Wie herkent zich in mijn verhaal? Sinds afgelopen donderdag drinkt mijn zoontje ineens heel veel minder dan ik gewend ben. Normaal ging er op een dag toch wel min. 900 cc in. Donderdag was een dieptepunt met 500 cc, gisteren 640 cc en nu na 4 flessen is de tussenstand 470 cc. Wsl. heeft hij een buikgriepje te pakken, dit heerst nl. Ook heeft hij de perfecte leeftijd voor een groeisprong en kan dit ook verklaren waarom hij zo weinig drinkt. Misschien komen er wel tandjes door, alhoewel ik nog niets voel, maar de poepluiers zijn zo dun en stinken enorm. Als dit het is, hoe lang zou dit dan duren. Mijn verstand zegt ook wel dat het allemaal wel goed komt. Mijn gevoel zegt wat anders, nl. dat ik het zo zielig vind dat hij zo slecht drinkt en dat geeft mij een ongerust gevoel ( bang voor uitdroging....) Ik weet nog van de vorige periode toen hij slecht dronk, dat ik enorm opgelucht was dat het drinken ineens weer beter ging. Op zich is hij gewoon vrolijk en alert, alleen het drinken en eten wil gewoon nu ff niet. Groetjes
Ik kan je niet helpen maar volgens mij hoef je voor uitdroging niet echt bang te zijn als hij boven de 500cc drinkt.Anders gewoon ff met de HA bellen om te vragen hoe het precies zit. hoe oud is je zoontje....zou best eens tandjes kunnen zijn als hij ook van die lekkere poepluiers heeft...geen rode oortjes/wangetjes en/of een beetje verhoging?
Bedankt voor je reactie. Vandaag 25 weken. Afgelopen vrijdag was er sprake van een lichte verhoging, maar verder niet. Heel soms is zijn wangetje een beetje rood ( alsof er een enorme blos op zit) , maar niet continu. Ik zal morgen voor de zekerheid toch met de HA bellen om de situatie even voor te leggen.
Silke heeft dit ook een week gehad. Zij is ongeveer even oud als jouw zoontje. Ze was niet fit en dronk slecht. Hoofd wegdraaien van de fles en soms meer dan de helft van een fles laten staan. Ik heb me er niet te druk om proberen te maken. Ze moeten minimaal tussen de 300 en 400 ml vocht binnekrijgen en ik heb ook wel eens gehoord minimaal de helft van de normale dagelijkse intake. Als hij verder nog wel helder is en goede plasluiers heeft is er nog niet iets aan de hand. Wel is het zo dat als hij langer dan een dag diarree heeft die waterdun is en de luier uitloopt de huisarts hem graag even zal willen zien. Dat is gewoon een protocol wat ze haneteren op deze leeftijd! Heb je inmiddels de huisarts gebeld?
Yep, ik ben vandaag even langsgeweest. HA denkt dat hij een virusje te pakken heeft. Oortjes, keel en longetjes waren allemaal in orde. Tip gekregen om ORS achter de hand te houden. Het is mogelijk dat dit nog even een paar dagen aanhoudt. Vandaag al ietsje beter gedronken dan gisteren, maar ook weer enorm gepoept ( de dunne gele drek spoot tegen de muur aan.... jakkie). De plasluiers zijn wel een stuk minder gevuld dan ik gewend was, maar dat is logisch aangezien hij minder drinkt. Droog zijn ze niet, gelukkig maar. Ook ik probeer me niet te druk te maken en weet dat het wel goed komt, maar ik blijf het zo vervelend vinden als er slecht gedronken wordt. Bedankt voor je reactie, Setteke.
Dat is ook vreselijk als ze zo slecht drinken. Ik heb me daar bij mijn eerste ook heel erg zorgen om gemaakt. Maar hij is nu twee jaar en drie maanden en zo gezond als een vis. En je moet het maar zo bekijken, ziek zijn is goed voor het opbouwen van een afweersysteem! Sterkte ermee! Als ik je verder nog eens kan helpen hoor ik het wel! (Bedankt voor je pb! Heel attent!)
Met een paar dagen zal het wel een stuk beter zijn..... zal even tijd nodig hebben ( zelf ben je ook niet van de een op de andere dag topfit als je een virusje te pakken hebt)