Goed en actief animatie team. (die dus ook voor volwassenen wat organiseerd ruime plekken met beschutting verwarmd (binnen) zwembad. honden toegestaan (max 5) Afhaal eten. (snackbar, pizza) Schoon sanitair Kinder sanitair. (klein toilet, speciale douche zodat je de kleine kan badderen/ douchen) Voldoende speeltoestellen Niet te veel jaar/ seizoen plaatsen (of afgescheiden) zorgt vaak voor kliekjesvorming wij gaan juist altijd naar grote(re) campings omdat er vaak meer wordt georganiseerd en er meer voorzieningen zijn. Laatste camping waar we zijn geweest is Samoza in Vierhouten. enigste nadeel van deze camping is dat niet alle plekken even groot zijn en je op sommige velden zeer weing privecy hebt.
Chalets of stacaravans met eigen douche en toillet, no way dat je mij in een tent krijgt verwarmd zwembad met apart kindergedeelte Geen groepen jeugd toestaan Snackbar supermarktje speeltuinen
Als je fietsers wilt trekken die met tent trekken/fietsen: een ruimte waar je fiets gestald kan staan en die ruimte moet ook op slot kunnen. Kindersanitair en schoon sanitair. Voor de wandelaars iets waar ze hun schoenen netjes kunnen schoonmaken (bestaat dat uberhaupt?). Nou ja iig dat ze niet boven de wasbak hun schoenen schoonmaken waar de anderen hun tanden weer gaan poetsen.
wij gaan al 5 jaar naar nederlandse campings. De laatste 2 jaar naar Wolphaartsdijk camping t veerse meer. De ideale camping voor ons. Redenen: De stacaravans liggen centraal rond een speeltuintje (vanuit elke caravan kan je de kinderen dus zien). Plus ze moeten al heel wat doen om van t pleintje op straat te geraken. IDEAAL dus Kinderanimatie in de voormiddag: knutselen en soms tosti's maken Relaxte sfeer: vriendelijk, attent, echt gevoel of je bij je thuis bent, lijkt alsof ze de camping uitbaten voor de fun ipv voor t geld Verschillende speelterreintjes en ook trampolines ed
Het allerbelangrijste: schoon sanitair. En dan dus niet wc's en douches die 1x per dag worden schoongemaakt, want daarmee red je het echt niet op een camping. Verder: - een zwembad met een apart peutergedeeltje. Ik vind het ook fijn als er bepaalde regels gelden in/bij het zwembad (zoals bijv. een verbod op handdoekje leggen *gruwel*) waar ook enigzins toezicht op gehouden wordt. - een winkel waar je broodjes en ijsjes e.d. kan kopen, hoeft niet uitgebreid te zijn, maar dat je voor de basisdingen niet de camping afhoeft en in de ochtend lekker vers brood kan krijgen. - ruime plekken met enige vorm van privacy - speeltuin(tje) dat goed wordt onderhouden - vriendelijk personeel dat ook één en ander over de omgeving en activiteiten die er te doen zijn weet te vertellen - geen honden, of een apart veld voor kampeerders met een hond. Sommige honden zijn gewoon strontvervelend door (veel) te blaffen en daar heb ik als niet-fan van honden echt geen behoefte aan. - een animatieteam is voor mij absoluut geen must. Als het er wel is, is het leuk als er voor alle leeftijden wat wordt georganiseerd.
Vooral schone sanitaire voorzieningen, heel belangrijk. Verder, ik hou van mijn rust, zo irritant als je vaak van die campingdisco's hebt tot laat, schreeuwerige types of mensen met honden die bij elke kik aanslaan. Een zwembad vind ik ook een pluspunt, mits er wel wat regels zijn waar mensen zich aan moeten houden en die ook gecontroleerd worden, plus schoon zwemwater. Klein speeltuintje en een beetje animatie voor kinderen is ook wel leuk.
Ik vermijd om die reden vaak campings waar ze vaste standplaatsen hebben. Daar zitten om de een of andere reden vaak mensen die fan zijn van Frans Bauer en consorten en waar bij de BBQ altijd muziek gedraaid moet worden. Brrrrrrrrrr.
