Ooooh wat leuk!!! Wij zijn fervente campeerders en man en ik hebben allebei een ander lijstje hahahaha: * Zwembad met glijbaan (man) * Strand of meer (ikzelf) * Natuur, dus bos, heide, liefst heuvels (beiden) * Leuke speeltuinen die omheind zijn (beiden) * Afgescheiden plaatsen door heggetjes, willen wat privacy (beiden) * Veel groen op de camping natuurlijke schaduwplekken * Op loopafstand van een dorpje/stadje zodat je savonds rondje kan doen * Mooie fietsroutes * Prive sanitaire is wel handig niet noodzakelijk * Winkeltje op camping met verse broodjes en beleg plus wat standaard dingetjes die je er kan kopen voor vergeten boodschappen * Liefst geen puber of jongeren camping, gewoon stellen met kinderen in alle leeftijden of jonge stelletjes of oudere stellen. Zodat je geen drankpartijen en muziekoverlast krijgt. * Auto bij vouwwagen ..Heerlijk, we gaan volgende week 2 weken camperen aan het Gardameer verheug me er zo op!! Volgend jaar pakken we een camping hier op het eiland! Die heeft alles wat ik hierboven opnoem en ligt tussen Renesse en Burg Haamstede.
Houdt er rekening mee dat je wel ergens in moet uitblinken wil je veel klanten krijgen... je moet het hier in een zeer korte periode van het jaar zien te verdienen en dat moeten de klanten het echt de moeite vinden om naar jouw camping te komen.... Lastig lijkt me dat.
Wij gaan vaak naar een kleinere camping maar willen nu naar grotere ivm zwembad enz. Hoe groot wil je ong?
Degelijke plaatsen. Laatst wilden ze ons een stuk beton cadeau doen toen we een camping binnenkwamen (in Frankrijk) en zeiden dat we met een tent reisden! Vriendelijk bedankt en naar een andere camping getrokken. Schoon sanitair. Zeker ook de douches. En water in de douches dat je zelf kan regelen (warm-koud). En als je toch een muntdouche wil, hou daar dan rekening mee bij het bepalen van je prijs. WC-papier op toilet. Mogelijkheid om je kookgerei af te wassen. Animatie hoeft voor ons niet, maar een klein café-restootje is altijd handig. En een zwembad(je) mag ook altijd. Voldoende schaduw en eventueel "natuurlijke tussenschotten" tussen verschillende plaatsen. Voldoende elektriciteit en voldoende waterkraantjes (hoeft niet 1 per plek te zijn, maar ik heb ook geen zin om telkens een kwartier te moeten lopen). En voor de rest ... Een beetje info kunnen geven aan de receptie / het onthaal over de buurt en bijvoorbeeld ook over waar de dichtst bijzijnste supermarkten zijn. Eventueel ook wifi. En een duidelijke site, want daar schaar ik de meeste van onze campings op!
