Kat krabt zich kaal

Discussion in 'De lounge' started by LaDi, Sep 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Onze kat krabt zich sinds een week buitensporig veel. Hij heeft de afgelopen dagen ook flinke kale plekken gekregen op zijn linkerzij. Het lijkt me niet dat dit vlooien zijn, want dat kan dan toch niet maar aan 1 zijkant zitten?

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? (Natuurlijk gaan we ook met hem naar de dierenarts, maar dat kan maandag pas).

2. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik heb het hier ook een keer gehad met een kat, die beet zichzelf kaal boven haar staart. De oorzaak was 1 vlo....

Je zou wellicht een vlooienmiddel kunnen proberen, maar dan wel een goede (advantage of stronghold). De rest van het spul werkt bijna niet omdat de vlooien daar resistent tegen zijn.

Succes! Hopelijk kom je er gauw achter wat het is.

3. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ja ik heb inmiddels ook begrepen dat bij vlooien het meestal in de nek of bij de staart is, de warmste delen van het lichaam. Dus ik ga er nog maar vanuit dat dat het niet is.

4. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Is de huid van je kat verder nog intact?

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Het lijkt zo te horen op een vlooienallergie. Goed kammen en behandelen met antivlooienmiddel indien nodig.

Heb je misschien ander voer gegegeven of iets anders gedaan?

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    'k Hoorde vanmiddag ook net dat een kat dat deed met veranderingen. Bij verhuizing, geboorte kind e.d.

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd bij stress..

8. LaDi

LaDi Fanatiek lid

@ Roses zijn huid is stuk, rood en geirriteerd en een plekje heeft gebloed :(.

@ Nicoletta ik heb geen ander voer gegeven. Hij krijgt al jaren speciaal voer van de dierenarts ivm nierproblemen.

Ja stress zat ik idd ook al te denken omdat het hier ook nog niet lekker loopt met de kleine. Het is ook een heel aanhankelijk beest dat veel aandacht nodig heeft en op dit moment kan ik dat niet geven, kan af en toe de oudste al niet eens de aandacht geven die hij nodig heeft. Hij trekt zich ook al een paar dagen veel meer terug, ligt de hele dag bovenop de boekenkast al lijkt dat sinds gister weer wat minder te zijn.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Of uit verveling..

10. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Een maand geleden had ik ook zoiets bij 1 van mijn katten.
    Hij had gewoon hele kale plekken. Ik kon het haar er zo aftrekken met een stukje huid eraanvast,. Dus naar de DA geweest, die wisten niet wat het was :(. Leek op schimmel of een soort schurft. Heb uiteindelijk maar een medicijn tegen schimmel gekregen, en is gelukkig genezen :).

Ohja, hij krabte zich ook vreselijk, maar had geen geirriteerde huid.

11. Sammy22

Sammy22 Lid

Jul 13, 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    het kan vlooien allergie zijn, mijn kat likte zich kaal op ze rug bij ze staart.
    maar het kan ook stress zijn.

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    onze kat heeft dat ook gehad, helaas na 2 jaar nog steeds en we hebben haar uit medelijden naar een vriendin van ons gebracht.
    Onze kat is helemaal onderzocht, uitslag: stress van Tijn!
    We hebben het 2 jaar lang aangekeken, maar het werd steeds erger. De hele dag krabben, en op een gegeven moment zelfs miauwen.
    Naar het asiel wilde we niet, want wat voor leven heeft zo een beessie daar. Voor ons een geluk dat mijn vriendin graag een kat wilde en ze wilde onze kat. Binnen een maand was het krabben over, en das beessie is ws dus weer happy! Wij dus ook.

Was in het begin even wennen en missen, maar uiteindelijk voor het beessie de beste oplossing geweest!

kus miek

13. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,903
    9,426
    113
    Gelderland
    Wij hebben ook zo'n katje, Die plukt zichzelf ook helemaal kaal bij haar staart!
    Wij hebben te horen gekregen dat het stres is.
    Ook plast ze regelmatig naast de bak.
    Maar verder is het echt een schatje.

14. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Een andere kat van mij krabt zich ook kapot op haar koppie, en tot bloedens aan toe. Ze heeft ook een vlooienallergie (net als die andere kat die ik had) maar zij heeft het heel extreem. Er zit dan ook altijd een gist bij op haar huid, waardoor ze zich helemaal kapot krabt. Echt heel zielig. De dierenarts heeft hiervoor speciale oordruppels voorgeschreven die we op haar huid moeten smeren. Dan gaat het wel altijd over, gelukkig.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    die van mij wordt kaal door de stress

verhuizing geboorte kindje kitten erbij en toen ging het mis steeds veel likken en krabben en het werd steeds kaler
    toen kwam er naa een tijdje weer haar bij
    en toen weer verhuizen weer kindje erbij
    en werd ze weer kaal
    en nu na een jaar begint ze weer te groeien
    alleen heeft ze veel ruzie met katten uit de buurt dus zit nu onder de kale plekken en wondjes

Share This Page