Hey meiden, Heb hier een maand geleden ook een berichtje geplaatst maar verder niet mee gereageerd.... Wel stiekem meegelezen. Zal vanaf nu wat meer reageren en meekletsen. Ben inmiddels bijna 11 weken zwanger en hebben afgelopen woensdag een echo gehad en alles was goed! Echt een opluchting weer..... Toch wel weer spannend. Zijn hier meer meiden die zwanger zijn van de tweede en die ook nog geen 1 jaar is?? Als onze 2e er straks is dan is onze dochter 1,5 jaar..... Ben echt benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Lees dat veel meiden zich aardig beroerd voelen. Ik ben voornamelijk heel erg moe en heb soms vlagen van misselijkheid.... Als het goed is word het vanzelf minder. @ Veerle.... Wat een vreselijk nieuws zeg! heel veel sterkte!
@alinda onze meid zal 2 jaar en 2 maand zijn als de beeb komt. Even klagen. IK WIL NAAR FUSION OF DANCE!!!!! Maar het kan niet omdat ik zwanger ben grrr, had er zo'n zin in en ik zal het best wel volhouden als ik rustig aan doe maar ik doe het toch maar niet voor mijn eigen gezondheid en die van de kleine. Maar ik baal wel grrrrr
Mijn gevoel zegt al weken dat het niet goed is... Het bloedverlies lijkt minder te worden. Heb er vooral last van bij inspanning. is iig nog niet echt rood. En hoe is het bij jou? Al minder geworden?
Zo nu en dan bruine rommel met afvegen, maar echt niet rood en ook geen verlies in mijn slipje of met plassen. Morgen om 10.20 uur de echo.
jeetje zeg, wat een verdrietig nieuws allemaal. Heel erg veel sterkte, meiden. Ik ga NU een kaarsje opsteken voor jullie. Ikzelf heb momenteel eventjes een pokkehumeur. Door iedereen wordt gevraagd 'wat ik nu wil hebben, jongen of meisje.' Wat ik wil, is een gezonde zwangerschap en die helemaal uitdragen! Het zal me een rotzorg zijn wat 'het wordt', als ik op het einde maar een gezond kind heb en niet weer een miskraam heb hoeven meemaken. 'Ja maar, voor A zal het toch wel leuk zijn als het een jongetje zal worden.' Nee, A wil, net als ik, gewoon een gezonde zwangerschap. GRRRRRRRRR
@kat, kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt! En dan ook nog heerlijk met die gierende hormonen in je lijf...
Ik heb de vraag nog niet gehad gelukkig Kat! De eho vanmorgen was super goed. We konden zelfs de vruchtzak zien, was echt super mooi.
Jaaaa, wat een supernieuws! Iets geruster? Wat hebben ze gezegd over hwt bloedverlies? Zien ze normaal de vruchtzak niet dan? Bij mij zien ze alleen maar vruchtzak, verder niks, haha!
Nee normaal zien ze dat niet je ziet alleen een zwart rondje maar nu zagen we echt de vliezen van de vruchtzak. De gyn gaf niet echt veel aandacht aan het verlies, zolang het bruin is en ik geen krampen heb is het niet erg.
WmvSS: Wat een Geweldig nieuws! Wat zul je opgelucht zijn. Tw1n: Hoe is het nu met jou? Heb je vandaag nog bloedverlies gehad? Hoop zo dat het goed zit...
Aha, ja dat zwarte rondje ken ik wel... Hier nog steeds bloedverlies, maar nog steeds niet echt rood. Vorige maand ook al rond deze datum. Misschien toch iets te maken met menstruatie die anders rond deze tijd zou zijn? Ik mag morgenavond weer voor een echo. Even alle moed verzamelen om te klagen over de manier waarop ze die doen....
@tw1n hoe doen ze die echo dan als ik vragen mag? blijkt dat je het niet erg prettig vind?krijg je een inwendige? moet je gewoon aangeven idd zal wel lastig zijn maar het gaat om jou en je gevoel erbij! Ik ben morgen alweer 11 weken en al even niks meer geplaatst hier omdat er domweg niks " spannends" te melden was. nog steeds niet echt.donderdag 3e echo alweer en deze is "Standaard" ben benieuwd hoe ons beebje er nu uit zal zien! Succes allemaal en ik lees lekker met iedereen mee!
Tot nu toe kijken ze en zeggen ze vrijwel direct dat het er niet goed uitziet. vervolgens gaan ze vragen stellen en blijkt dat ze het dossier niet gelezen hebben. daarna stellen ze dan hun mening bij en is er opeens nog van alles mogelijk. Lijkt wel een emotionele achtbaan waar je dan in zit! Ik zeg: benoem feitelijk waar er naar kijken, stel vragen en ga dan pas je oordeel vormen. werd tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Dan wist je ook waar je aan toe was... En die slager van de vorige inwendige echo hoef ik niet meer, heb er de hele week last van gehad!
Ik ben zoals je weet ook huiverig voor inwendige echo,s. Heb gevraagd om uitwendig en dat wilde hij proberen en dat ging echt super, hij hoefde niet hard te drukken niks, apparaat om mn buik en we zagen alles meteen. Geen dingen doen die je niet wil Twin, als het niet goed zit kan eeecho daar niets aan veranderen dus waarom dan de ellende van die echo op je hals halen. Succes lieverd!
Nou ja zeg, wat is dit nu?? Wat een rare manier van doen bij een, toch al verdrietige mama. Juist met zoiets wil je toch weten waar je aan toe bent. Echt, sommige mensen hadden beter een ander beroep kunnen kiezen... Heel veel sterkte voor vanavond. Hoe laat heb je de afspraak?