Verschrikkelijk die aambeien... word er gek van!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gilmoora, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Tis altijd al een kwaaltje van mij geweest, maar op dit moment een grote nachtmerrie.... aambeien!

Sinds 2 dagen weer erg last.. kan amper zitten... ontlasting is pijnlijk.... en naast de gewoonlijke kwaaltjes van de laatste loodjes, zijn ze toch echt erg overbodig naar mijns inziens.... :(
    Ik drink voldoende, let ook op wat ik eet.... en heb ook geen last van obstipatie ofzo, dat ik extra hard moet persen op de wc... dat geen van allen. Maar ik krijg ze gewoon kado lijkt wel... :( :x
    Ik heb dan wel een aambeienzalf van het merk Theranal, maar ik krijg het idee dat dat voor geen meter helpt....
    Iemand anders nog tips tegen dit geweldige kwaaltje?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik gebruik altijd sperti cooling gel, mag ook gebruikt worden als je zwanger bent en die helpt wel aardig.
    Verder dus gewoon veel vezels eten... sinds ik braaf elke avond na het warm eten een bakje griekse yoghurt met cruesli eet, gaat het goed.
    Verder: laat suiker zoveel mogelijk staan, dus geen suiker in thee/koffie/yoghurt en zo weinig mogelijk producten met toegevoegde suikers! Scheelt ook een heel eind!

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier nog 1, ik kreeg ze ook cadeau de laatste 2/3 weken van mn zwangerschap. En bedankt.

Bij mij hielp niets, sperti (lekker hoor, maar werkt alleen verzachtend that's it) Zelfs bij de huisarts had ik een apotheek aan middeltjes gekregen. Zelfs lactulosesiroop. Nou niets hielp.

Tijdens mn bevalling (kwam door hoe mijn bevalling verliep hoor) heb ik ongeveer de rest van mn 7 meter darm eruit geperst. Na de bevalling had ik er echt onwijs last van! Heb op advies van de vk curanal tabletjes (werkt van binnenuit) en zalf gehaald. Nou zal je vertellen, wat een wondermiddel is dat zeg! Ben nu al een week bijna aambei-vrij en ik ben pas 3 weken geleden bevallen. (en nee heb er geen aandelen van)

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    geen kaas meer eten!
    vezels vezels vezels (en dan genoeg drinken anders heb je een groter probleem.
    Tegen de pijn: Licodiene zalf!

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Ik had vooral last van die vervelende aambeien na de bevalling.. Erg vervelend..
    In t ziekenhuis (daar ben ik bevallen ivm zwangerschapsvergiftiging en uiteindelijk vacuum) kreeg ik zalf die niets hielp.. Sperti ook niet..
    Maar Curanol wel! Op aanraden van mijn VK heb ik dat gehaald. Je kunt de zalf via je eigen apotheek bestellen. En de tabletten gaan volgens mij via recept..
    Je kunt t ook via internet bestellen, heb je t de volgende dag in huis volgens mij..

Succes iig!

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

heb geen aambeien, maar kloven die elke keer openspringen dat heel het toilet onder het bloed zit...
    komt door mn vorige bevalling (vacuumpomp)... of verkeerd dichtnaaien.. zo voelt het althans..

Ga nu soms echt kapot van de pijn.....
    Had er eigenlijk medicijn voor moeten halen na mijn bevalling maar toen gaf ik BV en kon het niet.... na de BV (10mnd) dacht ik dat het weg was, maar sinds ik zwanger ben is het weer echt drama en nu kan ik WEER niets ervoor krijgen....

Ben ook echt bang dat ik nu tijdens de bevalling helemaal openscheur... brr.

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb ze ook gehad toen ik zwanger was van Stijn en heb toen Curanol van de verloskundige gekregen, tabletten en zalf en was binnen een paar dagen over :D

Deel Deze Pagina