Goede zwembandjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 23 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wat zijn nou écht goede zwembandjes?
    Zoon is 5, denk zo'n 20 kg
    Hij kan zichzelf nog niet echt boven houden en word ook snel moe / overprikkeld waardoor het hem veel moeite kost.
    In het begin gaat het prima maar zodra hij moeier word/teveel prikkels heeft gehad zie je dat hij met zijn gezicht meer in het water komt en hem eigenlijk continu vast moet houden.

We hebben hem Laatst zonder bandjes van de kant laten springen en kwam toen ook niet zelf boven.

We hebben nu bandjes van intex en ook wat grotere van bema.
    Beide passend bij het gewicht.

Puddle jumper geprobeerd toen hij kleiner was maar dat was toen geen succes.
    Misschien is dat nu wel weer het proberen waard.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben fan van de puddle jumper. Je zou ook voor een zwemvest kunnen gaan. En hem op zwemles doen ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Bandjes in combi met slurf/noodle?

Zwemles zoon gebruikt alleen noodle (geen bandjes). Hij is 4 maar zwemt alleen met noodle in t 2 meter diepe bad. Vindt hij heel fijn!

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Zwemles start in februari

aicirtap vindt dit leuk.
  5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Ik had van die zwemschijven, maar pas gekocht toen hij op zwemles ging en daarvoor gingen we haast nooit zwemmen.
    Dus weet niet of dat echt helpt.

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier heeft zoon gewoon vlinderbandjes om, maar hij zwemt geen seconde los eigenlijk? Wij hebben hem altijd vast? Ik vind bandjes of een zwemvest ook niet bedoeld zodat je ze niet meer vast hoeft te houden eigenlijk. Dus ik zou daar niet speciaal iets voor zoeken en gewoon blijven gebruiken wat je hebt.

7. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik ben fan van puddle jumpers, zie ze ook steeds meer tegenwoordig, misschien nog eens proberen?

8. MinnieMouse94

Hoe oud is hij dan? Ik heb mijn kinderen haast nooit vast in het water, tenzij ze dat zelf willen om één of andere reden. Ik bedoel, om boven te blijven hoeft het niet en ze 'zwemmen' met me mee naast me. Ben uiteraard wel in de buurt en hou het zeker in de gaten, maar ik zou ze er absoluut geen plezier mee doen als ik ze continu vast zou houden.

9. Mammielove

Hij is ruim 5. Zal vast per kind verschillen, maar ik mag hem echt niet loslaten. Als ik dat wel doe zakt hij ook gewoon naar beneden omdat hij daar nog niet sterk genoeg voor is.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook fan van puddle jumper

11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Wij hebben deze van de decathlon. Moet alleen wel zeggen dat onze zoon al op zwemles zit en dus wel al een beetje zelf kan drijven enzo. Hij vindt dit zelf veel fijner dan bandjes.

6BB64A33-83CF-427E-8300-73DC9028B371.jpeg

Mop81 vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dit! In zwembaden gebruik ik voor dochter altijd de puddle jumper en bij natuurwater een reddingsvestje.

aicirtap vindt dit leuk.
  13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hij is een echt waterratje en zwemt dus meestal los, we staan/zwemmen natuulijk wel naast hem.
    Hij zou ook niet willen dat we hem continu vast houden.
    Maar je merk wel dat het hem veel energie kost. Hij heeft al niet zoveel spierkracht en combi met veel prikkels is gewoon vervelend voor hem.

Puddle jumper gaan we toch nog maar eens proberen.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik had bandjes voor een lager gewicht dan ze hadden, die zaten het beste. Maar ze moeten er wel ‘iets’ voor doen om boven te blijven. Als dat niet lukt zou ik dat sowieso proberen te oefenen (ook juist in het ondiepe) en misschien een zwemvesten proberen inderdaad. Of inderdaad de puddle jumper als je die toch al hebt.

En misschien beginnen in het diepe (dan heeft hij nog energie ed) en eindigen in het ondiepe (als de energie op is)?

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ja we wisselen ook diep en ondiep af, even in het diepe en dan weer naar een peuterbadje of badje waar hij kan staan :) en in het diepe houden we hem telkens even vast zodat hij kan bijkomen.

Puddle jumper hebben we niet meer omdat dat toen niet goed zat.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wij hebben een drijfvest gekocht van easy swim. De goedkope versie die is speciaal voor recreatief zwemmen en daarmee blijven ze echt drijven hoor. Ons zoontje van 5 , ongeveer 20 kg is echt een pieperd als hij niet kan staan maat ik kan hem gerust loslaten in het diepe (zijn er wel bij uiteraard)
    Veel fijner dan zwemvleugels want die beperken de bewegingsvrijheid zo vind ik. Drijfvest kan ook niet afglijden ofzo

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter heeft bijna dr diploma, die mag ik al lang niet meer vasthouden hoor. Ik ben natuurlijk wel altijd naast of achter dr.

18. Mammielove

Mijn zoontje zit nog niet op zwemles. Mijn dochter wel en die kan al redelijk goed zwemmen, die hou ik ook niet meer vast en die zwemt ook prima zonder bandjes. Maar het zoontje van ts zit ook nog niet op les toch? Daarom vergeleek ik hem niet met mn dochter.

19. MinnieMouse94

Ah, oké. Dat is dan inderdaad anders dan bij mijn kinderen. Zouden dan de bandjes niet genoeg drijfvermogen hebben? Sinds mijn kinderen puddle jumpers dragen, de tweeling was toen net twee geworden, de oudste was wat ouder, hoef ik ze niet meer vast te houden, dan zakken ze echt niet naar beneden. Kan me niet voorstellen dat zij nou zo sterk zijn/waren eigenlijk.

Edit: zitten bij mij allemaal nog niet op zwemles verder.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toen mn dochter nig geen les had, hoefde ik de ook niet hele tijd vast te houden hoor. Ik zie de meeste kinderen met zwemvleugels wel zelf zwemmen.

Deel Deze Pagina