op de markt is je euro zoveel meer waard?

Discussie in 'De lounge' gestart door moielle, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit dus... Het is inderdaad aanzienlijk goedkoper maar vaak al erg rijp als je het koopt waardoor je het hooguit 2 dagen kunt bewaren. Om deze reden koop ik daar juist fruit als ik diezelfde dag het fruit mog wil eten. Bij de supermarkt moet je dat bijvoorbeeld weer niet proberen met de kiwi's :D

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gister 3 doosjes aardbeien voor €1,-
    4 mango's voor €2,-
    2 galiameloenen voor €1,50

Ik ben wel aan het eind van de dag geweest:D

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb laatst stof gekocht op de markt. De duurste stoffen waren € 5 per meter en precies dezelfde stof zag ik op internet voor € 14,95 per meter. Vond toen wel dat ik echt een koopje had. :)

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier scheelt het ook ontzettend veel! Ik haal elke donderdag al het groente, fruit en aardappelen voor de hele week en ben vaak maar iets van 12 euro kwijt!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is inderdaad wel echt een koopje! :)

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Elke week haal ik fruit op de markt en het scheelt hier echt enorm. Daarbij, als ik nectarines bij de ah haal gaan ze 2/3 dagen mee, die van de markt blijven zeker een week goed.
    Zo eigenlijk met het meeste fruit, erg goede kwaliteit dus.

Broodjes haal ik ook vaak op de markt, de zakken puntjes blijven heerlijk vers zelfs uit de diepvries! En de worstenbroodjes zijn ook erg lekker en goedkoop.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

We gaan iedere zaterdag en woensdag naar de markt scheelt gewoon teveel

8. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook altijd het idee dat de markt veel duurder is.....dus kom er ook nooit meer de laatste tijd.
    Heb over een week vakantie dus dan zal ik er nog eens overheen struinen en kijken wat dat oplevert ;)

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hihi maar jij hebt de meloenen niet ;) en vooral de watermeloen is toch wel prijzig !

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Maar ik kom er ook nooit eigenlijk . Moet het toch is gaan doen !

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

De kwaliteit hier op de markt is wel goed, maar is echt duurder dan de lidl, meestal ga ik dus naar de lidl, of haal ik het bij de Turkse winkel, maar daar is de kwaliteit stukken minder. Vaak haal ik bij de Turkse winkel paprika's om te vullen en betaal ik 1 euro voor een kilo, moet ik ze wel die dag maken ;) maar is natuurlijk wel goedkoop :)

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Nee, dat is waar... ;)
    Zat nog te twijfelen, maar geen ruimte meer in mn koelkast, haha!
    Meloen is ook niet duur hier trouwens, een kwart grote watermeloen (2 kilo denk ik) voor 1,98
    Oogmeloen / cantaloup 1,25
    Galiameloen 1 euro, soms 2 v 1,-

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vind trouwens wel dat het heel veel scheelt per kraam hoor. Zo heb je op de donderdag markt hier zo'n vier of vijf groente en fruitkramen waarvan als je de duurste zou vergelijken met de goedkoopste dat echt flink wat euro's kost.

Daarnaast hebben we in het centrum zelf ook een markt en ook die is weer duurder.. Dus het scheelt wel veel als je kramen een keer vergelijkt.

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier de Haagse markt die heel goedkoop is met groente en fruit en ook andere dingen. Markt in mijn eigen buurt is wel iets duurder. Maar niet duurder dan Lidl en ook zeker hun waar is van goede kwaliteit.
    Daarnaast woon ik vlakbij het Westland en rij tegenwoordig langs de telers. Die hebben van die stands/ karren buiten staan met groente, fruit en bloemen. En dat is helemaal goedkoop.

15. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier is de markt ook erg duur, de komkommers zijn veel duurder dan in de super, zelfs duurde dan bij de ah.

eel soms koop ik op de markt.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik haal weleens wat op de markt maar meestal is bij de goedkope kraam de kwaliteit slecht. Mn ouders nemen wel vaak van hun groenteschuurtje in de buurt wat voor me mee, dat is goedkoop EN goed.

Ik haalde laatst; Zak spinazie, kilo sperziebonen, bloemkool, sinasappels, bananen, 2 dozen aardbeien. De spinazie was de volgende dag een heleboel aan de binnenkant van de 'stapel' flutterig en vies. De sperziebonen haalde ik op zaterdag en op dinsdag waren ze verdroogd en geschimmeld... De aardbeien waren de volgende dag ook al verschimmeld ( In koelkast. ) dus dat was niet voor herhaling vatbaar...

17. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Wow:$ dat is echt slecht!!
    Markt is hier ook een stuk goedkoper. Aardbeien e.d. Blijven wel ruim een week goed en lekker dus dat scheelt.

Mijn lijstje:
    1,5 kg aardbeien €2,00
    1 bloemkool €0,65
    1 kg sperziebonen €1,00
    2 kg perssinaasappelen €1,25

Dus valt mij reuze mee!! En vind het in de winkel ook lang niet zo lekker.

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier haal ik niks meer op de markt.

Op vrijdag staat er één vlakbij mijn werk.
    Maar telkens ik er kocht, was alles na 2 dagen alweer rot, slecht, beschimmeld, ...

Bepaalde zaken zijn er goedkoper dan in de supermarkt. Maar als ik mijn nectarines niet heel thuis krijg (zonder dat ze plat zijn) of na 1 dag mijn tomaten al kan weggooien ... dan koop ik ze echt wel in de supermarkt!

Overigens zijn bepaalde zaken - paprika's bijvoorbeeld - hier gewoon duurder dan in de supermarkt.

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik haal het liefst m'n fruit bij de supermarkt. Op de markt is het toch redelijk duur en na 3 dagen is m'n fruit rot. Heb zelfs al 'n paar keer met bloemkool gehad dat ie al rot was toen ik 'm kocht.

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier is de markt echt veel duurder. Niet normaal. voor dat bedrag kan ik bij de lidl echt veel meer kopen.

Ga nu naar een winkeltje. (volgens mij chinezen) Maar dat is echt super lekker fruit en niet snel rot.

Deel Deze Pagina