goedemiddag meiden, ik ben nieuwsgierig naar jullie gedachte en mening m.b.t. een weddingplanner. * zouden jullie een weddingplanner inhuren of regel je liever alles zelf? * wat vind en hoe denk je over een weddingplanner? * vinden jullie ze te duur? * waarom wel/geen weddingplanner? * etc. Ik ben hier nieuwsgierig naar, omdat ik aan het kijken en informeren ben om een eigen bedrijf te starten als weddingplanner Alvast bedankt jullie helpen mij hier enorm mee
Zou het nooit doen. Vind het zonde van het geld en het is nog eens leuker om het zelf te doen ook! Kan je tenminste zelf kiezen wat je leuk vindt..
als ik er geld voor had had ik dat gedaan.. pfff wat een gestress allemaal hahah @elletjo: je bespreekt je wensen met de weddingplanner he zo krijg je evengoed de dingen die je leuk vind.. het is niet zo dat je niets te zeggen heb.. meestal heeft een weddingplanner net even meer connecties en is veel meer op de hoogte van nieuwe dingen etc etc.. komt natuurlijk ook omdat het haar werk is
ik heb wel een weddingplanner gehad. Ik ben op Curacao getrouwd en de weddingplanner ( world wide weddings ) heeft alles voor ons geregeld. Ook de reis, hotel enz. En ze hadden het heel druk hoor dus als je het ook gaat doen voor mensen die in het buiteland trouwen en je een grotere doelgroep. succes!
Een familielid van mij is ook weddingplanner, en haar bedrijfje begint nu wel redelijk goed te lopen. Maar je moet er, zeker de eerste tijd, wel nog een andere inkomstenbron naast hebben. En je moet erg veel aan promotie/netwerken/reclame doen. Mijn familielid heeft haar werkveld overigen wel verbreed door ook andere soorten feesten te organiseren (kinderfeesten, babyshowers etc.). Maar er is zeker een goede markt voor!
* zouden jullie een weddingplanner inhuren of regel je liever alles zelf? Nee ik zou geen weddingplanner in huren want doe het liever zelf. * wat vind en hoe denk je over een weddingplanner? Ik vind het wel leuk alleen zou ik er zelf niet voor kiezen om er een in te huren * vinden jullie ze te duur? Ja zeker want als je het zelf doet kost het niets. * waarom wel/geen weddingplanner? Als je de stress van het regelen niet wilt zou ik er een in huren. Maar ik kan die stress wel aan ( vind het namelijk echt wel mee vallen ) En het kost gewoon veel te veel.
thanks meiden voor jullie geweldige reacties !! Hier heb ik heel veel aan , want ik vindt het wel heel leuk en uitdaging. Maar vindt het vooral eng, omdat het nog niet zo heel bekend is NL. Maar ALS ik het ga doen, ga ik eerst de professionele opleiding volgen en probeer ik ernaast een part-time baan aan te houden. Zodat ik wel elke maand salaris krijg, maar ook tijd heb voor mijn bedrijfje.
Wij hebben ook zelf onze bruiloft geregeld en ik vond het voorwerk heel erg leuk. De helft van alle pret van de bruiloft. Af en toe was het stressvol,maar met een goede agenda was het heel goed te doen. Ik zou ook geen weddingpanner inhuren omdat mij het te duur lijkt, al zou ik niet weten wat het kost. Ik hoop dat je wat info kan vinden over cursussen en in wat jij je kan onderscheiden van de andere weddingplanners. Veel succes alvast met je "vooronderzoek" .
Nee ik zou niet een weddingplanner inhuren. Ik vind het niet eens te duur ( een bruiloft is nu eenmaal duur) maar ik zou zoiets niet uit handen willen/kunnen geven. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel fijn vinden. En inderdaad, richt je misschien ook op andere leuke feestjes. Succes.
