paar dagen achter elkaar gemeenschap

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chantal26, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb een vraagje, ik ben nu dus bezig met een hormonen kuur.
    Ik moet altijd een pregnyl spuit zetten.
    Aangezien mijn eitjes altijd best groot wordt en niet uit zichzelf springt raad de gyn mij altijd aan om diezelfde dag nog gemeenschap te hebben.
    Nou dat doe ik dan gewoon.
    Maar afgelopen keer heb ik die dag erna en die dag erna ook nog gemeenschap gehad met mijn man.
    Alleen nu hoor ik sommige zeggen dat het slecht is voor de zaadkwaliteit van de man.
    Maar ik ben zo bang als we de eerste dag klussen en dan een dag overslaan dat we dan niet voldoende geklust hebben om zwanger te raken.

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken want ik vindt dat best wel moeilijk.
    Of zeggen jullie dat het niks uitmaakt om een paar dagen te achter elkaar te klussen.

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

meende ook dat elke dag het beste is, maar volgens de gyn is om de dag zelf beter...

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja dat zei de gyn ook tegen mij.
    Maar ik ben bang dat als we de dag erna geen gemeenschap hebben dat dan de volgende dag misschien wel te laat is.
    Omdat ik pregnyl spuit kan ik ook geen ovultatie test doen, dus kan niet kijken hoe het met mijn eisprong is.

4. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Probeer eens om de anderhalve dag.
    Dus als je het maandag in de avond doet, dan woensdag in de ochtend en vervolgens donderdag weer 's avonds.
    Volgens mijn gyn is om de dag beter voor de zaadkwaliteit, maar ik had net als jij het idee dat we dan misschien te laat zouden zijn.

Succes. Groetjes Winnie.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Dus als je het om de dag doet heb je altijd een voorraadje op de juiste plek wachten als je de eisprong hebt. ;)

Deel Deze Pagina