op de stoep fietsen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Hex, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee idd, en als het echt zo'n gevaarlijk stuk is, dan loop je maar over de stoep. Over de stoep fietsen hoort gewoon niet.

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ook een half jaar geleden mee gemaakt. Als wij 2 seconde eerder waren geweest waren mijn dochtertje van 2,5 jaar en ik aangereden door een wielrenner die met een nood vaart aan kwam fietsen op de stoep. Die ging zo hard dat ik moest schreeuwen dat ie uit moest kijken hij was al zo ver weg. Geen idee wie het is geweest maar als ik het wist! Het was gewoon net op het nippertje. Ik voelde een wind vlaag en was aan ons voorbij. En hier staan wij net zoals jou ook meteen op de stoep. Hier fietsen ze ook overal op de stoep.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als het zo gevaarlijk is snap ik niet dat ze dan alleen mogen fietsen. Op je twaalfde kan je prima op de weg fietsen als je de normale verkeersregel hanteert. Kan dat niet; prima. Maar dan stap je af.

Op de stoep fietsen vind ik zo'n grote onzin. Een peuter of kleuter begrijp ik nog.

4. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Erg hè, je zou verwachten dat die moeder met die meiden langs kwam om excuus te maken, maar nee ze leert haar kinderen dat je iedereen maar van zn sokken mag rijden...
    Ik snap trouwens best dat er gevaarlijke plekken zijn op de weg, maar op de stoep = rekening houden met voetgangers

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dit inderdaad en als die moeder het zo gevaarlijk vind moet ze lekker mee gaan fietsen......

Ik had inderdaad even contact opgenomen met de wijkagent... Denk niet dat je deze dame aan het verstand kan brengen dat ze jou en je kinderen in gevaar brengt!

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dit dus.... asociaal en gemakszucht. Touwtje spannen..... helaas kunnen ook anderen erin verstrikt raken dus geen goed idee. :cool:
    Ik zou zeker de wijkagent op ze af sturen.

7. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Laatst noemde ik het al eens in een ander topic maar ik denk dat dit wel één van mijn grootste erfenissen is: niemand komt aan mijn bloedjes van kinderen maar de jouwe interesseren mij geen bal. Ik schreef toen over een hek van de crèche die ouders "vergaten" dicht te doen. Paar dagen geleden ook weer, twee kinderen wilden zich van de stoep zo voor mijn fiets gooien (oversteken). Ik kon ze net ontwijken maar ik begrijp werkelijk niet dat de moeder niet iets opvoedkundigs zegt van: jongens, even wachten tot de weg vrij is oid. Nee hoor, ze zei: "kom maar lieverdjes". Tja... Hoe leer je kinderen dan verkeersregels als je er altijd vanuit gaat dat de ander op moet letten? Levensgevaarlijk vind ik dat.
    Ik denk dat je de volgende keer die moeder maar gewoon een klap moet verkopen, aangezien ze niet naar je wilde luisteren...
    (Grapje natuurlijk, kleine knipoog naar een ander topic)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier mee eens.

Hoe aan te pakken? De meiden op een vriendelijke manier aanspreken en rustig uitleggen dat ze op dat stukje beter kunnen lopen, omdat daar ook kleine kinderen kunnen lopen, die onverwachtse dingen kunnen doen. Als ze dan weer zeggen dat het van hun moeder mag, antwoorden met: maar van de politie niet. Dat mag t/m 9 jaar.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Natuurlijk mogen die meiden niet op de stoep fietsen.
    Ze zijn 12 jaar en gaan straks naar het VO.
    Gaan ze dan ook via de stoep?
    Onze zoon is ook 12 jaar maar die fietst allang niet meer op de stoep.
    Lekker voorbeeld ook.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    nee niet op de stoep de volgende keer gewoon weer aanspreken

als moeder het zo gevaarlijk vind dan moet ze maar mee fietsen ipv zelf regeltjes in te voeren

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier toevallig gisteren hetzelfde meegemaakt. Alleen liep onze jongste het tuinpad af, daar staat een boompje en zij is klein, dus je ziet haar niet vanaf de stoep. Daar kwam dus een jongen met een rotvaart over de stoep gefietst, het is dat mijn man hem zag en onze dochter riep, anders was dat echt flink misgegaan.
    Alleen ben ik daarna verhaal gaan halen ;). Ik vind het niet zo erg dat ze op de stoep fietsen, maar kijk dan wel uit en pas je snelheid aan. Hier Is het trouwens gemakzucht zodat ze meteen de poort in kunnen rijden.

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Natuurlijk heb jij gelijk en kan dit niet! Bij ons vorige huis hadden wij ook zo'n situatie: rechts konden we zien wie eraan kwam, maar links grensde ons huis direct aan de stoep en had je alleen zicht vanaf de stoep. In de middag -als de kinderen van school kwamen- gingen wij altijd via de achterkant naar buiten omdat het te gevaarlijk was met al die kinderen (en ouders) die gewoon over de stoep voorbij kwamen. Maar onze buren hadden er tijdens de ochtendspits last van; zij hebben dan ook vaak ruzies gehad met ouders en kinderen.
    Ik heb wel eens de politie hierover geinfomeerd, met de hoop dat ze hierop zouden controleren..

Deel Deze Pagina