* wat vind en hoe denk je over een weddingplanner? Niet echt een mening over.Ze nemen wel veel werk uit je handen * vinden jullie ze te duur? Over de prijzen die ik heb gehoord enz. vind ik ze te duur.Als je met een budget werkt zkr ivm. de crisis zelf alles doen. * waarom wel/geen weddingplanner? Het is en blijft vind ik nog steeds een persoon aan wie je alles aan geeft om het te regelen. Ik ben meer een controlefreak dus hou alles liever bij mezelf.Kan je altijd alleen jezelf de schuld geven. Want als een planner het fout doet wat kan je eraan doen?Haar niet betalen? * etc.
thanks meiden voor jullie meningen ! Maar op het laatste puntje van (josianne) heb ik nu geen antwoord op. Zoiets zal wel in algemene voorwaarden staan want er is een heel bedrijf voor weddingplanners die dus ook opleidingen, seminars en cursussen organiseren. Erg professioneel dus! Maar aan wat voor een kosten denken jullie als jullie het woord weddingplanner horen? Want de kosten zijn echt niet hoog, vind ik. Hangt natuurlijk ook van je budget af. Maar je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om maar een klein gedeelte te laten verzorgen. Jaja ik heb me al een beetje ingelezen over het weddingplannen, nu alleen nog het onderschap hahahaha en bepalen en kijken of ik het ook echt wil
Leuk om dit zo te lezen, zeker omdat ook ik bezig met de opleiding tot weddingplanner. Heb mn schriftelijke examen gehad , geslaagd en ben dus al weddingplanner. Maar om bij de broepsorganisatie aan te sluiten moet ik mn seminars en stagebruiloft nog doen (en halen ) Staat nu helaas op laag pitje ivm zwangerschap van mn tweeling, maar zal er zeker mee verder!!
Meeste weddingplanners nemen een percentage van het budget van het paar. Hoe groter het budget, hoe duurder de weddingplanner. Het is meestal dan niet zo dat de weddingplanner nog bovenop de kosten komen van je budget. Daarnaast heeft een (goede) weddingplanner zo veel contacten en regelingen getroffen met zakenpartners dat het paar waarvoor de planner werkt deze goederen of diensten voor minder krijgt dan dat ze hem zelf voor zouden krijgen.
Wat leuk zeg!!!!! hoe is de opleiding? Want jij volgt hem bij de weddingplanners instituut?? Is die moeilijk? En ben jij met deze opleiding begonnen om een eigen bedrijf hierin op te zetten??? Sorry hoor voor al mijn vragen! Maar ik ben zo benieuwd hoe jij die opleiding ervaart tot nu dan Pppfffff ik merk al dat ik nog verder 'onderzoek' moet doen want er komen nog een hoop vragen omhoog...hahahaha Waar ik mij het meeste druk over maak is dat de business nog te klein en te weinig is om een beetje redelijk bedrijf te runnen. Maar aan de andere kant, dat is het risico dat je nneemt!
Het ligt denk ik aan type trouwerij, een simpele trouwerij kan je makkelijk zelf regelen en is ook niet veel werk (wij hadden niet een hele simpele trouwerij maar toch vond ik het niet echt veel werk, ik hoorde veel mensen klagen om me heen en vraag me werkelijk af of dat interesant doenerij was want ik vond het reuze meevallen eigenlijk.. Ik denk bij een hele uitgebreide trouwerij of te weinig tijd om alles te regelen (of bv in het buitenland waar je niet alles zelf KAN regelen) zou ik een weddingplanner inschakelen.
Mee eens, dit heb ik ook gedaan. Uitgebreid + in het buitenland dus heb alles lekker laten regelen! Ben erg blij dat die mogelijkheid bestond, heeft heeel wat stress weggenomen!
Ja ik zou het zeker gebruiken, ik zie het al helemaal voor me dat ik op m'n eigen bruiloft gestresst ben! Zo'n type ben ik echt.