hoeveel nutrix geven jullie ? op de pak staat 2 a 3 eetlepels maar zijn dit volle lepels of afgestreken lepels ?
als je "volle maar losse" eetlepels hebt, dan 3 en "afgestreken" dan 2 (dan plet je het,en komt het overeen met 3 eetlepels)
Is rijstebloem en heeft dus voedingswaarde. Is wel licht verteerbaar maar vult meer dan alleen melk. En rijst is 1 van de eerste granen die je kleintje mag.
ik doe op een fles van 200ml twee schepjes, en ik geef het niet elke dag want het stopt bij mijn zoontje...
Nutrix is rijstebloem, hetzelfde als pirinc unu. Het vult wat en levert wat extra calorien. Ter vergelijking: als je een flesje van 125cc voldoet met nutrixvlokken, dan heeft dat ongeveer evenveel calorien als 2 flinke slokken melk. Het is bijvoeding, dus geschikt vanaf 6 maanden.
heb de voedingswaarden bekeken van de nutrix 1 ( volle ) eetlepel = 4 gram = 15 kcal 100 ml ( friso) voeding = 67 kcal 3 volle eetlepels nutix (45 kcal) staat gelijk aan 60/2 voeding (44kcal) de meningen over bijvoeding zijn erg verdeeld op dit forum, iedere moeder moet doen wat zij het beste vind ,bij de jgz nijmegen hebben ze dit advies: http://www.ggd-nijmegen.nl/pool/1/docum ... oeding.pdf
60/2 bedoelde ik mee 60cc water met 2 schepjes flesvoeding. papje vervang niet de fles of borstvoeding. volgens mij blijft het bijvoeding. we hadden over de hoeveelheid energie die de nutrix levert tegenover de flesvoeding.