Liga: vervelend dat je zo beroerd bent zeg! Kan je het rustig aan doen qua werk ofzo? Hoop dat het snel beter gaat! Nieuwe zwangeren: gefelciteerd en welkom! Marjo: vervelend van je krampen! Fijn dat je vk je kan geruststellen. Ik heb maandag Mw. van MvM gehad en al begonnen Twin: hoe was het bij de vk? En leuk 8 mei je echo, dat is best snel, fijn! Hier: last in m'n buik, meer spierpijnachtig, ook wel darmen, kan ook niet zo goed naar de wc, terwijl ik normaal heel constant ging (sorry voor de details...) Hier gister dus wel heel licht bloedverlies, een beetje met toiletgang, schrok me rot Was lichtrood op wcpapier, kreeg daarna ook buikpijn, vlgs mij meer vd schrik... Had afgelopen zaterdag ook licht roze afscheiding. En dus vandaag toch maar even vk gebeld, was heel aardig en inlevend. Wat een aardige mensen zijn dat zeg Ze maakte zich geen zorgen en komt wrs door baarmoeder die meer doorbloed is en buikpijn van de baarmoeder die groeit, kan zijn dat het nog 1x gebeurd, hoef ik me geen zorgen om te maken en als het toeneemt mag ik bellen. Heb het na gistermiddag niet meer gehad, gelukkig! Hoop dat het zo blijft!
Dank jullie wel dames! Vanmiddag erg geschrokken. Ging rond half 12 naar de toilet en veegde bruinbloed af! Me zelf onderzocht en het was bruin (niet veel) Gynaecoloog gebeld en die zegt dat ik moet afwachten! zolang ik geen erge buikpijn of helder rood verlies hoef ik me geen zorgen te maken!, rond 14.00u was het wat rozig, daarna weer bruin, net weer niks???? In mijn vruchtbare periodes voelde ik me baarmoedermond om te kijken hoe de stand was. Van de week had ik een keer gevoeld en leek ie bijna dicht te zitten! (heb al eerder een kindje gekregen en dan sluit ie schijnbaar niet meer helemaal) maar vanmiddag ging ik voelen en stond hij wat open! Maak me best wel zorgen pff.. huisarts zegt dat het normaal is dat bloedverlies 1 op de 5 vrouwen hebben dat! maar dat de baarmoedermond beetje open staat had ze geen verklaring voor want ze vond t raar dat ik die kon voelen! We wachten maar af! heb verder geen krampen
@Dolfijntje; sterkte, echt vreselijk dat een vrouw dit mee moet maken. (Ken het zelf helaas ook). Hoe is het verder met iedereen? Hier so far so good. Heb wel een enrom opgeblazen buik elke dag, soms zal ik haast denken dat ik letterlijk onplof, kan niet eens met mijn benen over elkaar zitten Herkennen jullie dit gevoel? Ook krij gik nu al last met naar het "grote" toilet gaan. Ben begonnen met lijnzaad door mijn creusli te gooien en brood heb ik vervangen door roggebrood, hoop dat het helpt.
hier af en toe wat misselijk, en ook een wat opgeblazen gevoel. maar vooral moe, moe, moe!!!!! heb 23 mei een afspraak staan voor de 1e echo en dan 29 mei de 1e echte controle!
Zwangeren: gefeliciteerd! Ik kom me hier ook (eindelijk!) melden: vandaag een goede echo gehad en het hartje zien kloppen. Omdat ik al een tijdje last heb van bruin bloed verlies (en af en toe roze), durfde ik nog nergens op te hopen. Maar nu mag ik van mezelf ook meekletsen.... De verloskundige dacht dat ik op 11-12-12 uitgerekend ben, maar over 3 weken krijgen we een termijnecho, dus dan weten we meer.
@nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom! Hier sinds vannacht ook wat bruin bloedverlies. hoewel ik het gewend zou moeten zijn, word ik er toch weer wat onzeker van... We zien het allemaal wel!
