Je baby wel of niet inenten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koon, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Gister vertelde een vriendin dat ze haar dochtertje van 6 maanden nog niet heeft laten inenten.
    Nu krijgt de kleine volgende week wel het eerste prikje, omdat ze het niet aandurft om haar helemaal niet te laten inenten.

Maar BMR krijgt ze sowieso niet, omdat ze vinden dat kinderen deze ziektes goed kunnen overleven in een schoon land als Nederland en er zitten in die spuiten natuurlijk ook allerlei toegevoegde stoffen die lichaamsvreemd zijn.

Onze kleine man krijgt aankomende maandag zijn eerste inenting en ik heb hier eigenlijk niet eens bij stil gestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Her zijn heel veel topics over geweest. Gebruik de zoekfunctie naar eens.

3. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Discussie nr. 23.736.128... Hier zijn al zat topics over geweest ;)

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Zie archief, zijn al eindeloze discussies over gevoerd.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow gaan we weer

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik ent mijn kinderen wel, heb liever dat ze antistoffen aan maken dan dat ze straks de ziekte krijgen en wie weet wat er dan kan gebeuren.

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wat zeurt iedereen nou ??

Er worden zo vaak topics over het zelfde onderwerp geopend ... Lekker boeiend zeg, daar is toch een forum voor pff ;)

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn mening?
    De bijwerkingen zijn veel minder erg dan de ziektes die t voorkomt!

Maar er zijn inderdaad een heleboel discussies over.
    Op google is er ook een.boel over te vinden, wel, niet of kritisch prikken

Succes!

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik ent ze zeer zeker. Nederland is misschien wel schoon, maar er komen ook mensen uit het buitenland die van alles kunnen meenemen en je kunt zelf dus nooit naar een minder schoon land. Zekere voor het onzekere.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja kan ze doe maar dan niet zeuren als der kind wel ziek word. de mazelen heersen momenteel heel erg in de vakantie landen. iedereen is net terug dus die kan is aanwezig.

de kinkhoest heerst op dit moment enorm. ze roepen zelfs al maanden op on te enten bij kleine kinderen ivm dodelijke afloop bij zuigelingen.

kijk even op de bijbelbelt in dorpen waar polio is geweest. kijk even hoeveel kinderen daar in een rolstoel zitten.

neee enten is niets dat is alleen maar geld klopperij van het rijk.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zeg : Succes met dit topic :)

Bedenk je goed dat niemand voor de lol inentingen geeft.
    Het is niet om je kind te treiteren of de ouders ;)
    De overheid hanteert niet voor niets al jaren het rijksvaccinatie programma en waardoor deze ziektes zo goed als niet meer voorkomen.. ;)
    En ja ze kunnen het overleven, maar niet alle ziektes trouwens...
    En ook kunnen ze verminkt raken voor de rest van hun leven.

Vriend van mij loopt permanent mank omdat mama de inenting ook niet nodig vond..

Negatieve gevolgen van de inentingen zijn nooit aangetoond...

Stel dat je kind kinderpolio krijgt (ik noem maar wat) en raakt blijvend invalide... Zou je je dan niet eeuwig schuldig voelen omdat je als ouder de verkeerde beslissing nam? Laat ik het zo zeggen.. Als kind zijnde zou ik m'n ouders dat BEHOORLIJK kwalijk nemen als ik hoor dat het met 1 prikje voorkomen had kunnen worden..

12. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ach ja dan laten ze hun kindjes toch lekker ziek worden, die prikjes zijn wel veilig anders werden ze niet meer gegeven

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind de risico's met enten kleiner als zonder dus hier word hij gewoon geprikt.

En wat een ander doet moeten hun weten gelukkig zijn de meeste kinderen geënt en is het risico dus kleiner om het op te lopen..

14. Koon

Koon Niet meer actief

Sorry hoor dames, ik heb op het onderwerp gezocht maar kon het niet vinden. Vast niet goed gedaan dan.

En ja, ik hou wel van een goede discussie, is dat erg?

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Weet niet of je kind naar een KDV gaat maar vergeet je niet te melden dat je kind niet (volledig) is ingeënt? Dat willen ze namelijk altijd graag weten daar... en terecht lijkt mij ook ;)

16. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Ik snap het wel waarom de vraag gesteld word wel of niet inenten? De meningen zijn er over verdeeld, onze kabouter is wel ingeënt.

Het zou gezonder zijn om de geënte ziektes wat meer te spreiden en niet tegelijk 3 ziektes erin te duwen. Gespreid enten, hier op het buro keken me ze aan alsof ik gestoord was toen ik dat voorstelde.

De honden laat ik ook niet alles tegelijk injassen en worden ze gespreid geënt, ook kan je ze laten titeren, kijken of ze genoeg antistoffen hebben en dan bij genoeg niet inenten. Bij mensen kan dat ook wel maar wordt niet gedaan omdat het makkelijker is om er een enting in te duwen dan te titeren.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een goede discussie is niets mis mee, maar bij een onderwerp als wel/niet enten moet je je afvragen of het een goede discussie gaat worden.

Overigens laat ik wel enten. Ben blij dat de mogelijkheid geboden wordt.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Staat onder Baby en Dreumes.

Zie:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/378436-waarom-ligt-zwaar-op-maag.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/357805-niet-laten-vaccineren.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/353249-vaccineren-ja-nee.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/335114-waarom-vaccineren-jullie-niet-aangepast.html

Behalve dat deze discussie eigenlijk al vaker is gevoerd, staat dit topic volgens mij ook nog eens verkeerd:

De lounge Praat hier over alles wat niet te maken heeft met zwanger worden, de zwangerschap en baby's.

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb ze wel laten enten.
    En ook mn dochters voor baarmoederhalskanker.

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben alleen de eerste DKTP prikken gegeven en daarna zijn wij gestopt met vaccineren. Ik kan hier 100 redenen neer zetten maar niet om jou TS ik heb daar niet zo'n zin in. Aangezien het meestal een best heftige discussie teweeg brengt en je zowat bestempeld word als slechte ouder.

Er is genoeg info over te vinden als je goed zoekt.

Deel Deze Pagina