Op een gekke plek vliezen gebroken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door K1986, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    mijn vliezen braken op de verjaardag van mijn neefje. ik stond op en voelde echt een plop en meteen een scheut. Ben meteen naar de wc gegaan en verloor daar nog het eea.
    Broek en ondergoed was nat, maar liet geen dweilspoor achter ofzo. Terug naar binnen met flinke dot wcpapier tegen t lekken.
    Heel subtiel gezegd dat ik nu even op een rechte HOUTEN stoel wou zitten, want had last van de rug en ben toen na 5 min. naar huis gewaggeld want "ik was niet zo lekker".
    Niks gezegd dus en thuis alles in de was gegooid (dom).
    Ik bleek wrs een hoge vliesscheur te hebben, ben 36 uur later toch nog spontaan bevallen.

2. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Bij mij thuis in bed, s nachts wakker geworden in een plas.
    Echt wel duidelijk anders dan pipi, dit kan je niet ophouden :)

Dus ik heb hele tijd met handdoek tussen de benen rondgelopen en zo ook in kliniek binnengegaan :) in de auto had ik al langer een handdoek liggen, voor het geval dat ...

En ik had speciaal zo'n springbal gekocht om de weeën thuis weg te puffen, dat lukte dus niet :)

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik zat gezellig bij mijn oma op de koffie. Het was een hoge scheur dus niet heel erg veel gelukkig maar daardoor kwamen een paar uur later wel de weeën op gang.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bij mij braken ze gewoon thuis in onze badkamer, wel meteen heel erg veel, maar gelukkig helder.

Schijnbaar is de kans groter dat ze bij de tweede bevalling weer breken, dus ik ben benieuwd waar ik deze keer dan verrast wordt.

Ik vond het wel een heel leuk begin van de bevalling. Mijn man en ik stonden echt te juigen haha.

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Bij mij in de keuken, toen ik aan de afwas stond.
    Voelde niet echt een ballon knappen, maar wel echt -flots- in een keer. Las hier iemand die op een houten stoel ging zitten en na 5 min wegging, dat was bij mij wel opgevallen.
    Een handdoek was bij mij echt niet genoeg. Wij hadden zo'n molton waar een zeiltje in verwerkt zit zeg maar. En daarop een handdoek en dan nog een kraamverband en was nog iedere 5 min doorweekt. Hoe kan dat toch he! Ik had te weinig vw, maar bleef maar komen.

Moonlight echt grappig!

Ik snap dat je er een beetje tegen op ziet, maar waarschijnlijk heeft iedereen om je heen begrip ervoor. Alleen jij zit er dan mee, de rest echt niet.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @smartie, ja dat was ik:) was ook een hoge vliesscheur, ik twijfelde zelfs nog of het vruchtwater was of niet..
    maar bij de eerste braken ze de vliezen in het zkh en toen was echt alles nat, t water stond bij de verpleegkundige in haar schoenen.. haha

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ik Ging s"nachts rond 00.00 naar bed erg bli want was precies 37 week zwanger :D:D:D:D
    Na 5 minuten kreeg ik buipijn en dacht ga maar naar de wc en ineens lekte er allemaal water langs me benen.
    Ik sneller lopen zodat ik niet al het vloerbedekking eronder zou lekken.
    heb tot aan de bevalling continu vruchtwater gelekt dus heel de tijd in netbroekje met kraamverband gelopen haha

8. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    thuis op de de bank! Ik al weken op zoon plastik ding op de bak zitten... een avond niet en hups! was net op tijd op toilet!:D

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij mij braken ze gewoon in bed. Ik voelde een knakje onder mijn navel en hoorde het ook echt knappen! De grote plens kwam pas op de wc.
    Ik kan me niet herinneren dat ik daarna echt bleef lekken... Wel kwam er nog een dikke plens nadat ze was geboren.
    Dit was bij de 2e en was toen 1 week overtijd.

