Ik ben gewoon in m'n eigen bed bevallen, op de 2e verdieping. Geen probleem dus. Op die verdieping zit bij ons ook de badkamer (niet dat ik daar meteen naartoe mocht/kon, de kraamhulp heeft me de eerste keer op het bed gewassen omdat ik te duizelig was om naar de douche te lopen).
Bij onze kraamzorg moest het bed op minimaal 80 cm. Klossen hebben een vaste hoogte, dus het kan dat jouw bed hoger uitkomt dan 80 cm. Ik moest echt een beetje 'omhoog' vanuit stand om op het bed te komen. Ziet er in het begin heel raar uit, maar het went snel. Vond het wel lekker met opstaan.
oh nou ja dan moet ik maar even iets verzinnen want we hebben een hemel bed dus als die klossen hoger worden dan moet ik gaten in het plavond maken of een stuk van de poten afhalen eerst. hahaha. dit is best allemaal nog wel meten en passen als je thuis wilt bevallen. nou ja we moeten er maar het beste van maken hihi
Bij de intake van de de Kraamzorghulp bij jou thuis kunnen ze ter plekke kijken wat de meest geschikte plek/bed is om te bevallen in geval van thuisbevallen. Verder kun je gewoon 4 bierkratten ophalen bij de supermarkt of slijter en het bed min. 60 cm hoog zetten. Ik heb gewoon het 1persoons logeerbed in de babykamer neergezet en verhoogd met kratten. De VK kan om het bed heen lopen, dat is wel zo makkelijk. Cat
dat met het trappenhuis hangt helemaal af van waar je woon geloof ik.. want bij mij zijn ze streng maar mijn schoonzus woont in rotterdam en heeft ook draaitrap en is gewoon in slaapkamer bevallen..
maar hier schrijft iemand dat min 60 cm. wat is nou de minimale hoogte? of is dit per kramhulp verschillend? liefs
Dan verschilt dit dus waarschijnlijk per kraamzorg of instelling of zo, want tijdens mijn intake van de kraamzorg en ook in de informatiemap van de kraamzorg die ik heb ontvangen, wordt over minimaal 60 cm gesproken. Cat