Kijk, gaat mooi vlot zo. Ik ga alles even duidelijk opschrijven. Heeft men ook een voorkeur voor een bepaalde omgeving of gebied? Ga je bijvoorbeeld graag naar het zuiden, liever naar de flevopolder, naar drenthe of naar de veluwe om even wat voorbeelden te noemen.
Net sanitair gebouw, met wc papier, douches met gewone kranen waar je de temperatuur zelf van kunt regelen en zonder muntjes. Kinderwc en bad gelegenheid in het gebouw Speeltuintjes en dan voldoende dat het nooit ver weg is Zwembad Winkeltje Annimatieteam die voldoende en leuke dingen organiseerd Schoon en netjes Zwembad Iets om binnen te doen met slecht weer Niet teveel autoverkeer en vooral opletten dat ze niet te hard gaan Fiets verhuur/bolderkar en loopfietsjes en kinderfietsjes Mocht je echt kampeerplaatsen hebben, wastafel of stromend water op de plek en stroom natuurlijk .
Mijn favoriete NL vakantiebestemming is Texel (waar ik, as we speak, ben ). Ik houd van het strand, dus zodoende. En ik vind het zeer belangrijk dat je je niet suf hoeft te zoeken naar dingen om te doen. Op fietsafstand moeten leuke activiteiten te doen zijn of dingen om te bezichtigen. Het is voor mij iig belangrijker dat er dingen in de omgeving te doen zijn, dan een exacte locatie.
Ruime plekken Water bij elke plek Op elk veldje iets van een speeltoestel (hebben ze bij ter spegelt, echt een super camping) Zwembad Winkeltje voor hoognodige dingen Dichtbij zee of bos of meer En natuurlijk altijd zon en geen regen
Daarom dus. Omgeving: omdat wij honden hebben letten wij erop dat de directe omgeving van de camping geschikt om te wandelen. Dus een camping midden in de polder waar allemaal 60 km wegen liggen zullen wij niet zo snel uitzoeken. We kamperen dus veel in bosrijke omgeving. Maar denk dat de omgeving, en ook de eisen die stelt aan een camping per persoon verschillen. Daarom ook maar goed dat er zo veel verschillende campings zijn. Denk dat het vooral belangrijk is je doelgroep goed te bepalen. Jaarplaatsen (gegarandeerd inkomen)/ trekkersplaatsen, gezinnen met jonge kinderen/ oudere kinderen.
Maakt me op zich niet zoveel uit welk deel van Nederland, maar er moet wel genoeg te doen zijn in de omgeving, aangezien je hier altijd afhankelijk bent van het weer. Zwemmen, fietsen, noem maar op, doe je met lekker weer, maar als je alleen maar regen hebt of het is nogal koud, dan is het wel fijn als je wat dingen in de buurt hebt om te bezoeken/bezichtigen/doen.
