laatste 10/11 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mini ons, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hee dames

Ik ben momenteel ruim 29 weken zwanger en kom net terug van de verloskundige. Ben in totaal 10 kg aangekomen nu en ik had al overgewicht.
    Nu is het advies om eigenlijk niet meer aan te komen en mag zelfs afvallen, meer koolhydraat arm te eten, meer te bewegen en tussendoortjes zo veel mogelijk te laten staan...

Wil iemand met mij de laatste 10/11 weken doorkomen en mee kletsen?

Alvast bedankt!

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Sorry hoor, maar wat een onzin!

10 kilo is best netjes nu. Om nu te gaan diëten, want dat ga je doen als je je eetpatroon omgooit, vind ik echt kul. Gezond eten ja, bewegen ja, maar neem aan dat je dat al gewoon doet?

Hier een bmi van 35+ (weet het niet exact). Eerste zws eindigde ik op 23 kilo en nu op zo'n 12. Je kunt het echt niet altijd in de hand houden, zeker niet als je verder niet extra snoept of anderzins slecht eet.

3. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Afvallen in je zwangerschap is slecht! De stoffen die vrij komen, komen in de bloedbaan van de baby! Het word overal afgeraden en jou VK raad het aan? Beetje vreemde zaak hoor.

Ik ben al meer dan 10 kilo aangekomen en mij heeft ze niks gezegt..ik ga geen honger lije!

4. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik kijk hier ook een beetje van op. Ik ben ook te zwaar aan deze zwangerschap begonnen en nu zo'n 8 kilo aangekomen. Ik zei tijdens m'n laatste controle dat ik hoopte dat het zo bleef. De verloskundige zei ik hoop dat je juist nog een paar kilo aan gaat komen... je kleintje mag nog een flinke groeispurt maken. Blijf alsjeblieft lekker eten en ga vooral zo door!
    Dus het is maar net wie je spreekt blijkbaar...?

5. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    En dit.

6. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Dit! Kijk uit met afvallen, je doet je baby daar te kort mee. Afvallen komt wel weer na de bevalling.

7. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vreemde reactie van je verloskundige.
    Volgens mij is het gemiddelde wel een beetje 12 kilo. In zou zeggen netjes dus. Dat je nog aankomt is zeer waarschijnlijk toch. Alleen geen 10 kilo meer in een korte tijd zou ik zeggen. Afvallen echt niet doen hoor. Waarom zou je trouwens af moeten vallen? Thuis bevallen mogelijk wat mee te maken?

8. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hee meiden

Snap jullie reacties.... vk gaat het vooral om mij lichamelijk zeg maar... zat voor de zwangerschap op bmi 30+ weet zo ff niet dus nu nog extra...

De kleine eet nu veel van mij waardoor ik genoeg aan voedingsstoffen binnen moet krijgen ook om mezelf goed te blijven voelen. ... ben nu regelmatiger licht in mn hoofd soms sterretjes zien en soms misselijk.... mn hb was nu 6.5 dus moet ook niet verder dalen. ...

Ik weet wel dat ik gezonder kan eten en snoep zeg maar weg moet laten.... best lastig mja.... zal wel wat moeten voor ons beide... manlief is ook te zwaar dus hopelijk samen goed opletten. ...

Thuis bevallen heeft er niks mee te maken. .. moet al in het ziekenhuis bevallen ivm vorige keizersnee. ....

9. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Plus we gaan nog warm weer krijgen en vocht vast houden

10. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Het ligt heel erg aan je BMI volgens mij. Als deze al veel te hoog was voor de zwangerschap zeggen ze in algemene zin dat je veel minder aankomt. Als je dus met 29 weken al op 10 kilo zit gaat dat best hard. Ik zou ook zeker niet aanraden om te gaan diëten hoor, maar waarschijnlijk als je nu "normale" gezonde porties gaat eten en alleen goede tussendoortjes dat je vanzelf af gaat vallen omdat je lichaam het "slechte" eten nu gewend is. En een beetje afvallen is niet zo erg tijdens de zwangerschap, want je kind profiteert ook ervan als jij gezonder eet. Alleen maar slechte dingen eten, omdat je niet wilt afvallen lijkt me niet de bedoeling..

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik zou gewoon gezonder gaan eten en gezond gaan "snoepen " snaai een komkommer weg ipv ongezonde dingen betrek je man erbij doe het samen dat is makkelijker.

