Op de wachtbank na IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wanda73, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sas31, ik zit pas op dag 15. Denk dat ik vandaag mijn eisprong heb. Heb sinds gisteren al een raar gevoel in mijn buik. Zou dat van de Clomid of het aantal eiblaasjes kunnen komen? Heb dat normaliter nooit. Mijn temperatuur was vanmorgen heel laag en meestal is dat voor mij het teken.

2. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem

Goeiemorgen Puravida ik weet niet wat je voeld maar ik heb altijd een heel vol en opgeblazen gevoel door de clomid en ook opvliegers:) niet leuk ik heb het normaal altijd koud hihi.

Ik voel met de hormonen wel meer van mijn eisprong echt flinke steken/kramp kan ook komen doordat ik de afgelopen 2 keer 3 en 4 eitjes had.

Temperatuur opnemen heb ik nog nooit gedaan.

Zijn jullie nou bezig voor jullie 1ste?

Grotejs saskia

3. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik heb het gevoel dat het positief is bij mij. maar goed er kan nog van alles gebeuren voordat ik mag gaan testen. Wisselnd zijn mijn tepelhoven donkerder en al een paar dagen wisselend een weeïg gevoel. Ook het gevoel ietsje moeier te zijn. maar ja je weet het niet totdat je kan testen.

Normaal heb ik last van puistjes als ik ongie moet worden, maar daar zie ik nu niks van. Wel gehad na de ei-sprong en door de pregnyl denk ik, maar nu nauwelijks puistjes terwijl ik gisteren echt wel chocolaatje heb gegeten. Nog even geduld moet ik hebben.

4. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sas31,

Het is niet echt een vol/opgeblazen gevoel, maar inderdaad steken en een beetje het gevoel van een opkomende menstruatie. Het lijkt een beetje op het gevoel dat ik had na de HSG scan. Het zal inderdaad wel komen door die 6 eiblaasjes. Ik wacht het wel even af. Zodra mijn temperatuur omhoog gaat, weet ik dat de eisprong achter de rug is en dan ben ik hopelijk ook van dat gevoel af.

Ik ben inderdaad begin 2009 gestopt met de pil voor een eerste kindje. Helaas tot nu toe geen succes gehad. Nog nooit overtijd of wat dan ook geweest. Jij?

5. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey pearl,

spannend hé!! Maar waarom doe je al niet vast een testje??

groetjes wanda

6. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    Hier gestopt met de pil september 2007 voor ons eerste kindje het lukte maar niet.

In de tussentijd was er zoveel gebeurd opa en oma verloren en mijn vader werd heel ziek.
    We besloten in mei 2009 dat we het jaar daarna 6-8-2010 te gaan trouwen om zo onze gedachten ergens anders te hebben je weet wel ER NIET TEVEEL MEE BEZIG ZIJN:)
    maar niks heeft geholpen zijn eind 2009 doorverwezen naar het zh voor onderzoeken maar er zou niet echt iets aan de hand zijn ja zaadcellen zouden niet zo hard kunnen zwemmen maar ja je ziet wel aan onderschrift dat dat niet meer waar is en waarschijnlijk alleen die ene keer zo was.
    We hebben daarna gewacht met iui tot na de bruiloft en inderdaad onze eerste behandeling vond plaats op onze huwelijksreis :D maar goed om dit lange verhaal af te sluiten zijn we ronde 4 begonnen met hormonen om onze kansen te vergroten en nu met ronde 5 bezig nog 12 dagen te gaan en dan lekker testen.

Pearl als je ver genoeg bent zou ik gewoon een test doen ben je gelijk van je zenuwen af.

Succes met wachten allemaal

groetjes saskia

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    De wachtende heel veel succes. Wij gaan voor iui 2 heb vandaag negatief getest dus de progesteron kan weer in de kast en nu maar wachten op mijn menstruatie.

8. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey minimuis,

hé jammer dat je negatief hebt getest meid!! Succes met het verwerken van deze domper!!

