Haar zoontje is bijna 2, dat begrijpt hij echt wel hoor! Onze zoon is 1,5 en als we boodschappen hebben gedaan mag hij naar huis lopen. We moeten dan een druk fietspad oversteken en dan moet hij mij ook een hand geven. Als we bij het pad komen, zeg ik heel duidelijk dat hij mij op de weg een hand moet geven en dat begrijpt hij echt wel hoor. In het begin niet leuk, maar nu doet hij het eigenlijk al uit zichzelf (ook omdat hij weet dat ik hem anders optil en dat is nog helemaal niet leuk). Ts: zou hem gewoon in de buggy/wagen zetten. Je kan hem bij je laten lopen, als hij niet luistert gaat hij een van beide in. Gewoon stug volhouden ook al schreeuwt hij de 1e paar keer alles bij elkaar.
Hier net zo. Niet mee willen? HOP onder de arm. Na een paar keer was hij het afgeleerd. Als hij nu niet mee wil zeg ik , doooeeeeei! En loop ik weg. Binnen 5 seconden staat hij naast me.
ik heb het gedaan zoals ik beschreef toen zoon 19 maande oud was. ik heb dus geen schreeuw partijen gehad. vanaf 2,5 jaar volgt hij mijn directieven.soms vast soms los. maar handje geven wanneer ik wil lukte meteen, omdat hij gevend was om altijd handjevast te lopen. nu is hij 3 en wil zelf de hand vast houden als het druk is en hij niet zo kan rennen etc. het is eigenlijk rustiger zo. maar ik heb dus een weglopend kindje gehad. dat was vr ons de oplossing.
Mee eens, mijn dochtertje van ruim anderhalf weet ook precies waar ze mijn hand moet vast houden en waar niet. En natuurlijk was zij het daar niet altijd mee eens en heeft het de nodige schreeuwpartijen opgeleverd, maar consequent zijn is toch hetgeen wat je moet zijn. Nu geeft ze haar eigen hand aan als ik het vraag als we langs de weg lopen.. en ze laat ook zelf weer los in steegjes etc.
Hier ook altijd gezegd: als je niet luistert/ bij mama blijft in de winkel dan ga je in het karretje. Ook al schreeuwt ze dan alles bij elkaar. Ze mag van mij wel eens zo'n rijdend karretje trekken en dat gaat eigenlijk altijd heel goed, eerst moest ze dan ook een handje vasthouden maar nu blijft ze goed bij me. Ben duidelijk, waarschuw maar 1 of 2x en voer de consequentie ook altijd uit... Neem gewoon een winkelkarretje anders (ook al heb je maar 3 dingen nodig) en bij niet luisteren zet je hem gewoon in het grote deel. Dat werkt hier nou overigens ook prima. Zet haar in het grote deel en zij mag alle boodschappen er in leggen!