op een streng dieet (TLC)

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemarie76, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Heel veel succes meid.
    Als je iedere week ziet hoeveel je afgevallen bent, en dat je kleren ruimer gaan zitten is een geweldige motivatie om door te zetten.
    Zoals je al ondervonden hebt is t begin ff moeilijk, het einde zal ook ff moeilijk worden.

Ik ben ook flink afgevallen. Was 101 kilo, alleen viel dat bij mij niet op omdat ik 1.80 ben. Mensen dachten dat ik 80/85 was. Maar dat maakt niet uit. IK voelde mij verschrikkelijk in dat dikke lijf.
    Nu ben ik 70 kilo, nog 5k te gaan en dan ben ik klaar.
    Heerlijk om weer kleding te kopen, dat is nu weer leuk.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben 183 cm lang maar als ik 65 kilo zou wegen vragen mensen of ik anorexia ofzo heb of heel ziek ben dus vind ik wel weinig hoor Crisje.. welke maat heb je nu dan?

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb nu maat 31 in jeansmaat, dus dat is maat 40 dacht ik in nederlandse maten.

10j geleden woog ik ook 65k en dat kan net bij mij. Moet niet minder worden. Ik kijk wel hoe ik mij bij de 65 voel en of dat gewicht makkelijk te houden is.
    Als blijkt dat ik mij niet lekker voel of echt alles moet laten staan om die 65 te houden dan komen er maar n paar kilo bij. Het is niet zo dat ik ten koste van alles die 65 wil hebben/houden.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Crisje 65 kilo bij 1.80m is weinig hoor, dan zit je echt aan je ondergewicht. ik ben ook 1.80m en de artsen hebben mijn ideale gewicht tussen de 80 en 90 kilo vastgesteld. (ik heb wel een vrouwelijke bouw met brede heupen en grote borsten, maar dan nog!)

annemarie, succes! het is zwaar, 1 stap vooruit en weer eentje (soms 2) achteruit, maar het komt vast goed. zoals je aan mijn onderschrigt ziet ben ik er ook mee bezig.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik geloof dat ik volgens de site van t voedingscentrum zelfs 60 mag wegen, volgens hun bmi meter dan.
    Maar dat vind ik dus echt te weinig.

65 kan bij mij, t ligt idd erg aan je bouw.
    Ik zie soms vrouwen in de viva staan (any body) die mijn lengte hebben, meer wegen en n mooier figuur hebben en n kleinere kledingmaat.
    Gewicht wil dus niet alles zeggen.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

goh wat goed dat je je begin hebt gemaakt.
    ik wil je heel veel succes wensen!!

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    65 bij 1.80 is een gezond gewicht volgens de BMI, het hangt ook wel wat van je bouw af ;).

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met dit dieet! Ik blijf het volgen....

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heel veel succes!
    Hoop dat je nog meer succes gaat boeken :D, maar dat gaat vast wel lukken als je er voor de 100% achter staat.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

dan zit je op een BMI van 20 en dat is de ondergrens daaronder is ongezond, het beste is een BMI van 22/23 dan ben je het minst vaak ziek, het gezondst zeg maar.

Dus dat zou zijn; 70/74 kilo

en klopt ook wel want volgens de dietiste zou ik rond de 75 kilo moeten wegen (ik ben iets langer) maatja 38 met onze lengte moet je al snel heel dun voor zijn.

Je moet je er zelf natuurlijk prettig in voelen dus als dat varieert van 65/70 dan is dat ook goed natuurlijk... maar het is wel aan de lagere kant natuurlijk....

Wel ontzettend knap dat je al zoveel kwijt bent hoor, petje af!!!

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Maar...zon streng dieet...moet je dat dan de rest van je leven volhouden? Dat is toch niet te doen? En als je ermee stopt, want ooit moet je weer normaal gaan eten....komje dan niet weer veel aan?

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dank je, ben ook ongelooflijk blij dat t gelukt is.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    ff ontopic... ;)

@TS: geweldig dat je de motivatie hebt gevonden om af te vallen. Heel veel succes ermee! En ook fijn dat je nu al vijf kilo kwijt bent. Natuurlijk zal het straks wat langzamer gaan, maar het is toch lekker voor de motivatie dat je al zo snel resultaat ziet.

Ga je trouwens ook sporten? Want bij mij (ik woog na mijn zwangerschap rond de 100 kilo gok ik - had toen geen weegschaal - en nu 70) heeft dat uiteindelijk het beste geholpen: weinig en gezond eten, maar ook bewegen. Dus sporten, maar verder ook zoveel mogelijk lopen en fietsen, en bijvoorbeeld altijd de trap nemen in plaats van de lift.

Nou, zet hem op he! Je zal zo blij zijn straks als al die kilo's eraf zijn!

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik denk dat dat heel veel aan jezelf ligt.
    Als ik "klaar" ben met mijn dieet (cambridge) moet ik gaan afbouwen en opbouwen. Dus mijn lichaam krijgt geleidelijk minder shakes en de koolhydraten worden langzaam opgebouwd.
    Beetje bij beetje zodat je de goede balans kunt vinden voor je eigen lijf.

