al een maand of 2 bijna niks eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door odet, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik begin me echt zorgen te maken.
    mijn kleine (16 mnd) eet bijna niks meer.

het begon met af en toe niet willen eten, maar vanaf begin deze weeek gaat er bijna niks meer in.
    gisteren heeft hij op: ik denk totaal een halve boterham, geen avond eten, geen toetje, 1 doosje krentjes 1 aardbei, 3 flessen drinken.
    vandaag: nog geen halve boterham, paar happen eierkoek (de rest heeft ie zelf in de prullenbak gegooid) 2 aardbeien, paar hapjes hamburger, stukje waterijs, en ee koekje.

bijna niks dus.

als hij staat kan je de ribben tellen, zoveel is ie afgevallen.
    eerst at hij alleen nog wat hij echt lekker vond (aardbeien, bbq-en, banaan, boterham met worst) en ook dat eet hij nu niet meer.
    gisteren heeft ie zelfs een koekje met chocola laten liggen.

begin eigenlijk een beetje moedeloos hiervan te worden.

ik krijg er niks meer in.
    iemand tips?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Lijkt me niet gezond; zeker niet als hij zo ontzettend is afgevallen. Zou n afspraak maken met de huisarts maken; lijkt me wel nodig!!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zou idd even naar de huisarts gaan, die kan je eventueel verwijzen voor tips oid, of misschien is er wel anders aan de hand waardoor hij niet wil eten. succes en
    groetjes

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mijn mannetje heeft het nog steeds, is nu ruim 5 maanden aan het klooien met het eten.
    Zolang hij nog vrolijk, allert enzo is, is er eigelijk niks aan de hand maar een fase
    Ook hij is veel afgevallen, en we zijn pas in het zkh geweest voor algemeene controlle gelijk nagevraagt, en hoord er inderdaad bij
    De kleintjes hongeren zich eigelijk niet uit.
    Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om langs de ha te gaan

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan zijn dat het een fase is, maar dat weet je nooit helemaal zeker: voor hetzelfde geld is er wel iets aan de hand waardoor ie niet eet. Naar de huisarts dus en zorgen dat je een algehele check in het ziekenhuis krijgt....
    Als daar niets uitkomt, zou je jeugdzorg eens kunnen bellen: zij hebben opvoedingsdeskundigen die eens met je mee kunnen kijken en hebben ws. wel bruikbare tips, :)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij bovenstaande (voor zekerheid naar HA), maar ik denk echt dat er niets aan de hand is. Heel veel kindjes gaan op een gegeven moment (veel) minder eten. Ook omdat ze minder nodig hebben, omdat ze zich realiseren dat ze eten kunnen weigeren (dus ontwikkelfase) en omdat ze gewoon wel wat beters te doen hebben.

Tips:
    - fles met pap geven
    - fruit + yoghurt als drinkyoghurt geven
    - ipv brood proberen of (krenten)bolletjes wel er in gaan
    - afleiden tijdens het eten (beter niet met tv, maar met speelgoed of een boekje of een leuk verhaaltje/liedjes)
    - niet de hele tijd aandringen / eten aanbieden. Op gewone momenten brood oid geven, bij weigeren gewoon laten (en eventueel 1x op later moment weer proberen)
    - ipv rozijntjes, gedroogde abrikozen (zit iets meer in). Liefst ongezwavelde variant (donker ipv oranje)
    - stukjes eten geven / zelf laten eten (helpt soms)

Maar het is enorm vervelend en stressvol als je kindje slecht/niet eet (ik zie het bij mn schoonzusje).

7. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Volgens mijn moeder heb ik ook op de leeftijd van ong 1,5 jaar dacht ik, heel weinig meer gegeten. Dit heeft ook een poosje geduurd. Schijnt dat ze dan al hun babyvet weg willen hebben. Ze gaan vanzelf wel weer eten. Maar die van jou is al heel mager dus. Ik zou even langs de dokter gaan, kijken of alles goed is. En ik denk je niet al te druk maken, mijn moeder heeft dit wel gedaan. Maar die zegt als jou kindje ook zo weinig gaat eten, niet druk over maken het duurt even en dan gaan ze vanzelf weer eten!

Liefs+-

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd of je nog naar de ha bent geweest of niet en hoe het met je kleine vent gaat. Hou je ons op de hoogte?

9. odet

odet Niet meer actief

ik ga morgen of vrijdag naar de ha.
    hangt ervan af hoe laat hij wakker wordt (hij is nl verkouden en slaap daardoor slecht, waardoor hij smorgens langer slaapt)

ik heb alles al geprobeerd om hem aant eten te krijgen.
    ook wat hierboven gezegt is, hem zelf laten eten.
    ik laat hem nu eten wat hij lekker vindt (en helaas was dat gisteren een zakje chips, tja je moet toch wat he)
    vandaag heeft hij halve boterham met knapworst op, een halve hamburger en een koekje.
    wel goed gedronken.

bedankt voor de antwoorden, ik weet dat ik me niet druk moet maken, maarja....

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik snap goed dat je uit wanhoop dan maar chips oid laat eten, maar ik zou dat toch echt niet doen. Kinderen hongeren zichzelf zelden echt uit, hij heeft gewoon geen trek waarschijnlijk. Maar chippies en chocolade gaan er natuurlijk wél in. Op zo'n manier hou je slecht eten eerder in stand: link tussen eten weigeren en alleen maar lekker eten krijgen is snel gelegd.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    als hij idd in de gaten krijgt dat als hij het een weigert, hij chips (oid) krijgt, dan ben je idd nog verder van huis.
    Dat zou ik persoonlijk ook niet doen.
    Ze krijgen vanzelf honger hoor en gaan dan wel gewoon eten.
    Ik begrijp je bezorgdheid wel hoor en ik zou ook zeker even voor de zekerheid naar HA gaan, Je weet tenslotte nooit.
    Maar om dan maar snaaiwerk te geven ipv normaal eten, daar zou ik niet aan beginnen als ik je was.

Deel Deze Pagina