Wat voor deken/laken in Bugaboo?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Bugaboo'ers,

Even een vraagje. Bestaan er speciale dekentjes die horen bij de reiswieg van de Bugaboo? We hebben wel de voetenzak namelijk. Of moet je zelf dekentje kopen? En zo ja wat hebben jullie voor dekentje?

gr vruchtje

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik had er een wiegdekentje en -lakentje in.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook een wiegdekentje in met een wieglakentje.
    Voor zover ik weet heeft Bugaboo geen speciale dekentjes voor in de kinderwagen. Wel een voetenzak voor in de wandelwagen, maar deze kan je niet gebruiken in de kinderwagen.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké bedankt. Ga van de week even kijken voor dekentje/lakentje.

5. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had een lodger wrapper als deken in de bugaboo.

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik ga een wieglakentje van prenatal gebruiken, hoeslaken over matras heen (of aankleedkussenhoes) en een dekentje heb ik van koeka (wiegformaat)....
    Gewoon opmaken als het bedje/ wiegje.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Marijntje welke afmeting neem je dan van lakentje? Want moet natuurlijk ook weer niet te groot zijn.

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    lakentjes zijn er in standaard maten; wiegformaat dus.
    Is inderdaad vrij groot maar kan prima hoor. Heb a eens bij vriendin meegekeken.
    Matrasje uit bugaboo halen. Dan hoes erom. Dan lakentje erop leggen & vervolgens dekentje. Lakentje stukje terug vouwen.
    En vervolgens alles om het matras heen buigen en matras terug in de reiswieg.

Moet zeggen: het zag er makkelijk uit. Maar moet zelf ook nog gaan oefenen ;)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor je info. Klinkt inderdaad hetzelfde als hoe wij de wieg hebben opgemaakt die straks de eerste paar werken bij ons op de slaapkamer staat. Had echt geen flauw idee dat dat voor een kinderwagen ook zo wordt gedaan. Zo zie je maar weer hoe handig dit forum is.

Gr vruchtje

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lodger wrapper! Geweldig, ik kan het iedereen aanraden.

Een dekentje is zo onhandig... Dit soort doeken kun je lekker om ze heen wikkelen.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb er wel 1 van Lodger maar weet niet of dat de wrapper is. Hij is voor de eerst 5 á 6 maanden en niet van fleece maar van katoen. Maar kan denk ik ook prima?

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is denk ik alleen maar beter aangezien je in de lente bevalt :) De fleece is vooral lekker voor de winter. Maar echt heel fijn en makkelijk in het gebruik!

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb een Lodger wrapper (katoen) en leg nog een klein fleece dekentje over haar.

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Bij ons gaan er een wieglakentje en -dekentje van Koeka in. Dekentje is van katoenen wafelstof, lekker voor in de zomer.

Ga ook nog een Lodger Wrapper erbij kopen, lijkt me altijd erg handig. maar nu zit ik weer te twijfelen tussen de katoenen en de fleece! Ik vind de fleece eigenlijk mooier...en die kan ik in het najaar beter doorgebruiken denk ik. Tot welke leeftijd passen ze daarin?

15. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    He Miffy.... leuk, eerst hebben we dezelfde wagen + kleuren, dan zelfde voetenzak (of hebben jullie hem toch niet geruild?) en nu lees ik: een katoenen-wafel deken van Koeka...
    Hihi, heb ik ook! Welke kleur jij? Wij de lichtroze met wit

O ja, en over dat een dekentje + laken onhandig is; dat is volgens mij toch een persoonlijk iets. Ik ken niemand die het niet zo doet, iedereen is er tevreden over, nog nooit iemand horen klagen....
    Maar kan me voorstellen dat een wrapper ook makkelijk is.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Aangezien mijn zoontje in zijn ledikant ook een dekentje heeft en in zijn kinderwagen dus een wrapper, kan ik je vertellen dat een wrapper wel degelijk een stuk handiger is. Ik heb namelijk ervaring met beide.

17. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hi Merle,
    Kan ik me voorstellen hoor. Maar blijft natuurlijk toch een persoonlijke voorkeur en ook nog eens afhankelijk van je kindje.
    Maar tis een goeie tip hoor! Bedoelde er ook zeker niet mee te zeggen dat het geen goede tip was. Alleen maar dat laken+dekentje ook prima werkt.

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    @marijntje28: haha, we hebben echt dezelfde smaak (en een goeie ;) !). De voetenzak hebben we inderdaad omgeruild voor een donkergrijze. Ik was echt helemaal weg van de wafeldeken van Koeka! Wij hebben alleen wel een ander kleurtje; hardroze met oranje. Het lakentje is bijpassend: wit met op de rand vilten bloemetjes in roze en oranje. Ik denk dat ik nog meer van die dekentjes ga halen, vind ze zo mooi en denk ik ook erg lekker om onder te liggen. Moet nog even kijken of ze het dekentje ook in het grijs hebben... voor op de babykamer, die wit met zilver/zilvergrijs is.

Liefs Monique

19. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Monique; die donkerroze is inderdaad ook erg leuk, alleen vond ik het oranje ietsje minder... haha
    En volgens mij hebben ze ook wel grijze. Donkergrijs. Of lichtgrijs met wit.
    Ik had de onze via marktplaats gekocht....
    Succes en veel plezier met shoppen!

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik had ook een wiegdeken en wieglakentje. Een wrapper lijkt me ook wel handig. Maar vind het niet zo mooi staan. Hou van een mooi opgemaakte wandelwagen ;)

Deel Deze Pagina