Ik loop een beetje op de zaken vooruit, hoor. Mijn dochter wordt volg. jaar 4 jaar en ik heb de Lego trein op het oog. (Ka-ching! Kan ik alvast gaan sparen, haha.) Ze is gek van alles wat met treinen te maken heeft. De Duplo trein heeft ze ook al, maar in de winkel trok de Lego trein meer haar aandacht. Maar wat mij afschrikt, is de adviesleeftijd voor de treinset van 6 jaar. Is het met 4 jaar idd echt te vroeg, of geldt de leeftijd voor het opbouwen? Want ik snap dat ze daar echt nog wel hulp mee nodig heeft, maar vindt ze niet erg. Als ze er maar wel al zelf mee kan spelen.
Onze oudste heeft die treinset ook gekregen voor haar vierde verjaardag. Inderdaad opbouwen lukt nog niet alleen... ook niet nu ze al 5,5 is. maar verder redden de beide kinderen zich er prima mee,
Mja ik zou niet teveel hangen aan de adviesleeftijd en gewoon eerst kijken naar wat je kind kan en of ze er aan toe is. En een beetje hulp is misschien juist ook wel goed, zo leert ze ook samenwerken. Ik heb hier een jongen van bijna 4 die rustig legpuzzels maakt van 8+ jarigen. Hij heeft gewoon een heel sterk inzicht daarin. Ik ga nu voor zijn verjaardag ook kijken naar "echte" Lego