@veerle, ik denk dat ik het gewoon nog niet kan geloven. En heb helaas geen goede voorbeelden in mijn omgeving, dus ik houd altijd een slag om de arm. Mocht ik echt gillend gek worden van onzekerheid boek ik misschien deze week wel pretecho, kan hier in de buurt. Zo maf, ben van nature vrij nuchter, haha! Hoe is het bij de andere dames met bloedverlies?
@twin: snap dat je een slag om de arm houd, doe ik ook, eerst de echo, dan ben ik echt blij! Maar bij je 1e zwangerschap was het lastig om zwanger te worden, aangezien je tekst in je handtekening? (misschien heb je het al verteld... Sorry beetje geheugen als een zeef...) En trouwens schijnt maar 10% op een mk uit te draaien. Wanneer heb je een echo?
Op 8 mei. Ja, we hebben er 5 jaar over gedaan en uiteindelijk icsi. dat was wel vrijwel gelijk raak. Daarvoor nog een miskraam.
Zo dat is deze zwangerschap idd een wonder! Wat een geduld moeten jullie hebben gehad! En vervelend van jullie mk, met hoeveel wkn was dit? 8 mei is al best snel, dat is fijn!
Zo, hier een heerlijke queensday gehad en nu helemaal gesloopt op de bank. @veerle, de eerste miskraam was met 6 weken, dus dat ben ik nu voorbij Wat is het rustig hier, waar zit iedereen?
Hallo! Mag ik hier ook meekletsen!? Ik ben zeker een valreep 2012 mama, want ik ben uitgerekend op 31 dec ! whah! Dat kan natuurlijk nog bijgesteld worden na een echo. Ik had afgelopen week positief getest, dus ben (totaal onverwacht) zwanger van mn derde ! ( heb een zoontje van bijna 5 en een dochtertje van bijna 3) Oh, en ben zelf 30 (oeff)
Welkom koekoek gefeliciteerd!! hoe voel je je? Ik ben niet zo vaak aan het meekletsen de laatste tijd maar dat komt omdat ik me bijna alleen maar beroerd voel sorry meiden! Heb gisteren een echt goede dag gehad dus volop van genoten! en vandaag lijkt het tot nu toe ook goed te gaan Hoe gaat het met jullie dames?
Hoi meiden! Sorry dat ik wat minder actief was! Ik was ook niet echt heel lekker en zo moe! Ook de misselijkheid begint en ik heb nog steeds last van rommelende darmen, gelukkig niet meer de erge krampen! @ oekoek: welkom! Je bent idd net op de valreep hoor!
Mag ik me ook aanmelden bij jullie? Wij verwachten onze tweede spuit rond 23 dec. Mijn eerste zwangerschap is ellende geweest van begin tot eind, 42 ingeleid en een KS geworden. Deze zwangerschap is nu al zoooo anders! Dus hoop dat alles anders gaat, voel me helemaal niet zwanger zo vreemd! Ben alleen misselijk als ik niet op tijd eet. Zijn hier nog meer meiden die al een kleine hebben?
He meiden hier ben ik ook weer even. Welkom aan alle nieuwe decembermama's Hier gaat alles goed, dat hele opgeblazen gevoel waardoor ik niet eens met mijn benen over elkaar kon zitten begint langzaam aan minder te worden. Misschien was dat toch het gevoel dat uik krijg bij de innesteling ofzo ............. Verder heb ik alleen last van rommelende darmen, obstipatie en zere borsten Vind het allemaal niet erg, neem alle symptomen met liefde na alle ellende die we de fagelopen 3 jaar hebben meegemaakt. Nog 19 dagen en dan heb ik de 1e echo, kan haast niet wachten. Ben zo benieuwd, maar met 9 weken kunnen ze toch al heel wat zien, is echt al een klein mini mensje dan. Heb ook op youtube 9 weken echo's bekeken Hoop wel dat de echo gewoon vanaf de buitenkant kan en dat ze niet zo hard hoeven te drukken, ik spuit fraxiparine in mijn buik elke dag en daar zitten inmiddels al flink wat blauwe bulten .....................