wat vind ik belangrijk, ik zal het neersommen, wij gaan altijd in NL op vakantie (als we gaan) met een caravan, we willen graag ruime plaatsen wat niet heel de dag in de zon staat, en onze auto gewoon bij de caravan, of er vlak bij. Wat ik heeel belangrijk vind is dat je seizoens plekken afgescheiden moet houden van de gewone vakantiegasten, je komt als vakantie gast er niet tussen, (kliekjesvorming en het is van mij gevoel) dat is absoluut niet leuk nl. (zelf meegemaakt) Verder genoeg sanitair en vooral schoon. met toiletpapier en warmwater (zonder muntjes) Verder hechten wij enorm grote waarde aan een goed en actief animatieteam voor jong en oud. wij kijken daar altijd naar. Een zwembad/zwemvijver is een absolute must, liefst nog binnenzwembad. ook is voor ons een must dat er een supermarktje is, of een broodjesservice. Honden toegstaan (max 2) eventueel apparte hondenvelden, hangjongeren tegengaan. en leuke horecagelegenheid, zoals hapje eten, of afhalen. Ik vergeet vast nog een aantal zaken, de laatste jaren zijn wij via vakantieveilingen weg geweest naar de volgende campings. 2 jaar geleden camping zilverstrand (oostappen) net over de grens) die voldeed in onze ogen aan alles, prachtig sanitair met verhoogde kinderdouchjes, heel goed animatie team, prima eten. en veel speelgelegenheden voor de kids. 2 jaar geleden camping arnhem (oostappen) ook een prima camping, alles was er aanwezig, alleen weinig echte veldjes maar meer laantjes waar je aan een weggetje staat, dat willen wij abosluut niet meer. animatieteam was hier minder, en dat was goed te merken. afgelopen jaar aan het veluwemeer, ook weer oostappen, prachtige camping met alles er op en er aan, maar hier stonden we dus tussen seizoensplaatsen, geen bal aan, maar het was maar voor een weekend dus wel door heen gekeken, en afgelopen zomer op camping dierenbos in Vinkel. een prima camping met alles er op en er aan, helaas zijn niet alle velden in gebruik (mooiste velden niet meer) weinig sanitair gebouwen dus een end lopen steeds. personeel was hier niet heel vriendelijk en dat doet ons besluiten hier niet meer heen te gaan. wij zijn de laatste jaren via vakantieveilingen gegaan omdat het dan nog betaalbaar is in onze situatie. wij kijken op deze manier tevens naar verschilende campings omdat we ooit een seizoensplaats willen. ik weet dat er veel geklaagd wordt over de oostappen groep, maar ons bevalt het prima. iemand opperde sproojesbos camping, dat is echt een plaatje en willen we ooit zeker heen, als de tijden voor ons beter zijn. Ik heb wel gemerkt dat er veel campings steeds op de veilingen staan om de plaatsen gevuld te krijgen, je moet er dus echt uitspringen wil je volgeboekt raken,
Wij hebben een keer gestaan op een camping (bij een boer). Daar hadden ze een grote schuur voor de kinderen. Konden ze ping pongen, in het stro spelen (was met balen stro een soort doolhofje gebouwd) en op hun fietsjes rondrijden. Er waren ook skelters waar ze de hele camping mee over mochten, en overal kleine speelplekjes met een zandbakje, trampoline, glijbaan, schommel. Verder waren er wat koeien, geiten, kippen en poezen liepen overal. Het stelde niks voor maar de kinderen vonden het geweldig. En die schuur was een uitkomst met slecht weer.
Als wandelaar/fietser zou ik graag zien: - Mogelijkheid om vroeg in de ochtend en laat in de avond aan eten/drinken/andere voorraad te komen (dus supermarkt in de buurt of op de camping met ruime openingstijden) - Schoon sanitair, maar óók een plek om je vieze dingen schoon te maken (fiets(onderdelen), schoenen, broeken, etc). Normaal gesproken moet dat in het sanitair en wordt het daar dus automatisch vies. - 's Avonds en 's nachts niet teveel herrie, want altijd vroeg slapen en vroeg weer door. - Geen honden of alle honden + eigenaren bij elkaar op een apart veld, want vaak herrie tot diep in de avond. - Laat kunnen aankomen en vroeg kunnen vertrekken. - Goedkoper trekkerstarief (want je komt zo laat aan, gaat zo vroeg weer weg, hebt zo'n klein tentje en gebruikt zo weinig faciliteiten in vergelijking met niet-trekkers dat het vreemd is dat je hetzelfde betaalt)
Leuk!! Wij zijn tot nu toe alleen nog maar naar campings geweest in eigen land. Wat ik erg belangrijk vind; - auto bij de stacaravan - speeltuintjes (niet met zand, maar met gras!) - kampwinkel (die een beetje betaalbaar is) - Goeie receptie waar je ook gelijk veel info kan halen voor leuke uitjes in de omgeving - kantine - snackbar!! - zwembad voor jong én oud - sportveld - recra-team (hoeft niet professioneel) - Verder een goed onderhouden park Hoop dat je hier wat aan hebt! Wens je iig alvast heel veel succes!
We hebben hier zeker wat aan. Heb veel in mijn hoofd maar niet alles is kosten technisch te realiseren helaas.