hallo dames, dit moet ik even delen: ons meisje slaapt eigenlijk al heel snel door en heel goed, totdat ik zwanger werd ineens wilde ze snachts niet meer doorslapen. als ik haar voed, dan viel ze in slaap en was het opgelost. maar sinds het tweede trimester is het echt heel erg en hielp niks meer, nachtenlang krijsend in haar ledikant. en uren wakker (wij dus ook) ik kon borstvoeden tot ik een ons woog, maar het hielp allemaal niet. valt dus niet mee: zwanger zijn, bv geven, en geen nachtrust meer. en overdags ging mevrouwtje ook niet meer slapen. het fijne slapen is veranderd in een groot drama, we hebben van alles geprobeert. en vorige week als laatste optie een peuterbedje gekocht! (ze wordt over 2 mnd 2jaar.) ze is helemaal happy met haar princessenbed! we kunnen weer heerlijk slapen en als ze dan toch nog een keer wakker wordt dan gaat een van ons er even bij liggen en dan slaapt ze zo weer. en zelfs overdags gaat het goed. soms komt ze eruit en doet het lichtje aan en gaat dan weer in bed liggen en als ze smorgens wakker wordt horen we haar gezellig kletsen en blijft ze nog lekker in haar bedje liggen. ik denk dat ze gewoon aanvoelt dat er een kleine bij komt en dat ze wat groter wilt zijn en de dingen zelf wil doen. zoals in eigen bed klimmen of eruit zodra ze wil. zelf eten enz... en wij zijn blij met onze nachtrust, dan kan ik tenmisnte uitgerust de bevalling tegenmoet gaan!
Wat super zeg! Dan gaan we dat toch ook maar eens proberen. Hier is ze nooit echt een goede slaper geweest maar sinds ik zwanger benligt ze iedere nacht bij ons. Zat nog erg te twijfelen maar dit weekend gaan we haar nieuwe kamer klaar maken en dan toch maar eens proberen! Geniet ervan!
hier was het ook zo, alleen heeft hij altijd slecht geslapen, ik moest er altijd bij in liggen, ( in zijn ledikant,) maar met 20 weken zwangerschap ging het niet meer, dus een groot bed gekocht ( hij was toen 15 maand) erg jong ja, maar het hielp, hij ging niet meer schreeuwend naar bed, sliep zelf in zonder mama in bed, en hij sliep 2 uur langer door in de ochtend ( werd altijd 5 uur in de ochtend wakker)
Wow, wat goed zeg! Mijn zoontje slaapt nog steeds in zijn slaapzak in zijn ledikant! Hij vindt dat fijn en veilig. Ik denk dat als wij nu over zouden gaan op groter bed, het gedaan is met de rust! 23 maanden heeft hij niet doorgeslapen, dus die rust is me wel wat waard. Ik gun hem wel een groter bed, maar hij zegt zelf dat hij dit bedje nog erg fijn vindt.
Super fijn zeg! @Zogelukkig...nou dan zou ik het ook zo laten! Helemaal omdat hij het zelf aangeeft. Finn brak hier de boel af. Hij sliep wel door, maar zodra hij wakker werd werd het gewoon gevaarlijk, omdat hij er uit wilde. Hij was 20 maanden toen hij een peuterbed kreeg en het was meteen klaar met het gedol.
ze heeft ook nog steeds een slaapzakje aan, maar daar kan ze prima mee klimmen en lopen, dus dat laten we even zo. ik hoop dat het zo lekker blijft gaan en niet dan dit een nieuwigheidje is. vanmiddag ging ze voor het eerst ook zelf slapen in haar eigen bedje. ik liep weg en ik zag dat ze meteen weer uit bed klom, maar ik hield me stil op een andere kamer en wachtte af wat er ging gebeuren, na 5 min was het stil en ging ik voorzichtig kijken. ze had de lamp aangedaan en was weer in bed gaan liggen. ik was blij dat het zomaar gelukt was en ook al zo snel!