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dank je wanda hopelijk hebben we deze ronde meer geluk. Jij ga al aardig wanneer mag je voor je fm hopelijk zit er een mooi eitje.

10. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey minimuis,

ik moet aanstaande donderdag weer voor een echo. Ik denk dat er wel weer een eitje misschien wel weer 2 op mij zitten te wachten, heb namelijk nog nooit geen 1 ei gehad!! Maarja er zit nu niks anders op dan gewoon afwachten....

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wanda spannend en nog nooit 1ei altijd meer. Ik ben al blij als er 1 zit maar ze blijven een beetje aan de kleine kant de laatste keer was mijn ovulatietest positief en mijn ei was 16mm. Ik hoop morgen ongesteld te worden dan kan het over 3dagen weer beginnen.

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey girls,
    Ben hier even niet geweest, maar wilde toch even melden dat ik van de wachtbank af ben gedonderd. IUI 3 is mislukt, nu een rustmaand. April gaan we er weer voor.......!!

Balen Minimuis dat je 1ste IUI is mislukt, op naar de volgende keer!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dag allemaal,

Hier even een berichtje van een nieuwkomer. Afgelopen vrijdag eerste IUI gehad. Hoop gemier met de catheter die er niet in wilde. Naar gevoel. Nu af en toe beetje vaag gevoel in m'n buik en beetje lichte afscheiding. Misschien van dat gedoe met de catheter? Of is er daarbinnen iets anders aan de hand?? Spannend. Vanaf 11 maart mogen we testen.

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Stiertje: het kan dat ze je een beetje beschadigd hebben van binnen met dat gerommel. Je krijgt toch die eendebek en dan wil het ook nog niet. Het is een teer huidje daar benden en van binnen!!

15. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey weer een nieuwe erbij welkom stiertje,

ik denk dat wat ingeping schrijft waar kan zijn, maar iedereen reageert anders, gewoon eff afwachten het kan met een paar dagen anders worden en als je het niet vertrouwd kan je altijd nog naar je arts gaan!!
    Hoelang zit jij al in de mmm??

Hey minimuis,

ik bedoelde dat ik altijd wel 1 ei klaar had zitten. Sommigen hebben wel eens een poging waarbij ze geen ei hebben klaar zitten! Maar ik heb van de 5 pogingen tot nu toe 3 keer 2 eitjes gehad, maarja dat zegt niks hé want ik ben nog steeds niet zwanger!!

Hey ingeping,

jammer dat het is mislukt! Maar goed van je dat je eff een pauze maand in last voor jezelf! Het vreet toch meer energie en emotie's dan je eigenlijk zou verwachten. Wij hebben tot nu toe 2 keer een verplichte stop gehad ivm sluiting ziekenhuis ivm vakantie's(zomer en kerst) en dat heeft mij wel goed gedaan eff de batterij weer helemaal opladen! Succes meid.

Hier donderdag weer voor een echo en ben benieuwd wat er op mij zit te wachten.

doegie

16. morgana

morgana Nieuw lid

28 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op dit forum. Het is fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Dan heb je toch een beetje het gevoel dat je niet alleen bent.

Even mijn verhaal in het kort. 2,5 jaar geleden begonnen met zwanger worden. Na 5 maanden zwanger, maar met 10 weken een miskraam. Daarna wilde het maar niet meer lukken.
    Na veel onderzoeken is er bij ons niets gevonden en zijn we bij kliniek Kinderwens in Leiderdorp beland.
    Afgelopen zaterdag hebben we de 5e IUI behandeling gehad. Dit is de 2de cuclus met hormonen spuiten.
    Dus duimen maar, al zakt de moet me soms wel in de schoenen.

Groetjes Sandra

17. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    #57 sas31, 28 feb 2011
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
    Hallo nieuwe dames

Tja die moed die we iedere keer weer bij elkaar moeten schrapen moeilijk hé.
    Hopelijk lukt het jullie gauw om een mooie positieve test in handen te krijgen

Dikke knuf saskia

Stiertje ik heb het ook al een paar keer gehad en ik vloei daarna een dag of 3 en dan zakt het weer af maar inderdaad als je het niet vertrouwd dan altijd de arts raadplegen.

