Goed nieuws Unive!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zoe1976, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Dames vandaag weer nieuws van Unive, dit keer is het goed nieuws...Al vertrouw ik het niet meer zo...

Geachte mevrouw ,

Op 02-12-2008 heeft Unive de volgende vraag van u ontvangen:

Geachte dames/heren,
    Graag reageer ik naar aanleiding van de hieronderstaande mailwisseling. In eerste instantie reageren jullie snel, wat heel fijn is. Maar ik heb twee weken geleden nog een aanvullende vraag gemaild naar aanleiding van het hieronderstaande. Deze mail heb ik afgelopen weekend nogmaals naar u verzonden maar tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord gegeven.
    Ik zit in een mailgroep met veel dames die precies dezelfde ervaring hebben met Univé. Jullie willen niet zwart op wit aangeven wanneer een poging wat betreft IVF/ICSI telt bij Univé, is dit zodra 1 fase is ingegaan of is dit pas als alle vier de fases zijn doorlopen en er een terugplaatsing is geweest.
    Ik ben teleurgesteld dat jullie mij (en meerdere dames) hier geen zekerheid over willen geven. Ik weet zeker dat als jullie mij zwart op wit kunnen bevestigen dat een poging inderdaad pas geteld wordt als aan alle vier de fases voldaan is dat dit jullie heel veel extra klanten zal leveren.
    Het is namelijk de belangrijkste vraag van alle stellen die met deze behandelingen te maken hebben. Jullie zijn de enige ziektekostenverzekeraar die een 4e poging bieden, dit betekend veel nieuwe klanten aankomend jaar. Maar dan moet er wel duidelijkheid komen.
    Zolang deze er niet is zullen mensen ook niet overstappen.
    Dus alstublieft graag een reactie op deze mail, ik kan u verzekeren dat als u antwoord positief is dat u niet weet wat u gaat meemaken wat het aantal nieuwe aanmeldingen betreft!
    Met vriendelijke groet,

Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:

Helaas heeft u in onze eerdere mails niet het juiste antwoord ontvangen. Wij bieden u hiervoor onze oprechte excuses aan en sturen u met deze mail de juiste antwoorden.

In vitro fertilisatie:

Omschrijving: voor vrouwelijke verzekerden het buiten het lichaam tot stand brengen van menselijke embryo's volgens de in vitro fertilisatie methode (IVF), inhoudende de fasen:

1. door hormonale behandeling bevorderen van de rijping van eicellen in het lichaam van de vrouw
    2. afnemen van eicellen (punctie);
    3. bevruchting van eicellen en het kweken van embryo's in het laboratorium;
    4 . een of meer keren implanteren van een of twee embryo's in de baarmoederholte teneinde zwangerschap te doen ontstaan.

IVF-poging kan tevens een intracytoplasmatische sperma-injectie omvatten (ICSI).

Er is pas sprake van een poging, wanneer alle vier de stadia zijn doorlopen (tot en met het implanteren van de embryo's). Wanneer er sprake is van een cryobehandeling, valt dit ook nog onder de poging waaruit de ingevroren embryo's zijn ontstaan.

Wanneer een zwangerschap binnen 12 weken wordt afgebroken, wordt dit niet als zwangerschap gezien maar wel als IVF poging. Een nieuwe IVF behandeling wordt dan ook gezien als een nieuwe (2e, 3e of 4e) poging.

Wanneer een zwangerschap na 12 weken wordt afgebroken, wordt dit als zwangerschap gezien en begint een eventuele nieuwe IVF behandeling weer met een de 1e poging.

Zoals ook in onze eerdere mails is aangegeven, geldt er geen medische selectie op de Univé Extra Zorg polis 4 voor wat betreft een IVF behandeling.

Wij vertrouwen erop u met deze mail toch nog een bevredigend antwoord te hebben gegeven en hopen u in 2009 als nieuwe verzekerde te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

2. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    dat is idd mooi nieuws!
    ben erg druk met het gepuzzel van de verzekeringen
    dus ga nu weer eens even extra bij unive kijken

(vind het toch al allemaal zo'n gedoe!)

3. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Het antwoord dat ik Unive gestuurd heb:

Geachte dames/heren,

Heel erg bedankt voor u positieve antwoord. Ik zal mij vandaag aanmelden bij jullie.

Excuus dat ik jullie bestookt heb met mailtjes, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het is jammer dat er zoveel onduidelijkheid over dit onderwerp is, ook bij jullie medewerkers.

Misschien is het een idee om uw antwoord op uw site te plaatsen onder veel gestelde vragen?

Ik heb de mail op het forum geplaatst waar ik lid van ben en ik denk dat veel vrouwen met mij blij zijn met dit antwoord en dat er veel vrouwen zullen overstappen naar jullie (ondanks de hoge premie!)

Nogmaals bedankt voor de uiteindelijke uitleg,

Met vriendelijke groet,

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wauw, ik had al geen keus, maar dit maakt de keus wel wat overtuigender.
    Wat goed zeg, jou doortastendheid.
    Het heeft zijn vruchten afgeworpen.

Moeten we nu allemaal dit zwart op wit gaan vragen om echt zeker te zijn van de zaak?

Maar wat nog steeds een euvel is: als het ZH de DBC code geeft voor gestarte IVF, dat telt de verzekering het toch gewoon als poging.
    De verzekering zou dan alleen de codes moeten geven voor echo`s, punctie enz.
    Anders heb je nog niks aan dit hele verhaal.
    En in mijn ZH deed de administratie nogal moelijk.

Hope

Deel Deze Pagina