hij kan eigenlijk nog niet veel enkel zitten en staan aan de tafel als ik hem daar neerzet maar hij sjeest wel de kamer rond in zijn loopstoel wat ik wil zeggen hij kan nog niet kruipen of zich optrekken of los lopen rondom de tafel wat is het gemiddelde voor baby's qua ontwikkelingen (ik weet dat iedere baby zijn eigen tempo heeft daarom vraag ik om een gemiddelde)
Ik zou zo de gemiddelden niet weten , maar volgens mij als je het opzoekt via google staat dat op sommige sites beschreven ... tenminste zo heb ik het weleens opgezocht ... succes
dit vond ik indd op google bedankt! Zelfstandig lopen kan beginnen tussen de 12 en 18 maanden. Het gemiddelde ligt zo rond de 14 a 15 maanden dat een baby zelfstandig (dus los van meubelen etc.) begint te lopen. Staan kunnen de meeste baby's rond maand 6 a 9 met hulp van vasthouden van de armen, daarna tot een maand of 12 zullen baby's zich zelf leren staan en lopen langs meubelen.
leuk die gemiddelde maar die gaan voor Teun niet op kon met 7 mnd wel stevig zitten als wij hem op zijn billen zetten kruipt pas sinds kerstmis en lopen of zich optrekken nog helemaal niet en ook als wij hem vast houden en zetten hem op zijn benen dan zakt hij toch wel binnen 1 min weer naar beneden.... elke baby ontwikkeld zich in zijn eigen tempo zou ik zeggen....
danisha kruipt nog niet (gebeurt ook niet voor het lopen denk ik), probeert te staan en zit wel al aardig goed..
Sommige gemiddelde kloppen hier wel, andere weer niet. Joris kruip ook niet, wel tijgeren en dat lukt hem heel snel en heeft er echt de handigheid in. Verder kan hij zelfstandig gaan zitten en trekt zich overal aan op en blijft dan ook steeds langer staan. Ook is hij momenteel druk bezig met het leren lopen langs de meubelen en alles uit proberen. Vooral het oversteken van bank naar tafel of van de speelgoedbakken naar een andere speelgoedbak. Niet met losse stappen maar met uitgestrekte armen oversteken naar het volgende...
Ach maak je geen zorgen, Britt zit ook nog maar alleen, ze staat wat op schoot en daar houd het mee op!
hi ayyildiz http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html dit is een site waar staat beschreven wat ze doen rond welke leeftijd.
kailynn tijgerd als de beste, staat sinds een tijdje over aal en kruipt nog maar sinds een week of 2, dus staan en stappen rond de tafel kon ze eerder dan kruipen.
Emir kruipt nog niet zelfstandig, hij kruipt soms naar achter, hij wil staan op zijn benen met de punt van zijn vingers op de grond dat is zo een grappig gezicht haha. Het is wel een mannetje met lef zegt iedereen hij probeert van alles zelf uit.
Fatih kruipt, staat al ruim een maand zelf op, loopt in de box. Ieder kind heeft zijn eigen ritme, Fatih is wel snel met dingen maar juist omdat hij alles zo snel doet slaapt hij slecht, hij moet te veel prikkels verwerken. Dus af en toe had ik wel gewild dat hij het wat langzamer deed.
Vince is nu 10 maanden en schuift alleen maar achteruit. Hij kan wel heel stevig zitten, maar je moet hem wel neerzetten. Hij trekt zich al wel op aan bijv. de salontafel. Verder komt ie niet Ik vind het ook niet erg .... komt allemaal wel vanzelf. Groetjes, Ellis