Meiden wat eng is dat he dat bloedverlies maar laat je niet gek maken er gebeurt zoveel nu in je lichaam! Ik heb met 4 weken gewoon een menstruatie gehad met stolseltjes en al en wist daarom ook pas laat dat ik zwanger was mede daarom heb ik woensdag de stoute schoenen aangetrokken en een pretecho bureau hier in de buurt gebeld waar ze vanaf 7 weken echo's maken. Ik kon s avonds al terecht en zie hier onze boon het hartje sprong mooi op en neer!
wow liga, schitterend boontje hebben jullie daar zeg! en wat heerlijk dat je zekerheid hebt voor jezelf! Ik moet zeggen dat ik dat allemaal helemaal niet heb, bij de vorige zwangerschap wel heel erg mede ook omdat ik toen een miskraam heb gehad. Maar nu helemaal niks...nog niet in elk geval! hopelijk blijft dat ook zo.
Mooi Liga! Fijn dat er een kloppend hartje is gezien Hier nog 3 wkn geduld. Hier geen bloedverlies meer gehad, er verandert idd heel veel in je lijf. Ben nu echt veel moe aan het eind vd dag, vanmiddag zelfs even een dutje gedaan
Ik krijg mn eerste echo met 12 weken. Wil misschien ook wel een pretecho en het liefst NU Is dat niet raar om het nu al te doen? Ik dacht altijd dat je dat pas na een week of 25 doet. Maar kan er naast zitten. Hier ook eind vd dag compleet op
Het gebeurt niet vaak en ook niet alle bureaus doen het zo vroeg maar ik heb het gewoon gevraagd. Natuurlijk wel een 2d echo t heet wel pretecho maar eigelijk is het meer een geruststellingsecho . Weet je wat het is je betaald er gewoon voor dus de meeste zullen niet moeilijk doen
Ik mag me hier nog net melden. Zoals het er nu naar uit ziet. 1 december uitgerekend. 17 april een eerste echo gehad en dat zag er super uit, toen was het 7 weken en 3 dagen. Ben nog nooit zo blij geweest om een knipperlichtje te zien. 8 mei nieuwe afspraak bij de vk en dan ook de termijnecho. Kwaaltjes genoeg. Ben vanaf het begin al de hele dag misselijk, en de laatste week zo ontzettend moe. Maar ja ik ben nu ook snip verkouden en hoest de longen uit mijn lijf. Maar ja gaat allemaal weer over. Probeer toch maar te genieten.
Mooie echo hoor. Ze hebben daar betere apparatuur dan in ons ziekenhuis zo te zien. Bij ons is er op de echo alleen nog maar een boontje te zien. Maar dat je het hartje ziet kloppen, is het belangrijkste. Vanmorgen is m'n ontbijtje er weer uitgekomen Bij m'n dochtertje had ik nergens last van, dus hopelijk nu een jongetje! Heeft er nog iemand tips tegen de misselijkheid? @(bruin)bloedverlies: probeer je geen zorgen te maken, want het kan dus allemaal. En gewoon een vroege echo aanvragen...
Vandaag een workshop gegeven van 10 tot 18 en ben helemaal kapot! Gelukkig niet misselijk geweest, maar dat was ik gisteren ook al niet.... Voel me toch geruster als ik er wel iets van merk, stom he?! Vooral omdat ik bij de eerst zwangerschap zo misselijk ben geweest... Hier overigens geen bloedverlies meer gehad, dat is dan wel weer fijn!
@twin: het kan per dag wisselen hoor, maak je niet te druk. Ik heb de ene dag meer last vd boobies dan de andere. Fijn dat je minder misselijk was tijdens het werken Fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad, ik ook niet: yeah! Ik heb ook vaker zoiets van: uhm, ben ik wel zwanger, ik voel niet zoveel anders, maar 't is toch ook zo! @nieuwe zwangeren: welkom!