Baby die buikgriep heeft. Wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje22, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo,

Afgelopen vrijdag heeft mijn zoontje zijn 2 prikjes gehad. We dachten dat ie eigenlijk nergens last van had, tot dat ie vanaf zondag nacht opeens heel erg aan de diarree begon te staan. We hebben het even aangekeken, maar ik heb gisteren toch maar de dokter gebeld en er eventjes heen gegaan. Ze heeft hem niet na gekeken omdat ie lach te slapen zei ze. Maar ze gaf als advies: als het niet erger word gewoon niks doen, dan gaat het vanzelf over. En mocht het erger worden dan aan de bel trekken. Hopelijk gaat het snel over, maar ben zo bang dat ie uitdroog. Hij eet heel weinig, het ene moment houdt ie z'n flesje helemaal binnen(we geven hem eventjes weer wat minder omdat ie zijn normale hoeveelheid helemaal uitpoept) en het andere flesje spuugt ie gelijk weer helemaal uit. We maken hem nou om de 3 uur wakker, en geven hem dan eten. En overdag elk uur eventjes 1, a 2 slokjes water. Nu laat ie ook zijn flesje vaak staan. iemand raad?

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    wat kun je dan een zorgen hebben. om zo'n kleintje.
    Denk dat je al heel goed bezig bent door tussen door water aan te bieden!
    En goed de aantal plasluiers in de gaten houden, als hij erg duf oogt ook goed in de gaten houden. Vertrouw je het niet dan gewoon weer hup naar de huisarts en dan maak je de kleine maar wakker, nakijken kan nooit geen kwaad

beterschap!

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

He wat naar joh! Wat een zorg he! Inderdaad goed de plasluiers in de gaten houden. Hij moet echt wel een paar keer per dag plassen. Moeilijke is natuurlijk dat dat moeilijk zichtbaar is met diarree. Verder als hij huilt, huilt hij dan met tranen? En bij zorgen echt naar de dokter! Snap er niks van dat ze hem niet controleert! Uitdroging kan zo snel gaan bij baby's en volgens mij maak jij je zorgen omdat hij steeds slechter gaat drinken?

4. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ben vanmorgen toch weer naar de husiarts gegaan. Had nu een oude man die heeft hem helemaal na gekeken. Hij zei ook al: je mag hem ook gewoon tussendoor water aanbieden. Ik maak me zo'n zorgen om hem... Wij kunnen praten zo'n kleintje niet.
    Ben nu alles aan het opschrijven om het te kunnen onthouden. Plas luiers heeft ie, want er zit zo'n speciale plas strip op op de luier. Hij slaap wel veel, maar het is eigenlijk altijd wel een makkelijke rustige baby geweest. Nu slaapt ie wel wat meer hoor als anders. En de dokter heeft ff gekeken hij heb nog geen uitdroging maar iets meer vocht mag wel.

5. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Mijn jongetje van 8 maanden heeft het vorige week heel erg gehad. Spugen, overgeven, koorts. Ik ben naar huisarts, huisartsenpost geweest. Ik kreeg op een gegeven moment motilium drank om het overgeven te verminderen. Ik heb ook ORS gehaald, dat kan je bij de apotheek halen. Dit is een middeltje om suiker en zouten te geven, al zijn het maar kleine beetjes. Dit om uitdroging te voorkomen. Plasluiers in de gaten houden, sufheid, droge mond, huilen zonder tranen. En bij zorgen gewoon weer naar huisarts!! Sterkte! Het heerst heel erg!

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja ORS is een goede tip!

Goed van je TS dat je weer heen bent geweest, beter een x te vaak dan 1 x te weinig.
    Dat hij wat meer slaapt is idd wel logisch, dan maar wat vaker wakker maken tussendoor om te drinken.

7. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ja dat doe ik ook tussendoor ook ff wakker maken om ff wat te laten drinken. Ben zo bezorgd... Vind het zo zielig! D'r net had ie z'n flesje zo lekker op althans.. op een beetje na maar goed. En op eens komt er weer een hele golf melk uit. Alles zat er onder, Zelf ik en m'n haren etc... Ik vind het voor hem erger als voor mezelf. Ga vandaag ff voor ORS zorgen.

Deel Deze Pagina