Dochter 5 weken sinds kv erg dikke ontlasting!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chai, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Beste mama’s,

Mijn dochter heeft va. 2 weken door het abrupt stoppen van mijn productie kv gekregen. Wij hebben toen met nog een voorraad afgekolfde melk beetje bij beetje laten wennen. Maar zij heeft eigenlijk altijd erg dikke ontlasting gehad voor een baby die flesvoeding krijgt... vind ik. Eigenlijk weet ik er vrij weinig over want mijn eerste heeft een jaar lang bv gekregen.
    Het is echt... ja een soort van aardappelpuree consistentie. Best wel dik gewoon. En ze heeft steeds vaker last als ze moet poepen. Heel veel krampjes en windjes... donkerrood loopt ze dan aan. Ik gebruikte eerst AH Biologisch, nu HIPP. Maar ik merk geen verschil. Zou misschien op geitenkelk basis helpen? Heeft iemand ervaring? Of stel ik me aan?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Meer water toevoegen aan de fles?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In de basis maakt het weinig uit of het wat dikker is. Aardappelpuree klinkt eigenlijk ook wel normaal.
    Elke wijziging heeft 2 weken de tijd nodig, in die twee weken kunnen krampjes verergeren en kan je eigenlijk nog weinig over eventuele verbetering zeggen.

Op het moment dat een kindje echt moeite moet doen voor het poepen en het dus vervelend is kan je bijvoorbeeld 10 cc water extra in de fles doen, dit kan de ontlasting wat dunner maken.

Heel veel krampjes en windjes geven aan dat er te veel lucht het buikje in komt. En dit kan je vaak zelf al veranderen.
    Maak de fles klaar met koud water uit de kraan wat je opwarmt. Water koken, magnetron, au bain marie of flessenwarmer. Voeg het poeder toe en roer rustig met een vork of rol de fles tussen je handen. Dan hou je je dochter zo rechtop mogelijk (goed ondersteund) en de fles zo horizontaal mogelijk, zonder dat er lucht in de speen staat.
    Elke voeding moet minimaal 15 minuten duren, ongeacht de hoeveelheid.
    En goed laten boeren.

Als je deze voeding al 2 weken gebruikt kan je eens kijken naar voeding voor krampjes of naar voeding zoals ha voeding. Deze is lichter verteerbaar.

Bedenk welk dat krampjes er helaas ook gewoon bij kunnen horen, door rijping van de darmen.

Oceanna vindt dit leuk.
  4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Inderdaad, aardappelpuree achtig zou mij ook niet opvallen. Dat is hier ook vaak (geweest). Hier wel veeeeeel last van krampjes en moeite met poepen. Met Hipp ging het het beste bij ons, dat zijn we vol blijven houden. Pas na 4 maanden ging het poepen beter en werden ook de krampjes minder.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    De consistentie van aardappelpuree lijkt mij ook prima hoor. Zolang ze er niet al teveel moeite voor hoeft te doen of er echt last van heeft is het prima.
    Hier was het bij wisseling van voeding vaak ook even wat moeizamer, maar uiteindelijk kwam het allemaal netjes op de rit.
    Hier werkte AH standaard voeding dus 'verstoppend', ze ging er in elk geval veel moeilijker van poepen, dat is nu met 7 maanden nog steeds zo. Onze dochter doet het 't beste op Jumbo voeding of anders kruidvat.

6. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Hier had mijn zoontje dat ook na een aantal weken. Het probleem was niet dat zijn ontlasting te hard was. Maar dat hij niet zo goed wist waar hij naartoe moest persen. Hij kon een rood hoofd krijgen alsof er heel wat moest gebeuren maar er kwam helemaal niets. Toen hij jonger was, was zijn ontlasting dunner dus had hij nergens moeite mee, maar toen hij zelf een beetje moest persen wist hij niet wat hij moest doen.

Wat ik nu zeg klinkt misschien een beetje raar, maar ik kwam erachter dat als ik zijn temperatuur opnam hij vaak begon te poepen. Alsof hij door die prikkel ineens begreep waar hij naar toe moest persen. Misschien het proberen waard? Na een aantal keer had meneer door wat hij nou precies moest doen en nu (hij is 1,5) poept hij als een pro:roflmao::roflmao::thumup:;)

Deel Deze Pagina