Maar mijn kilo's zijn allemaal ontstaan tijdens zwangerschappen. Als ik al naar n snoepje keek kwam ik al een ons aan bij wijze van..
    Veel van die kilo's blijven zitten bij mij.
    Die ben ik nu kwijt. 16j geleden ook eens 32k afgevallen, weer kilo's van 3 zwangerschappen. En heb vervolgens alle jaren tot de volgende zwangerschap (13j later) gewoon kunnen eten en snoepen. Was dus niet constant aan de lijn maar kon gewoon vh leven genieten. Hopenlijk ismijn lijf daarin niet veranderd door deze zwangerschappen. Ik merk t wel tzt

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben 1.73 en ben met heel veel moeite van 51kilo naar ruim 57kilo gegaan. (Voor de meeste mensen is het heel moeilijk om af te vallen, maar ik kan eten wat ik wil zonder normaal aan te komen)
    En ik heb jarenlang 49 kilo gewogen.Veel te weinig dus.
    Maar ik was nooit ziek en ik heb altijd een regelmatige menstruatiecyclus gehad.
    Ik ben heel blij met m'n extra kilo's, maar vind dat hele BMI gebeuren wel een heel erg overschat.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn schoonzusje is 80 kilo afgevallen in iets meer dan een jaar tijd, ze begon in Januari en was in het jaar daarna in februari 80 kilo kwijt. Dus het kan wel...

Heel veel succes!

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heej.. Ik ben nu 8 dagen met t programma bezig..

Vanaf 1 juli ben ik nu 4,4 kilo kwijt..

Ik hoef niet extra te gaan sporten.. Dat is niks voor mij, ook al omdat ik hier vandaan overal minstens 12 kilometer voor moet reizen.. In mn up motiveert niet dus dat is kansloos..
    Ik kan gewoon mijn 1 keer in de week sport blijven doen.

Gelukkig hoef ik zo niet de rest van mn leven.. Ze verwachten een maand of 8-9 dus dat is te overzien..Daarna ook weer "terug schakelen" naar gewoon eten...

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben 1.75 en weeg nu 61,5 kilo, bmi van 20. Als ik op bmi 22/23 wil zitten moet ik 70 kilo wegen, nou dan heb ik echt een plofkop hoor, dat woog ik toen ik zwanger was. En echt anorexia dun ben ik niet.

Ik eet gewoon normaal en gezond en veel fruit en drink alleen maar water, heel veel water plus dat ik bijna elke dag 1,5-2 uur sport en dan voornamelijk hardlopen op de loopband en buikspierdingen. Ik wege weinig maar mager ben ik niet. Dus BMI zegt niet altijd wat :D

Knap hoor Crisje!

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Succes!!! Dapper hoor!

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik wens je heel veel succes! Goed dat de knop om is.. Houd je ons op de hoogte?

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben sinds 10 maanden ongeveer 15 Kg kwijt geraakt. Door minder en verstandiger te eten zonder enige vorm van dieet te volgen. Ook ik woog veel te veel 104 kg voor de zwangerschap en 96 erna en was alweer op weg terug naar de 104 (val altijd af als ik zwanger ben) Het idee dat ik lekker afgevallen was maar alles er weer terug aan kwam zat me zo tegen dat ik n knop omgezet heb. Uiteindelijk is de keuze erg makkelijk. OF je gaat zo verder en blijft zo zwaar of nog zwaarder. OF je doet er wat aan,
    Mij heeft het geen geld gekost. Het heeft zelfs geld opgeleverd want ik kocht weinig tot gen snoep en frisdrank meer. Alleen nog thee en kwark of yoghurt en bergen appels en andere vruchten. Ergens vind ik het jammer dat je het zo doet en ik hoop van harte dat ik het bij het verkeerde eind heb met dit dieet. Maar de meeste diëten zorgen er voor dat je flink afvalt en daarna weer alles plus de beetjes aan komt. En dat is ZO zonde van je moeite en doorzetting vermogen.
    Maar goed zoals gezegd hoop ik dat dit een van de weinigen is waarbij dat niet zo is OF dat t bij jou iig niet zo is en je uit mag kijken naar een slankere jij.
    Straks vind jij ook allerlei botjes terug waarvan je je niet meer realiseerde dat je ze had. Dat vind ik al bijna een jaar enorm grappig. Van de week nog bleek ik een spits toelopend iets te hebben net onder mn knie! Ook ik heb een scheenbeen dus! :D
    Zo heb ik al botjes in mn polsen ontdekt en sleutelbeentjes enzo... Klinkt vast erg raar maar vergelijk het met een mooi tuintje waar de sneeuw langzaam vanaf smelt. Zie je ineens dat onder die bergen sneeuw de mooiste plantjes verstopt zitten! :D
    Succes meid!

Deel Deze Pagina