hoi meiden. tara sabbelt de laatste tijd heel erg op dr handen,je hoort haar ook echt sabbelen en zuigen.heeft jullie kleintje dit ook en is het gwoon erge zuig behoefte? ik hoor namelijk dat het ook een teken van tandjes kan zijn maar ze is nog erg jong. gr linda
Hier ging Youri ook met 3 maanden op zijn handjes sabbelen, maar de tandjes kwamen pas met 6 maanden. Ik denk dat het bij de ontwikkeling hoort, heb het best vaak gelezen hier
Dat deed mijn dochter ook. En nu nog, maar nu niet meer haar hele handje in de mond maar 2 vingers....
Mijn ventje zit al vanaf 2,5 maand op zijn handjes te sabbelen en stond alles in zijn mond. Het hoort bij de ontwikkeling en het is een soort van voelen en leren herkenen van voorwerpen. Sinds een tijdje kauwt hij echt op dingen maar voelde vandaag wel een scherp puntje in zijn mond. Hopelijk komt er gauw een tandje.
hmm ben benieuwd.. hier word inderdaad ook druk gesabbeld op handjes vind het wel prettig.. want afgelopen 2 weken was ze bijna niet van mijn borst af te slaan zegmaar... dat is ietsje minder nu zeook op dr handjes kan sabbelen en dan liefst allebei tegelijk zelfs ook oefent ze al stevig met duimen.. maar dr hele hand is makkelijker dan enkel het duimpje heb ik het idee
Hier nog een baby die probeert of haar hele hand in haar mondje past . Ze is ongeveer van dezelfde leeftijd als jouw dochtertje zie ik! Het zal wel bij de ontwikkelingsfase horen van rond de drie maanden.
Mijn dochtertje doet dit al vanaf dat ze 1 dag oud is. Ze heeft haar vingertje snel ontdekt en als deze 'toevallig' in de buurt van haar mond komt (als ze honger heeft of zuigeboefte) dan zuigt ze op haar wijsvingertje. Ze is nu 5 weken.
mijn meisje doet het ook de laatste tijd, de speen wordt er uitgegooid en dan gaat ze op haar beide handen sabbelen. het kunnen tandjes zijn maar het kan er ook bij horen, we wachten het af. ik had namelijk zelf met net drie maanden mijn eerste tandje dus alles kan haha
Pete sabbelt ook al sinds dag 1 op zijn handjes. De eerste periode natuurlijk 'per ongeluk', maar nu heeft hij echt door hoe het werkt, haha. Hij is ook vaak echt aan het duimen, met het gevolg dat zijn duim rood en ruw is, hebben jullie dat ook?
Ja, dat vind ik wel grappig om te zien. De eerste weken was het 'per ongeluk' als ze met haar armpjes lag te zwaaien en dan met haar handje bij haar mondje kwam. Nu is het echt gericht. Ze wil gewoon sabbelen en stopt dan haar vingertjes in de mond.
mja toen ze geboren werd.. had ze een zuigvlek op dr polsje zelfs maar nadat ze geboren was.. was de coordinatie wat lastiger geloof ik maar nu sabbelt ze er weer vrolijk op los ben er wel blij mee.. want als ze sabbelt huilt ze niet
Nina doet dit nu ook de laatste dagen. Ik dacht dat ze gewoon honger had en begon me al een beetje zorgen te maken of ik de voeding alweer moest verhogen. Maar ze doet het echt heel vaak op een dag en ze huilt er niet bij en als ik meer voeding aanbied drinkt ze het niet op, dus honger is het niet. Ze doet het sinds gisteravond ook als ze 's avonds naar bedje gaat. Wij horen haar boven wild smakken, zuigen en ook brabbelen, ze sabbelt en babbelt zichzelf in slaap ....
b mijn dametje blijkt het toch tandjes te zijn want ik voel al duidelijk een gleuf en ik kan dat ook zien dat het tandvlees opengaat! mooi op tijd met 3 maanden
heej, ja tara huilt er ook niet bij en je hoort haar idd erg smakken,wel een grappig geluidje he!. wel mooi om te horen dat jullie kleintje dit ook heeft. liefs linda
Hier begin hij ook op zijn handjes te zuigen. Hij vouwt ze ook soms samen en dan zuigt hij eraan, t is niet van de honger, mss vind ie z'n tutje niet meer leuk 't is wel mooi zicht hoor! Gr
Onze kleine vent doet dat ook. Ik denk dus inderdaad dat het gewoon bij de ontwikkeling hoort. Al huilt hij nu al 2 dagen achter elkaar en krijst soms de boel bij mekaar. We beginnen te denken dat er misschien al een tandje door gaat komen, maar vinden het wel een beetje vroeg.
ze hebben ook een sprongetje rond de 12 weken. mijn Julian is precies even oud als jouw zoontje en die was vorige week ook een paar dagen huilerig. ik hoefde hem maar neer te leggen en meneer begon te huilen gelukkig is het weer over, en hij kan allemaal nieuwe dingen! groetjes Lonneke