WMvss waarom wil je niet inwendig? Mijn meeste echo's zijn bij mij inwendig gedaan omdat mijn buik te gespierd was of Lise niets liet zien. Wij verschillen trouwens maar 1 dag grappig hihi Is er trouwens al een bevallings lijst? Ik begin ver vast, de volgende kan gewoon kopiëren en zijn eigen gegeven er bij zetten, op volgorder van datum 23 dec Anica 2e kindje
dat is een heel verhaal, heb zoveel ellende meegemaakt de afgelopen 3 jaar (zie de tekst onder mijn handtekening) en de laatste mk's begonnen precies na de 1ste inwendige echo. als er al iets mis is kunnen ze toch niets doen dus waarom zo vroeg een echo denk ik dan 23 dec Anica 2e kindje 24 dec WmSS (Wendy)
@anica & wmvss: er is een bevallingslijst voor 1-15 december en een voor 16-31 december. Jullie kunnen ook bij de tweede aansluiten: http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/350016-16-31-december-2012-mamas-59.html
Welkom Nieuwe Mama's en gefeliciteerd! Ik ben een paar dagen behoorlijk druk geweest dus vandaar ook even niks gepost. We hebben het inmiddels onze ouders verteld wat erg leuk was! allemaal trotse opa's en oma's! Mag nog steeds niet klagen met hoe ik me voel, heb alleen de afgelopen dagen een behoorlijk opgezette buik, voel echt dat het me darmen zijn. moet veel boeren, en ben met vlagen misselijk! Wat ik af en toe ook heb is een heel opgejaagd gevoel maar dat zijn echt momenten, maar ook dat kan er allemaal bij horen heb ik al gelezen. Dinsdag naar de VK ben erg benieuwd!
Hallo Meiden! Er is idd een bevallingslijstforum, ik praat daar af en toe ook mee. Vind het wel gezellig maar wel erg druk en lastig bij te houden. Ik ben vandaag voor een intake bij de vk geweest, hele aardige vrouw! En omdat ik wat bloedverlies heb gehad wilde ze toch al een echo maken. Ik ben minder ver zwanger, hoever kan ze niet goed meten, maar ze denkt rond de 6 wkn en nog iets, maar er is een hartactie! Dus dat was erg fijn om te horen! Was wel nerveus voor de echo in ene... Over 2 wkn nieuwe afspraak, dan zou ik eigenlijk m'n 1e echo krijgen. Hier voel ik me wel goed, vooral veel moe en wat hoofdpijn, maar *afkloppen* niet misselijk! Fijne dag meiden!
Fijn dat het met iedereen naar omstandigheden goed gaat! Veerle, wat heerlijk om hartactie te zien en natuurlijk alle nieuwe zwangeren van harte welkom. Moet zeggen dat ik het ook wel prettig vind dat het hier allemaal bij te houden is. Ben al chaotisch genoeg, haha! Hier nog steeds ontzettende twijfel of alles wel oke is, maar dat wordt dinsdag ontkracht of bevestigd. We zullen zien... Eigenlijk helemaal nergens last van, behalve moe moe moe en moe en gespannen borsten. Moet al bijna maat groter en heb al niet weinig... En wat me wel opvalt: ik zweet en het stinkt meer dan voorheen. is dat herkenbaar bij mensen?
Ik vind het ook wel fijn dat het hier rustiger is Maar Twin, ik voel ook weinig en is toch oké! Klachten hebben zegt niets hoor. Hoop op goed nieuws volgende week! En vh zweten, heb ik geen last, maar zou hormonaal kunnen zijn misschien? Angel: fijn dat je weinig last hebt. Hier ook vaak opgezette buik, vooral na het eten. En mega-trek!
Idd een druk topic vind ik niets om mee teschrijven, waar ze in een uur 6 pagina's vol schrijven.... Niets voor mij. Maar zullen we van dit groepje wel een lijstje maken? Vind ik wel leuk heb je ook overzicht wie er mee schrijven. Ben vanaf vanmiddag super beroerd grrrr Tw1n zweten?? Geen idee, heb je wel deo op gedaan? Of ben je dat vergeten door je zwangerschapsdementie? Haha Ik heb verschrikkelijk veel dorst en kan wel 10 keer op een dag mijn tanden poetsen, had ik de vorige zwangerschap ook maar veel later.
We kunnen wel een lijstje maken hoor, is altijd wel leuk toch! Ik houd ook meer van een rustiger groepje, vind ik ook wel persoonlijker Ik heb iig op 18 mei de 2e echo.
Afsprakenlijst 18 mei: Veerle, 2e echo Uitgerekende datum 18 dec: Veerle, 1e kindje (31 jr) 23 dec: Anica, 2e kindje 24 dec: WmSS (Wendy)