Zorgen om zoontje (allemaal pukkels)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanMJ, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Hi allemaal,

Ik ben heel bezorgd over mijn zoontje en ben vandaag naar de huisarts geweest. Die nam me totaal niet serieus en ik ben met dezelfde zorgen naar huis gegaan.

Hij drinkt al een week zijn melk niet. Over een hele dag drinkt hij maar 80 ML. Hij eet wel fruit, groente, brood.

Nu krijgt hij over zijn hele lichaam rode bultjes. Het lijken wel puistjes. Het zit op zijn rug, buik en deel van zijn benen. het zijn geen warmte bultjes lijkt me want het is en niet meer warm en hij ligt in een romper en voelt niet warm. Hij heeft geen koorts (niet gemeten maar zo voelt hij niet aan). Hij huilt wel erg veel en kan zich geen seconde alleen vermaken.

Wat is dit of kan dit zijn? Hij gaat niet naar het kinderdagverblijf!

Ik hoor het graag! Ik maak me echt zorgen!

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    muggenbeten? het gezicht van mijn zoontje ziet er precies zo uit maar dan nog meer.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    80ml op een dag is wel echt te weinig, als dit al een week speelt zou je zoontje al uitgedroogd moeten zijn. Het drinken moet je ha in ieder geval wel serieus nemen. Hoe oud is je zoontje?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    niet als hij het vocht uit anderen dingen haalt. In fruit zit bv erg veel vocht.

maar leeftijd is inderdaad wel even belangrijk om te vermelden.

5. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Toevallig vandaag naar de huisarts geweest met mijn dochter, die had sinds 4 dagen ook zulke bultjes (lijken idd puistjes). Dit bleek toch warmte uitslag te zijn ondanks dat het niet heel erg warm is en ik moest het gewoon vet houden. Maar ze zeggen dat je bij uitslag altijd ff de huisarts moet bellen, dus als ik jou was zou ik gewoon ff bellen en er naar laten kijken.

Succes!

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Dan moet hij al best wat fruit eten voor hij aan het minimum zit toch? Zelfs naast fruit en groente is 80ml weinig.

7. Djairo

Djairo Lid

29 sep 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, las te snel :) Je bent al bij de huisarts geweest hhhmmm wat ik weleens heb gedaan als ik het niet vertrouwde bij desbetreffende arts dan belde ik naar de HAP of ik daar ff langs mocht komen, gewoon een second opinion. Maar dat drinken is idd niet goed, zo weinig.

8. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Even een bericht van mijn oude acount. Kan ik op mijn mobiel reageren.

Hij drinkt 80 ml melk. Hij drinkt wel diksap, water en thee. Ook niet heel veel (ik denk max 150 ml)

Maar melk zit natuurlijk alles in om te groeien

Mijn kleintje is nog maar 8 maanden dus nog veel te jong om te stpppen. Hij krijgt nutrilon standaard 2.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dus zo'n 230 per dag nu- eet je kindje ook nog yoghurt?
    fruit bestaat volgens mij voor 2/3 uit vocht en groente voor 1/3 .

Krijgt je kindje de melk uit een fles? Misschien eens een andere manier proberen? Zachte tuitbeker, drinken uit een beker, rietje, lepelen, eventueel met stukjes brood.

Het kan ook gewoon een fase zijn. Ik zou zelf bij twijfel gewoon eens advies inwinnen bij cb op een inloopspreekuur. En anders maandag gewoon terug naar je huisarts, dat je het gewoon niet vertrouwd, zeker nu hij zó ontzettend slecht z'n flessen drinkt.

10. MamavanMJ

Nog meer mensen die een idee hebben wat het is?

Kan het een zoveelste ziekte zijn????

11. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Insectenbeten lijkt het voor mij. De bultjes lijken in groepen op 1 lijn te liggen.

12. MamavanMJ

Ik denk het niet... Op de foto kun je het niet goed zien maar ook op de rest van zijn lichaam zitten rode vlekjes en bultjes.

Ik dacht aan de zoveelste ziekte, maar ik blijf twijfelen. Ook omdat hij de hele dag heel erg verdrietig is.

13. knap

knap Niet meer actief

Warmte uitslag of muggen bultjes.

Persoonlijk denk ik dat je je niet zo heel veel zorgen hoeft te maken het ziet er niet ek uit verder.

Maar vind het zo moeilijk inschatten op een foto.

Dat spelen met het drinken nu. Weigeren doen meer kinderen op deze leeftijd. Fruit groente en de rest bevat ook vocht.

Maar voor alles geld. Als jij als moeder je zorgen maakt en als jij als moeder het idee hebt dat het wat anders is. Dan bel je idd de hap zo als andere schrijven en laat je het nog een keer beoordelen.

Deel Deze Pagina