Wanda ik duim voor je dat je 1 of 2 mooie eitjes heb donderdag

Minimuis hopelijk kun je snel weer verder.

Hier denk ik weer dingen te voelen steken onderin mijn buik en in mijn zij ook iets rugpijn gewoon maar weer afwachten:(

18. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ingeping wat jammer dat het bij jou ook mislukt is. Hopelijk is nummer 4 raak.

Wanda dat had ik dan verkeerd begrepen dacht dat je altijd 2eitjes had. Ik ben benieuwd donderdag. Hopelijk deze keer wel een zwangerschap.

Stiertje heel veel succes met wachten die weken kunnen zo lang duren. Hopelijk heb je meer geluk dan wij.

Morgana welkom en ook jij heel veel succes in de wachtweken.

Sas Ik zie dat jij ook al in ronde 43 zit jij ben ook al een tijdje bezig. Ik duim voor je dat het deze keer jou keer word.

Hier vandaag ongesteld geworden en gelijk een afspraak gemaakt mag dinsdag 8maart voor de eerste fm en een woensdag gaat het spuiten weer beginnen.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Even een tussenstandje vanuit stierenland. Buikpijn neemt wel af, afscheiding is gestopt na 2 dagen. Heb even met het ziekenhuis gebeld en zij denken dat het idd door het gedoe met de catheter komt. Ondertussen heb ik vandaag even een off day van het werk genomen. We hebben naast de iui ook nog een heel drukke week gehad (werk en prive) en nu was het even genoeg. Voel me een beetje week in m'n buik. En ja, dan gaat die grijze massa weer werken natuurlijk. Zou het, zou het niet?? Dit wachten is wel heel spannend hoor, toch spannender dan een 'gewone' cyclus.

Wij zitten nu ongeveer een jaar in de MMM. Onderzoeken hebben geen enkele afwijking aangetoond. Gezien mijn leeftijd (bijna 38) zetten we nu de stap naar iui. Als ik 10 jaar jonger was geweest, had ik het denk ik iets langer op z'n beloop gelaten. Maar nu ben ik blij dat ze ons een handje gaan helpen.
    Ik heb 6 dagen Menopur gespoten (eerste keer prikken was doodeng, maar daarna viel het erg mee), toen was het al genoeg (1 mooie eicel), daarna 1x Pregnyl (vond ik een iets vervelender prik) en afgelopen vrijdag dus de inseminatie.
    En nu 'fingers crossed'!! Geduld is nooit mijn sterkste eigenschap, maar nu kan ik de tijd echt wel voorbijkijken.

Jullie ook allemaal sterkte!

20. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey stiertje,

fijn om te horen dat de afscheiding gewoon is gestopt en dat de buikpijn ook wat minder wordt!
    Je moet nu je bezig bent met iui een beetje meer aan jezelf gaan denken, werk is er nog langer dan jij! Ik kan je zeggen dat het ongelovelijk veel energie van je vreet, nog meer dan in een normale cyclus, zo ervaar ik het hoor! Ik ben ook een stiertje van bijna 38, zal het daar aanliggen(haha). Voor een stier is geduld hebben een eigenschap die wij niet bezitten, maar niet stieren hebben daar ook last van hoor, dat komt omdat de wens zo groot is!!
    Ik spuit zelf puregon zo'n 8 á 9 dagen dan heb ik meestal 2 eicellen klaar zitten en dan moet ik net als jij pregnyl spuiten(k*t spuit is dat) en dan binnen zoveel krijg ik dan de inseminatie! En dan die 2 weken wachten, verschrikkelijk gewoon!
    Bij ons is ook geen reden gevonden waarom wij maar niet zwanger raken. Ben intussen met de 3de iui wel heel even zwanger geweest maar dat is geeindigd in een vroege miskraam!
    Zijn jullie ooit zwanger geweest? En mag ik vragen uit welke omgeving jij komt?

Veel succes met afwachten hé, zal voor je duimen

Deel Deze Pagina