onze mooie zoon Finley Liam Cristiano. 3.650 gram en 53 cm. Sinds afgelopen zondagnacht regelmatige weeen. Maandag overdag om de 4/5 minuten. Om 19.00 uur naar het ziekenhuis gegaan en aan het CTG gelegen. Die toonde inderdaad regelmatige weeen, maar nog niet serieus genoeg. Weer naar huis gestuurd. Om 22.00 uur weer naar het ziekenhuis, omdat ik het niet meer uithield. We mochten blijven. De hele verdere nacht om de 3 minuten weeen gehad. Pethadineprik in been gehad, maar dat hielp niks tegen de pijn. Ontsluiting wilde niet vlotten. Bleef maar op 1 cm steken. Ze hebben mijn vliezen gebroken. Dit haalde ook niks uit. Weeen bleven en werden feller. Maar haalden niks uit. Aan de weeenopwekkers. Weeen werden onhoudbaar, vreselijk pijnlijk. Begon te gillen om een ruggenprik. Finley kreeg het erg moeilijk. Zijn hartslag viel bij elke wee steeds verder weg. De artsen maakten zich zorgen. Finley zou dit nooit trekken tot 10 cm ontsluiting, dus ruggeprik alleen was geen optie. Het werd een spoedkeizersnee, en ook echt met grote spoed. Ik kreeg zonder verdoving een blaaskatheter (AUW!) en intussen had ik nog steeds die extreem pijnlijke weeen, ondanks dat het infuus was uitgezet. Binnen 5 minuten was ik op de OK. Daar werd de ruggeprik gezet...........................TE HOOG! Ik voelde mijn handen tintelen en kreeg geen adem meer. Voelde niet dat ik adem haalde! Raakte in paniek. Kreeg een zuurstofkapje op, maar dat hielp geen zier. Binnen no-time kreeg ik slaapmiddel toegediend en was ik volledig onder narcose en aan de beademing. Mijn vriend kreeg zowat een hartverzakking, want die kreeg dus te horen dat hij niet naar binnen mocht, omdat ik een volledige narcose had gekregen. En toen werd ik wakker op de IC. Om mijn bed artsen en verpleegkundigen. Gefeliciteerd met de geboorte van uw DOCHTER. Huh? Door twee verschilkende echoscopisten is gezien dat wij een zoontje zouden krijgen. Ook wij hebben duidelijk een piemel en balzak gezien. Was ik zo onder invloed van de narcose soms? Ik vertelde mijn verwarring...... Zij bleven bij een dochter en zouden naar de kinderafdeling bellen of ze haar naar boven konden brengen. Intussen bedacht ik me dat we geen naam hadden voor een meisje en dat we en complete meisjesgarderobe aan moesten schaffen.... Komen ze even later met het schaamrood op de kaken melden dat ik toch een zoon heb gekregen! BLUNDER! Finley had een klap gehad van de ruggeprik en de narcose. Apgarscore 7/9. Maar is wel op de uitgerekende datum geboren en maakt het nu uitstekend, net als zijn mama. We mochten vandaag al naar huis! Helemaal happy en helemaal gelukkig!
Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! Ik zou ook ff raar staan te kijken als ze ineens Zeggen dat er een dochter is geboren terwijl je overtuigd bent van een jongen! Heel veel geluk!!
Jeetje en ik lees net de reactie terug op angst voor bevallen, zag dat je bevallen was lees dit en m'n kaak zakt een meter naar beneden! Gelukkig dat jullie tweetjes het nu goed maken!
gefeliciteerd met jullie knappe kereltje!! jeetje idd een blunder zeg, een dochter hihi gelukkig is met jullie alles goed na je hele bevalling!!!
Pff wat een verhaal, kreeg er even kippenvel van! Gelukkig maken jullie het beide nu goed. Geniet van je gezinnetje!
Gefeliciteerd met jullie dochter....uhhhh... Knappe zoon Wat een blunders zeg!!!! Geniet van je kraamweek!
Gefeliciteerd met je zoon Be Happy! Maar jeetje zeg, dat viel allemaal niet mee op het laatst dus. Gelukkig gaat het nu allemaal goed. Even nieuwsgierig... ben je in het UMCG bevallen? Geniet van je mannetje!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!! Wat een bevalling zeg...pfft, lijkt me heel akelig voor je om mee te maken. Maar gelukkig nu volop aant genieten van je mooie manneke!