op de tenen lopen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by schaapie123, Apr 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

onze uk loopt al ruim 3 maand goed los (liep al vanaf 8 maand om de tafel en banken)
    maar sinds een paar weet loopt ze zo afentoe op haar tenen, met en zonder schoenen.
    is dit een fase??? (evenwicht/balanse?)

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Nee hoordt er bij volgens mij, mijn zoon deed/doet dit ook veel nl. vooral als hij op sokken loopt. Het is volgens mij heel normaal dat ze dit doen. ;)

3. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben gister hetzelfde gevraagd op het CB! Hihi :D. Was heel normaal zeiden ze. Gelukkig maar!

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Dat is heel normaal hoor. Het gaat vanzelf goed komen. Thuis lekker op blote voetjes laten lopen.

5. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat merkte ik inderdaad ook al; op blote voeten staat ze wel vaak op platte voetjes!!

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hier ook hoor. Bedenk wel dat het voor ons al normaal is, maar voor peuters iets nieuws wat ze graag eindeloos willen uitproberen.

7. firegirl

firegirl Niet meer actief

Daarom moet je toch ook van die flexibele schoentjes hebben? Zodat ze op de tenen kunnen lopen... Dat is mij verteld in ieder geval.

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik had het gisteren ook gevraagd, want Luca doet t nu al een maand of langer. Zij zeiden dat het idd een fase is, maar dat ik het wel in de gaten moest houden, omdat hij het heel vaak doet en al wat langer. HIj doet het met blote voeten meer dan met schoenen aan. Ze hadden als tips om hem op bed te laten lopen en zo, om zijn banden evt weer wat op te rekken.

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb wel eens horen zeggen dat kindjes die het kruipen hebben overgeslagen meer op hun teentjes lopen dan kindjes die wel gekropen hebben. Is dat bij jullie ook zo (zomaar even een nieuwsgierige vraag ;))...

Groetjes,
    Josien

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Nee, Luca kroop wel heel snel al, en kroop als de beste, nu nog steeds wel eens, Zo van kijk mij een als een grote baby stoer kruipen! Ik dacht eerst ook, dat hij lopen niet nodig zou vinden, omdat hij zo goed kroop, maar lopen was ook een uitdaging die hij snel onder de knie moest krijgen.

Dus nee. De CB verpleegkundige zei dat alle kindjes het doen, maar dat ze het pas doen als ze al wat langere tijd lopen. Luca loopt sinds 11 maanden

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Dit verhaal klopt hier wel, Mijn zoon van nu negen heeft het kruipen idd overgeslagen en ging gelijk lopen. En loopt nu nog vaak op ze tenen, Krijg het niet afgeleerd;). Ben met hem bij fysio geweest ( Niet daar voor) En die vertelde me dat het niks uit maakte. Maar het verhaal over kruipen overslaan kan me er wel wat bij voor stellen. Als hij me schoenen loopt doet hij het niet maar in huis bijna altijd of waar hij ook komt is een tic van hem;).

Maar op het onderwerp terug te komen dat hoeft niks te betekenen te hebben voor het kindje of kindjes waar het nu over gaat. Geen een kind is het zelfde;).

12. mammavan2kids

Apr 9, 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ik wel vaker gezien

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier het kruipen niet overgeslagen, maar ze kroop wel met spreidbroekje en al, ging er ook mee staan (hoezo hij was wat uitverband gekomen hihihih)

in huis loopt ze altijd op sokken (vloer is wat koud) maar buiten veel op klompen(in de tuin) en op schoenen, maar zodra we binnen komen gaat alles uit.

blij dat het normaal is, mijn moeder wist niet meer of ik het als kind ook heb gedaan.
    idd voor ons is op tenen lopen heel normaal, maar voor onze ukken niet.

Share This Page