Ik heb mij al rot gegoogeld, maar ik kom er niet uit. Als ik een zware tas getild heb of bijvoorbeeld lang een muur geschilderd heb. Of zoals net met een afwasborstel flink geboend heb. Dan krijg ik daarna mijn hand niet meer goed open. Ik heb geen pijn, maar het open krijgen van mijn hand duurt even. Ik kan dus echt niet vinden wat het kan zijn. En vind het eigenlijk onbenullig om ervoor naar de arts te gaan omdat het zeker niet dagelijks gebeurt. Ik dacht ik vraag het hier. Wie weet dat iemand er iets meer van weet.
Bij mij is het een verschijnsel van mij fybromyalgie. Heb dan ook geen pijn maar duurt echt even voordat mijn spieren het weer doen.
@Young Flower hoeveel last ik heb verschilt per dag maar andere klachten die ik heb. - pijn/zwaar gevoel van mijn spieren. - vermoeidheid, ik kan ochtends wakker worden en het gevoel hebben dat ik niet heb geslapen. - slaapproblemen, wordt soms wakker van de pijn, vaak moeilijker in slaap. - krachtverlies, kan een potje groente niet zonder hulpmiddel openen bijv.
@bonnie1 ze hebben bij mij ook gedacht dat t door mijn b12 kwam maar bleef klachten houden nadat de waardes weer goed waren. Daarna via de reumatoloog de diagnose gekregen.
Ik spuit al bijna 3 1/2 jaar b12. 2X per week. Maar de moeheid blijft heel erg. Voor ik spoot had ik last van slapte in mijn armen en benen, maar dit was snel weg net als veel andere klachten. Echter nu sinds een half jaar heb ik deze klachten dus. En omdat ik gewoon niet zeker ben of het door b12 komt wilde ik verder kijken. Zeker.gezien mijn moeheid gewoonweg echt niet verbeterd. Ondanks dat ik vit. D en foliumzuur en ijzer erbij slik.
Iedereen zegt iets anders dus het is wellicht verstandig om ermee naar een arts te gaan. Het kan zoveel zijn dus van googlen en rondvragen word je vast niet veel wijzer. Ik herken het zelf ook, bij mij was het carpaal tunnel syndroom.