vroege miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laurazoey, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hoi hoi,

Ik lees steeds vaker dat dames voor nod een positieve test hebben en dan helaas op nod alsnog ongesteld worden.

Ze noemen dit zelf een vroege miskraam maar klopt dit wel?
    Als je niet test en gewoon ongesteld wordt, heb je helemaal niet door dat er "iets" gebeurd is.

Vraag me dan ook af of die term wel helemaal correct is of dat diegenen gewoon te vroeg hebben getest..

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Als je voor NOD test en je test positief, dan ben je dus wel zwanger.. Anders heb je geen HCG in je bloed.. Als je dan ongesteld wordt weet je dus dat je een vroege miskraam hebt gehad.. Test je niet voor NOD dan weet je het niet en zal je 'gewoon' ongesteld worden voor je gevoel..

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Oke bedankt voor je uitleg.
    Om het verdriet te besparen dus niet voor nod testen.
    Valt me alleen op dat je het steeds weer tegenkomt.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Tja, hoop en nieuwsgierigheid winnen het vaak van het verstand he? ;) als je denkt zwanger te zijn en symptomen hebt.. dan ga je toch testen.. Maar idd beter na NOD testen.. Maar dan is er nog niks zeker natuurlijk :)

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja oke dat begrijp ik. Maar dan vind ik het wel gek staan om te spreken van een vroege miskraam.
    Iedereen weet dat het zo ontzettend vaak misgaat voor je nod.

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Tja.. maar ook een paar dagen na je NOD kan het alsnog misgaan.. en dan heb je toch ook al getest.. Ieder voor zich toch :)

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja klopt. Het kan altijd misgaan...

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nee echt een miskraam heb je in mijn ogen als je op of na je nod positief test en daarna een bloeding mk/ma hebt. Voor je nod poditief getest zegt gewoon niks.. Dat er iets gaande was maar meer niet.
    Mijn mening niet om iemand te kwetsen..

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In de 10% van de zwangerschappen die eindigen in een mk zijn degene na je nod berekend.

10. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Als mensen een hele duidelijk streepje of knaller hadden en dan ongesteld worden dan snap ik dat ze dat als vmk beschouwen.. Echter zie je hier ook types met een meeeeega tuurstreepje voor haviksogen bestemd, die dan ook ineens onder hun banner vmk hebben staan.. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar persoonlijk vind ik dat weer wat overdreven bij die twijfeltesten of duidelijke indrogers.

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Tja is voor ieders gevoel anders. Heb ook paar keer duidelijke strepen voor NOD gehad die afliepen en dan met iets langere lf (16 dafen ipv 13) toch ongesteld worden.
    Voor mijn gevoel nooit miskramen geweest, maar 'gewoon' ongesteld.
    Dat is ook de enige instelling die je kan hebben als je vroeg wilt testen, maar dat is mijn mening ;)

12. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is een biochemische zwangerschap. Een zwangerschap waarbij het al van bij het begin misloopt.

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja precies!
    Hoopvol dat de zaadjes in ieder geval het eitje kan vinden. ;)

14. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja en precies daarom vroeg ik het me hardop af. Je ziet onder zoveel vanners staan v mk. Maar ik snap het soms gewoon niet..

15. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen google het even het is gewoon een medisch begrip hoor! Dus ik snap het doel van deze topic niet helemaal. Daarnaast wat maakt het uit wat de dames hier in hun banner zetten?

16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Maakt me niet uit ik vroeg het me gewoon af. Ik vraag me ook de rede erachter af. Maar dankje. Ik zal eens op google zoeken.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zodra je een positieve test hebt gehad, ben je zwanger. En als de testen vervolgens weer aflopen, dan heb je dus een miskraam.

En daarbinnen heb je dan allerlei verschillende soorten, zoals een 'windei' of een 'biochemische zwangerschap' of een 'missed abortion'. Maar dat zijn allemaal (vroege) miskramen.

Wat ik zelf bijzonder vind is dat ik nu al een aantal topics voorbij heb zien komen waarin meiden zonder positieve test, maar met een iets langer dan normale cyclus ook al praten over een mk. En dat vind ik gek. Je moet toch minstens een positieve test gehad hebben...

18. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja sorry ik heb het idee dat iedereen heel snel wil praten over een miskraam. "Vroeger" toen onze ouders een kindje wilden hadden ze pas bij een aantal dagen overtijd het idee dat het raak kon zijn..
    Dus elke maand ongesteld worden was het gewoon niet raak. Mijn moeder verbaast zich soms over wat ze hier leest alsnik haar dingen laat lezen. Maar goed andere tijden...

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Maar in de tijd van je moeder hadden ze vast nog geen zwangerschapstesten, of in ieder geval niet zo gevoelig als nu. Nu kun je dus al heel vroeg zien of je zwanger bent. Want: als je niet zwanger bent, dan zou de test ook niet positief zijn. En zodra je weet dat je zwanger bent en het gaat mis... Dan is het een miskraam. Of dat nou bij 5, 6 of 7 weken is.

20. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja dat is me inmiddels duidelijk...
    Wat ik me nog wel afvraag. Als je gewoon ongesteld wordt op je nod na een positieve test, dan is je cyclus toch niet in de war en kun je toch gewoon doorgaan in de volgende ronde?

Deel Deze Pagina