De 1e hebben ze de vliezen in het zh gebroken, hij had in het vw gepoept toen, ik had toen volledige ontsluiting en vervolgens kon ik 3 kwartier persweeën op houden omdat er geen gyn was...

Bij de 3e heeft de vk ze ook gebroken met 5cm.

Bij de 4e zijn de vliezen helemaal niet gebroken, ze is in de vliezen geboren. Mijn vliezen waren toen heel erg sterk, en dat was maar goed ook want de navelstreng zat ook in de vliezen ipv in de placenta.

Ik vraag me af of het uitmaakt of je overtijd gaat, je dan grotere kans hebt op een bevalling met gebroken vliezen... Want bij nr 1,3 en 4 waren het hele sterke vliezen, terwijl die op de datum en een week eerder kwamen. De 2e was een week later en dat begon wel met het breken van vliezen.

10. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Mijn vliezen braken ook eerst, in bed. Ik zou net gaan slapen en dacht toen dat ik m'n plas liet lopen. Meteen schoot de gedachte door m'n hoofd dat het m'n vliezen nog wel eens konden zijn dus op de wc gaan zitten en om een bakje gevraagd :D De weeen kwamen een uur later pas, eerst buik, toen rug, dat was zwaar minder prettig...

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Toen mijn moeder van mijn (eennaaroudste) zus moest bevallen, stond ze in de etos is het winkelcentrum toen haar vliezen braken. Ze had een witte zomerjurk aan (kun je nagaan hoe charming dat eruit zag)... Gelukkig waren ze bij de etos heel behulpzaam. Mijn moeder heeft mijn oudste zus (die zat buiten op een bankje een ijsje te eten (toen kon dat nog ;)) opgehaald en is naar huis gelopen (in haar witte doorweekte zomerjurk)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier s'ochtends toen ik naar het toilet was gegaan en weer in bed wilde gaan liggen, voelde opeens wat knappen en lopen.. ben nog nooit zo snel met die dikke buik dat bed weer uitgesprongen.

Bij de tweede werden ze doorgeprikt door de gyn.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zat 's nachts nog even achter de computer. Toen ik ging staan en naar bed zou, was het KNAP! Broek dweil, plas water op de grond. Flink schrikken, aangezien ik nog maar 36 weken zwanger was.

Dus niet echt een gekke plek, gelukkig gewoon thuis. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets wel genant zou vinden als het in het openbaar gebeurt. Maar aan de andere kant komt dit niet zo vaak voor, dus ik zou me er geen zorgen over maken. Je kunt moeilijk de laatste weken thuis op de bank blijven zitten.;)

14. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    hier gebeurde het ook in bed, ik ben zelf nogal klein waardoor ik uit bed moest glijden! dat deed ik ook en toen voelde ik wat nattigheid. maar omdat ik ook al een par keer vals alarm had gehad en we wat urine verloor soms schonk ik er geen aandacht aan. ik zat met mijn nicht op msn en die bleef aandringen dat ik de vk moest bellen. uiteindelijk maar gedaan toen ging ze een test doen met wattenstaafje en ja hoor die wrd pikzwart terwijl hij paars had moeten worden maar ja dus vw. had een scheurtje. dat was rond 8 uur en tegen 3 uur smiddags heeft ze mijn vliezen doorgeprikt thuis, en het was de bedoeling dat de buurvrouw foto's zou maken maar ik had zoveel vruchtwater dat ze het met de po stoel moesten op vangen en met zijn 3 en er druk mee waren op te vangen. ik was wel ineen keer alles kwijt. maar de verloskundige zei vol ongeloof ik doe dit al ruim16 jaar maar ik heb nog nooit zoveel vruchtwater gezien in een keer!! ben toen alsnog in eht ziekenhuis bevallen omdat de ontsluiting niet wilde vorderen maar al met al is het een fijne bevalling geweest!!

Deel Deze Pagina