Wanneer naar 1 keer slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door S0fietje, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi,

Ons zoontje is nu bijna 1 jaar en de afgelopen week wilde hij niet meer eind van de middag gaan slapen. Hij sliep dan eind van de ochtend 2 tot 3 uurtjes en de rest van de dag niet meer. Hij werd eind van de middag wel moe en wat gapen maar legde ik hem in bed ging hij echt niet slapen (en het is geen moeilijke slaper en gaat, als hij niet ziek is of zo, altijd na een beetje rommelen zelf slapen). Dus hem er maar weer uit gehaald en hij heeft vrolijk gespeeld tot het weer bedtijd was.

Gaat hij nu al naar 1 slaapje en is dat niet een beetje erg vroeg nog? Wanneer ging die van jullie naar 1 slaapje toe?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ken er genoeg die rond het jaar al naar 1 slaapje over gingen hoor!
    Mijn dochter was 15 maanden, maar het had iets eerder al wel gekunt maar we wilde het even over de vakantie heen trekken zodat ze savonds wat langer op kon blijven. Direct daarna naar 1 slaapje en dat ging meteen super :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier de overgang van 2 naar 1 slaapje ook met 11/12 maanden. In het begin was het een beetje rommelig, sliep dan soms maar een uurtje...en nu slaapt ie in principe van 12.30 tot 15/15.30. Z'n bedtijd is daardoor van 20 naar 19 uur gegaan, dan is ie op. Je kan proberen de ochtend wat langer te maken en ervoor zorgen dat ie met een gevuld buikje naar bed gaat.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vanmorgen was de koek om 9.45 uur echt op dus hem toch maar op bed gelegd. Nu wakker rond 11.40 en een uur minder geslapen dan gister. Vanmiddag kijk ik het gewoon aan en wil hij slapen dan mag hij had en zo niet dan niet. Wil de ochtend ook wel langer maken maar soms gaat het echt niet nog. Gister heeft hij vanaf 10 tot 13 uur geslapen. En verder dus niet meer.

Het is dus wel mogelijk al rond deze leeftijd om naar 1 slaapje te gaan.

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    heeeel herkenbaar!
    Mijn zoontje is ongeveer even oud, en doet precies hetzelfde. 's Ochtends slaapt hij 1,5 tot 2,5 uur, en 's middags niet meer, of als we geluk hebben, een half uurtje.. maar meestal gewoon niet. Hij trekt het eigenlijk nog niet, is rond 17.30 wel echt kapot. Dus dan is het echt even schipperen nog tot 19.00. Bedtijd vervroegen werkt ook niet, dan is hij de dag erop om 05.00 zn bed uit.. lekker kwakkelen zo, ik ben er nog niet uit haha. Ik wil hem eigenlijk de ochtend wakker gaan houden, en gaan werken naar een ritme van 1 slaapje tusen 12.00 en 14.30 ongeveer. Maar hij wil om 10.30 uiterlijk echt naar bed, langer kan ik 'm niet rekken... het zal zichzelf wel oplossen ergens de komende tijd. Hoop ik:D

Edit: niet ongeveer even oud, ze zijn precies even oud, aan de banners te zien. Haha!

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Emma slaapt nu sinds een paar weken maar 1 keer overdag.

Eerst was het 10 tot 12 en 15 tot 16:30.
    Toen ze op gegeven moment om 10 uur niet meer wilde slapen, heb ik haar om 11 uur op bed gelegd en dan rond half 1 er uit.

's middags legde ik haar rond half 4/4 uur dan nog op bed, dan sliep ze nog eventjes.
    Uiteindelijk telkens 's ochtends om de 2 dagen een kwartier later op bed gelegd, tot ze ongeveer 2 uurtjes sliep, dus tot half 2 ongeveer.

Nu deze week is het gelukt telkens te redden tot 12 uur wakker blijven (Rond half 11 naar buiten, kwart over 11 terug, 2 boterhammen smeren voor haar, en dan om 12 uur op bed leggen)

Nu slaapt ze al 4 dagen van 12 tot kwart voor 3, en dat bevalt me heel goed en haar ook :)

Zou gewoon proberen 's ochtends telkens iets later naar bed te brengen en dan 's middags nog een klein middag dutje zeg maar. Je merkt het vanzelf of ze het nog nodig hebben of niet, en hij geeft zelf al aan dat hij 2 slaapjes niet echt meer nodig heeft.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 15/16 maanden naar 1 slaapje. Eerst nog even het ochtendslaapje ingekort naar een uur en daarna het ochtendslaapje steeds wat opgeschoven. Na 2 weken sliep ze van 12-3 en hield het daar wel op vol. Later werd dat 1-4.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier eigenlijk al redelijk snel, vanaf een maand of 8 nog 1 slaapje.

9. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    William slaapt vanaf 10 maanden nog maar één slaapje... heeft meestal 1 of 2 keer in de week dat hij 's ochtends nog een uurtje slaapt, maar dan gaat hij 's middags ook maar een uurtje. Als hij alleen 's middags slaapt, slaapt hij van 1 tot 3 uur..

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Die tijd was bij mijn dochter even een regeltijd. Ze wilde dan liefst niet slapen, maar ze trok het niet om maar 1 keer te slapen. Ze zat ook even in een fase dat eten moeilijk ging.

Na een week of 4 ging het weer beter en sliep ze weer gewoon 2 keer. Ik zou het toch even blijven proberen.

Ze ging hier met ruim 1.5 naar 1 slaapje toe.

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier ook aan t kwakkelen met 2 of 1 slaapje.
    De ene keer 's ochtends al om half 10 of 10 uur slapen en dan rond half 12 eruit, dan 's middags vaak tussen half 3 en 3 naar bed en rond 4 uur/half 5 er weer uit.
    en soms slaapt ie van 10 uur/half 11 tot 1 uur en dan wil hij 's middags niet meer slapen. 19 uur gaat ie naar bed en slaapt meestal tot 7 uur 's morgens.
    mijn zoontje is even oud als de jouwe en als die van kawaii ;)

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wat grappig. Nog 2 kindjes die precies even oud zijn en met hetzelfde probleem zitten. Nu net ook weer. Ik was even bij mijnbouw op visite en hij werd echt moe en vervelend. Dus op de fiets naar huis en naar bed maar echt niet willen slapen. Nu loopt ie buiten wat rond met zijn speen in zijn mond (had hij overdag eigenlijk al niet meer). Eerder naar bed werkt hier ook niet want dan is het idd om 5 uur in de ochtend al feest. Nu is hij vaak tussen 6 en half 7 wakker.

Ik ga morgen ook eens kijken of we het in de ochtend wat later kunnen doen.

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ben verwend,
    Onze kleine meid ging met 6maanden al naar 1slaapje per dag,
    ze gaat er tussen 12 en 1 erin en komt er tussen 2 en 3 meestal er weer uit

maar als ze niet fit is of snachts bijvoorbeeld wakker is geweest dan heeft ze soms behoefte aan 2kleinere slaapjes maar dat gebeurt niet vaak

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Met 10 maanden. En wat was ik blij! Ineens ging hij van hazeslaapjes naar een goed blok van zo'n 2 uur.

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Maar hoe vroeg zijn jullie kindjes dan wakker? Die van vrienden van ons gaat ook later naar bed maar die slaapt vaak ook tot 8 uur en dat gebeurd hier echt niet. Tussen 6 en half 7 begint de dag en dan is tot 13 uur wakker toch best lang.

Maar hij heeft net gegeten en hij is lekker aan het spelen. Hij was even shagje van de honger maar nu hij zijn buik weer gevuld heeft is hij weer vrolijk en speelt gewoon.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Het scheelt natuurlijk ook wanneer je dag begint ja. Hier in principe om 8/8.30 maar hij zit nu in een fase dat ie wat vroeger komt en dan gebeurd het dat ie 11 uur al moe wordt en soms kan ik het rekken en soms niet...maar of ie nu om 11 uur naar bed gaat of om 12.30, het blijft 1 slaapje.

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is ze ook aan het schuiven, ik wil gaan kijken hoe ze het op 1 dut gaat doen. Om 7 uur staan we op, ze ging dan om 11 en 15 u slapen, maar nu wil ze pas rond 16 u naar ben en slaapt dan tot 18 u, terwijl ze rond 19 u weer naar bed gaat.... Dus ik wil kijken hoe het gaat als ik haar rond 12 u in bed leg, met een beetje geluk slaapt ze dan tot 14 a 14.30 u en houdt ze het daarna vol tot 19u. Maar even afwachten nog, anders wordt het 7/11/16/20 ofzo...

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier met 13 maanden. Het ochtendslaapje werd hier juist korter max. 30min en dan sliep ze 'middags niet meer. In de vakantie toen begonnen om haar wakker te houden en na de boterham naar bed. Dan gingen we in de ochtend juist wat doen vaak de boodschappen of lekker wandelen. Toen ging ze langzaam naar een slaapje van 2 tot 3 uur.

19. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Hier ook rond het jaar.
    Haar tijden zijn gemiddeld:
    9-13.00 wakker
    13.00-15.00 slapen
    15.00-19.30 wakker
    19.30 slapen

20. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier maar 1 slaapje. Of eigenlijk, 1 lange, en 1 dutje van een half uurtje..

7.00 wakker en eten.
    9.00 dutje.
    11.00 eten, en daarna naar bed.
    15.00 waker en eten.
    19.00 laatste voeding en naar bed.

Ongeveer, komt niet altijd precies uit. Maar dit is het schema als ik thuis ben.

Deel Deze Pagina