Op de natuurlijke manier proberen voor start IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nylla, 13 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

De vraag is mogelijk wat gek geformuleerd, maar ik wist het ff niet anders te omschrijven.
    Deze maand start ons IVF-traject. Ik mag op CD18 starten met Triptofem en zodra ik ongesteld ben geworden moet ik op CD3 ook Gonal-F en Menopur starten.
    Mijn natuurlijke eisprong heb ik meestal tussen CD 11 en 14, nog voor die CD18 dus. Nu vroeg ik mij af of het dan nog verantwoord is om het nog op de natuurlijke manier te proberen. Ik start een paar dagen later namelijk met de hormonen. Aangezien we al onze kansen graag willen benutten wil ik dit graag weten.
    De verpleegkundige zegt dat het geen kwaad kan, maar ik vroeg me af of er hier vrouwen zijn die zich dit eerder hebben afgevraagd en/of het antwoord hierop weten. Stel je voor DAT ik (kleine kans, maar je weet nooit), op de natuurlijke manier zwanger raak, kunnen die hormonen dan kwaad?
    Dank alvast.

Groetje van Nylla

2. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Echt niemand een idee?

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik denk dat de artsen dat toch beter weten. Als zij aangeven dat het geen kwaad kan zou je het kunnen proberen natuurlijk.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Omdat je medicatie krijgt kun je wel proberen maar de kans dat je zwanger worden is nihil gezien de triptofem. Je hele huishouding word dan stil gelegd.

5. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja, de Triptofem legt idd je eigen systeem plat, maar die moet ik pas vanaf CD18 spuiten, terwijl ik soms al op CD11 al een eisprong heb. Dus stel je voor dat er een bevruchting na CD11 ontstaat, zou dat dan kwaad kunnen? De verpleegkundige zegt van niet, maar als ik op internet zoek naar info over Triptofem, dan staat daar duidelijk dat je het medicijn niet mag gebruiken als je zwanger bent, dus dat spreekt elkaar wel tegen..

6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Je baarmoederslijmvlies word dan niet opgebouwd, lijkt mij dat er dan geen innesteling plaats kan vinden.

7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Er zijn weleens vrouwen op die manier zwanger geworden. Ik had destijds dezelfde vraag. En het kan geen kwaad naar wat ik erover las. Zij kregen een baby ;) Maar het blijft uniek hoor, het gebeurt zelden.

8. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Hoe meer ik informatie hierover op zoek, hoe meer ik ga twijfelen. De verpleegkundige kan wel gezegd hebben dat het geen problemen geeft, maar als ik de bijsluiter van de Triptofem lees staat daar nadrukkelijk in dat als er een kleine kans bestaat dat je zwanger bent, je het middel niet mag gebruiken.

Deel Deze Pagina