op de mond kussen bij mijn kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Moesje78, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Same here, ik zal mijn kind ook niet op de mond kussen en ik ben er ook niet van gediend als anderen, ook als is het close family, dat wel doen. Op de mond kussen vind ik te intiem, alleen mijn vriend kus ik op de mond...

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier sluit ik me volledig bij aan!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij ons in de familie is het niet normaal, om op de mond te kussen. Ik vind het zelf ook echt smerig als iemand anders dan mijn man mij op mn mond kust. Bij mijn dochter hoeft al helemaal niemand dat te doen, wij als ouders kussen haar ook niet op de mond, niet omdat ik het smerig vind maar omdat ik vind dat het niet hoort. (qua etiket zeg maar ;) )

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk dat ik het oke vind als wij dat als ouders doen, en familieleden mogen het wel zolang ons kind het zelf prima vindt. (en baby af is, tot die tijd alleen papa en mama!)

uitzondering zijn rokers en mensen met een koortslip natuurlijk...of mensen die heel erg verkouden zijn.

wat ik wel heel erg sterk heb is dat niemand dan mijn vriend en ik een pink in het mondje van onze baby mogen doen. ik heb ook op een kdv gewerkt en daar doen leidsters het ook niet, dus waarom anderen dan wel? dat vind ik wel vies!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Als ze het zou doen bij mij en mijn man en har opa en oma dan zou ik er geen moeite mee hebben.

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    oke als ze net geboren zijn vind ik dat ook niet echt kunnen nee en wou ook niet dat iemand mijn dochter kuste op haar mond toen ze net geboren was dat deed ik zelf nog niet dus laat staan n ander! maar nu ze wat ouder is maak ik daar echt geen punt meer van hoor! oke zou het niet prettig vinden als vreemde haar gaan kussen maar mijn familie en mensen die dicht bij ons staan dat vind ik niet erg hoor..

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Bleh, nee hier echt niet hoor! Mijn schoonvader heeft het voor de gewoonte. Ik roep dan al meteen, opa een kusje op zijn wang.

Mijn ouders doen dat sowieso niet. Die vinden dat ook niet echt wat. Ook als ze groter worden.

Sommige kindjes van vriendinnen/buurkindjes die geven wel kusjes, maar ik geef ze altijd mijn wang. 1 van mijn ouders hun buurkindjes (we kennen ze wel goed hoor) die moet altijd bij een visite iedereen af een kusje geven. Nou nee bedankt.

Deel Deze Pagina