Help.... wat moet ik doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Liekje22, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Hallo,

Maandag was ik voor het eerst naar de vk geweest. En kreeg ik een formulier mee om bloed te laten prikken. Ben daar echt super bang voor. Gelukkig had ik van de dokter een zalfje gekregen zodat de huis verdoofd werd en ik zo niks van de prik gevoelt heb. Net voordat ik bloed ging prikken (gisterochtend) had ik was donker bloedverlies. Daar was ik nogal van geschrokken en heb na het bloedprikken meteen mijn vk gebelt. Ze zei dat ik maar een echo moest laten maken. Dat heb ik gedaan, het was een inwendige echo maar alles was goed, en het hartje klopte. Toen ik thuis kwam had ik wat helder rood bloedverlies, dus ik weer de vk gebelt en die zei dat het waarschijnlijk kwam doordat ik een inwendige echo gehad had. Nou had ik net een donker bruin achtig verlies. Kan dit was zijn en moet ik weer mijn vk bellen? Maak me nogal zorgen... Verder namelijk geen buikpijn of iets dergelijks en gewoon me kwaaltjes zoals ik ze had.... Ben best bang....

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Liekje,

Bruin bloed = oud bloed. Dit is dus waarschijnlijk nog een restje bloed van de vorige keer. Wat nu dan weer naar buiten komt, vaak met een beetje afscheiding of slijm. Zeker zolang je geen krampen hebt, hoef je je geen zorgen te maken.
    En als je gerustgesteld wilt worden, dan gewoon weer je vk bellen.

Succes ermee!

3. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Da's natuurlijk erg schrikken!

Bloed verlies samen met krampen en buikpijn is vaak een verkeerd teken alleen bloed verlies zonder pijn komt wel eens voor. Ik zou het even rustig aan doen en 1 a 2 dagen aankijken en dannog een belletje naar de vk plegen.

Klinkt heel bot en lomp en stom...maar als het een mk wordt kan je er nu toch niets aan doen ... het is afwachten en hopen op het beste. suc6 ;) sterkte ...snap dat het niet makkelijk is.

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bruin verlies is inderdaad oud bloed. Ik denk dat er dus niets aan de hand is, zeker als het bloedverlies niet met erge krampen gepaard is gegaan. Als je je bezorgd blijft voelen, dan nog eens met de vk bellen. Misschien kunnen ze dan nog een echo maken.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Zolang je geen giga krampen krijgt en veel helder rood bloed, zal het oud bloed zijn.
    Ik zou het nog even aankijken, en idd een miskraam hou je helaas niet tegen.

Share This Page