Wij zijn groot fan van de natuurkampeerterreinen (die kindvriendelijk zijn en de luxe versie basis is ons ook te basis). Ik wil juist absoluut geen animatie (afgelopen jaar was er 1x per dag animatie: juist dierenvoeren om 17:00 uur). Leuke speeltuin, iets met water is altijd leuk. Zwembad hoeft niet in het voorjaar is het toch te koud en binnenzwembaden vind je alleen op de grote campings en daar vind je ons niet (nog niet?!) Mooie grote plaatsten, niet te veel bomen juist, want bij grijs weer lijkt het juist heel donker en de bomen druppen nog een hele tijd na. Geen heggetjes om de plaatsen heen, wil om me heen kunnen kijken. Als je moet nog moet planten kijk naar waar bomen nodig zijn. Auto`s op de centrale parkeerplaats, hoef geen koekblikken te zien. Liefst mooi gras (ooit een kampeerterrein gehad met een stuk kunstgras om de voortent op te zetten, maar als uitgang van de tent ook ideaal bij regen). Sanitair: geen muntjes, altijd een hekel aan. Goede douches, liefst zelf te regelen. ook graag zo dat je goed kunt afspoelen. Afwasplekken ook goed over na denken: sommige afwasplekken zijn zo onhandig of je kunt maar met 2 afwassen of je kunt de schone vaat nergens kwijt. Verder graag een babybadje en/of zo dat je in de douche je kind aan kunt kleden. wc papier spreekt van zelf. Goede schoonmaak van het sanitair ook, wil je toch zelf ook niet? Op natuurkampeerterreinen vind je officieel geen vaste gasten, maar op andere campings kijken we altiijd dat het er zo min mogelijk zijn. Ook geen stacaravanpark is ook niet gezellig. Met een apart gedeelte heb ik geen problemen. Qua ligging gaan we graag naar de Veluwe of naar Drenthe. Lekker fietsen daar, dus aan een fietsknooppunt van het knooppunten systeem is fijn. Aan een sloot is ook leuk als je bootjes kunt huren, kon je afgelopen jaar waar we waren zo mee nemen, erg leuk 15 min. varen met de kinderen. Dorp of fietsafstand is fijn, hoef je niet overal de auto voor te pakken (fietsen liever dan auto rijden). Dit kan ik zo even bedenken.
Speeltuin binnen het zicht van de staanplaatsen. Schoon en voldoende sanitair, zonder muntjes, met wc-papier aanwezig. En niet van die piezelstraaltjes uit de douche, maar gewoon een lekkere straal. Ruime plaatsen, niet hutjemutje. Wij staan het liefst op een groot veld waar alle plaatsen langs de rand zijn en in het midden ruimte om te spelen/speeltuin/trampoline of zo.
Wat een mooi plan! Spannend, onzeker maar absoluut een uitdaging. Wij kamperen in het voorjaar graag in Nederland, met Pinksteren enzo, en met een familiekampeerweekend. Mijn wensen: - Gratis (!) wifi - hondenvrije velden - schoon, modern sanitair - gratis douchen en afwassen zonder muntjes - goede boilers zodat je geen koude douche hebt tijdens het spitsuur - toiletpapier op de toiletten - een babybadruimte en verschoontafels, echt een must - winkeltje voor broodjes en een ijsje - bbq toegestaan - voldoende watertappunten: liefst één per twee plaatsen, dus tussen de plekken in. - Kleine veldjes met ca 10 plaatsen en een zandbak + speeltoestel in het midden. - Niet te groot, max 200 plaatsen. - auto op het veld of op een parkeerplaats heel dicht bij. Animatie hoeft van mij niet, wel een speeltuintje met schommel. Wat wordt jullie doelgroep? Gezinnen met kleine kinderen, ouderen, trekkers? Wij stonden laatst op een natuurcamping zonder enige animatie, geen zwembad etc maar het was perfect: rustig, groen, schoon en vriendelijk. Ze hadden eenvoudige trekkershutten, die continu bezet waren. Lijkt me een goede permanente inkomstenbron, accommodatie voor rondtrekkende fietsers en wandelaars. Voor een trekkersveld zijn houten picknicktafels ook heel handig! Op een andere camping hadden ze een watertappunt op hoogte, een paal van 1,70 meter hoog waar de drukknop bovenop zat. Zo konden kinderen niet met water klooien. Maar mijn moeder kon niet bij de drukknop, en ik kon de flesjes van mijn dochter niet met twee handen afspoelen omdat je de knop continu ingedrukt moest houden. Zeer onhandig! Camping Noetselerberg bij Nijverdal vind ik een heel fijne kindvriendelijke camping, mooie velden en schone toiletgebouwen. Super kindvriendelijk! Qua omgeving: iets met bossen, heide, toeristische dorpjes en vooral veel wandel- en fietspaden. Veluwe, Drenthe, Utrechtse Heuvelrug, Sallandse heuvelrug.