Maar niet gericht gaan afvallen, minder eten en lijnen . Die paar weken... Lekker de boel de boel laten joh . Ik vind 10 kg wel meevallen.

Zag dat je eerder borstvoeding hebt gegeven, dat helpt na de bevalling ook goed om extra kilo's kwijt te raken.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben morgen 29 weken, en 12kilo aangekomen, ondanks dat ik overgewicht heb.. mijn diëtist zegt dat ik iets te veel ben aangekomen, en dat mijn streven nu wel moet zijn om minder dan een halve kilo per week aan te komen. Afvallen mocht niet ;)

En koolhydraatarm mocht al helemaal niet, minstens 175gram per dag

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Even wat anders: hb 6,5...
    Waarom krijg je geen ijzertabletten? Waar ik loop willen ze je hb zo hoog mogelijk. Liefst 8... je weet niet wat er tijdens een bevalling gaat gebeuren dus is een zo hoog mogelijk hb altijd mooi meegenomen zodat je niet mega ver zakt met alle gevolgen van dien.

Geen tips voor het gewicht maar zou toch wel op gaan letten goed ijzer binnen te krijgen.
    Had zelf 7,2 en kreeg meteen een onderhoudsdosis.

Ben bij vorige bevalling gestart met 8. Placenta wilde niet los en een liter bloed verloren (nog netjes gezien de omstandigheden) en daarna eindigde ik met 5,2...

Meer een voorbeeld voor jou mocht je met jouw hb starten en er gebeurd hetzelfde... dan eindig je nog lager.
    Dus huppa! Aan de appelstroop, spinazie en floradix :D

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Voor een zwangere is 6.5 HB goed hoor.

15. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Fijn jullie reacties!

Vandaag heb ik een goede dag. Vanmiddag 15 minuten crosstrainer gedaan en vanavond ruim 30 minuten in het bos gewandeld.....
    Ook de snoep heb ik laten staan en 2 appels op. .. zucht moet dat gewoon volhouden nu....
    Zaterdag gaan we op vakantie naar noord holland dus hopelijk meer wandelen en minder suiker nuttigen...

Appelstroop gaan we vanaf morgen eens proberen en aanmaak met extra ijzer....

Zijn er meiden die de laatste weken mee willen kletsen oa over deze onderwerpen en verder gewoon je zwangerschap?
    Want genieten hoort er ook bij he hihi

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    vind het maar raar dat je geadviseerd word om af te vallen..
    dat je advies krijgt om iets meer te bewegen en proberen gezonder te eten oke maar bewust afvallen?
    gezond eten kan zonder dat je zwanger bent soms al moeilijk zijn dus als je ook nog je hunkeringen hebt..

17. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Heb het nog een x bij mn man nagevraagd over dat afvallen.... maar vk heeft nadrukkelijk gezegd dat ik eigenlijk niet meer mag aankomen maar dat dat wel een enorme uitdaging is zeker met komende warmte.... mja afvallen kon geen kwaad maar hoeft ook geen kilo's. ..

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als de vk het tegen mij zou zeggen en dan wil ik niet onaardig zijn zou ik er een flinke schep zout bij nemen..
    als je straks met de warmte vocht vast gaat houden hoe wil je dan niet meer aankomen?
    ik begin zelf pas net een beetje aan te komen maar mijn vk zegt zolang jij je goed voelt en je kindje goed groeit moet je gewoon doen waar jij je lekker bij voelt..

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    jeetje ik schrik hiervan. zelf heb ik overgewicht en met 34 weken bij de VK geweest. toen zei ik heel trots dat ik het zo goed van mezelf vond dat ik nog maar 10 kilo aan ben gekomen en toen zei zij: ja dat is zo maar je bent wel aan de weinige kant aangekomen... dat is niet erg, maar het is wel weinig.
    Zelf heb ik ook overgewicht, begon met een bmi van 32 ofzo. vind het zo raar dat verloskundige er zo verschillend naar kijken.

20. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Vk gaf ook aan dat ik me lichamelijk en emotioneel goed moet blijven voelen.... is vooral uit voorzorg denk ik.... wel een hele fijne vk die ook gewoon alles zegt wat ze denkt zeg maar

Deel Deze Pagina