Ik lees hier veel dat jullie kleintjes niet slapen overdag. Anne slaapt de laatste weken veel overdag na ongeveer 1.5 a 2 uur er uit te zijn gaat ze weer naar bed en slaapt dan weer 2 uur. Als ik dit niet doe wordt ze erg huilerig dit wordt ze dus al na 1.5 uur er uit te zijn. Hoe zijn jullie kleintjes als ze de hele dag wakker zijn en wat doen ze dan de hele dag (anne wil niet langer adn een half uur in de box) Zijn er ook moeders waar bij de babys wel veel slapen overdag?
Ik ben altijd blij wanneer die van mij even een slaapje besluit te gaan doen. Meestal zijn dat hazeslaapjes van ongeveer een half uur maximaal. Als hij wakker is (en dat is het grootste gedeelte van de dag) wil hij meestal bij mij zijn. Vastgehouden worden, etc.... Soms ligt hij lekker in zijn wippertje in het rond te kijken.
Iman heeft de eerste weken heel weinig geslapen overdag, maar nu gaat ze ook na anderhalf uur weer naar bed hoor, soms zelfs al eerder... Zo gauw als ik merk dat ze moe wordt en huilerig, hup het bed in... Ze krijgen ook veel meer indrukken te verwerken, nu ze steeds beter kunnen zien, voelen enz... Dus hebben ze ook meer slaap nodig om alles te verwerken en zijn ze logisch ook sneller moe! Maak je maar geen zorgen Gerdien! Toen Iman trouwens zo weinig sliep, ben ik gewoon begonnen met haar na de 3e fles standaard in bed te leggen... En zo is ze steeds meer gaan slapen... Hoe beter ze overdag slaapt hoe beter ze snachts slaapt!
ik ben blij dat er dus nog meer babys zo veel slapen als anne. Ik vond het zo gek dat het steds meer werd maar hoe je het beschrijft is het heel wel logisch ja
Vind je het stiekum niet heerlijk dat Anne zoveel slaapt? Voor mij was het echt een opluchting toen Iman overdag ging slapen... Heerlijk!
Silvester slaapt ook best veel. Hij is inclusief de voeding meestal een uurtje op en dan begint hij al weer moe te worden en gaat hij zijn bedje in.
Sarah gaat ook altijd na ongeveer 1,5 uur naar bed. Zodra ze gaat piepen weet ik dat ze gewoon moe is. Soms is het nog wel huilen in bed maar dat is binnen 10 minuten over. Als ik haar niet op bed leg is ze helemaal uit haar ritme. Dit vindt ze heerlijk, en ik ook.