Wie kan ons helpen aan een mooie bohemian achtige meisjesnaam? Sinds kort weten we dat we een dochter verwachten en nu zijn we op zoek naar een naam. Het moet een korte (1 of 2 lettergrepen), beetje stoere maar toch lieve naam worden. En het liefst een naam met een mooie betekenis. Zelf heb ik een grote lijst met favorieten, maar veel namen vallen af (de meeste omdat manlief ze niks vindt, sommige omdat ik de betekenis niet zo mooi vind) Mijn lijst tot nu toe: Neva Liloh Novi Eden Pippa Lila Ocean Sky Lilly Flynn Lilou River Kaia Mika Lola Mint Indie Miloh Nimm Lune Manlief vindt Fé, Pip, Kiki en Liv mooi. Wie kan deze lijst aanvullen en ons helpen aan een geschikte naam
Alix Bella Bibi Billie Blue Brynn Cleo Coco Evie - Evi Isla : ajla, zoals in het Engelse woord island, maar dan zonder -nd- Jools Lexi Lila Loïs Nona Phoebe Raffie Riva Sela Soleil : het Franse woord voor 'zon' Vita Zola
Nika ipv Mika? Wij twijfelden tussen Nika & Maël. Het wordt hoogstwaarschijnlijk Maël. Mijn jongste heet Eden
Dankjulliewel allemaal!! Er staan super veel leuke namen tussen! Ik ga ze allemaal eens voorleggen aan mijn man!
Bobbi River India Sage Rosie Ruby Lotus Willow Xanthe Zea (Zeejaa) Maya Flo Lo Lou/Loe Deja Vida Lenthe Flore Fee Lexi Ivy Nova Freya Rena Sadie Lily Daisy Cara/Kara Dille Holly Jade June Kaya/Kaia/Kaja Linde Liva Lore Nova Pip Veer Viva/Vieve Zena Zora Philou Neva Mali Sue
Weet niet of onderstaande namem binnen je straatje passen, maar ik vind ze wel een beetje bohemian haha: Solange (frans voor zeldzaam juweel) Nia(h) Meral Inez Elora
Woei leuke namen, helemaal mijn smaak. Wij gaan voor Lily! Deze stonden ook op mijn lijstje: Elvi Yindi Charlie Mexi Chloe Mexi Lizzy Lilia Poppy Marly Liv Ruby Roxy Ziva Coci Fay Indy Jade Ivy Lynn Pip Suzy Livvy Avelon Daisy Miley Lila Lotus Yuli Sian Anaïs Sylvia/ Ylvie Nova en nog en paar,... was een lang proces maar deze bohémien namen hadden wij verzameld als een soort startlijst (die steeds aanvulde en wijzigde) om een keuze uit te maken.. Ben erg benieuwd waar je voor gaat kiezen!
Dit was mijn lijstje, maar het wordt een jongetje. Liva Solenn Dani Mila Reva Madee Riva Danee Mena Mirre Milla Mael
Wat een superleuke namen allemaal hier, is ook wel mijn eigen smaak hihi. Ben pas heel kort zwanger van ons 2e kindje maar dit geeft echt wel ideeen als het weer een meisje wordt. De naam van onze dochter zie ik ook paar keer bij jullie voorbij komen dus past wel in het bohemian sfeertje Wat wij mooi vinden is: Isla (spreek ayla) Dalí Bodi Solenn Maisie Succes met kiezen ik hoop dat jullie er makkelijk samen eens over worden hihi
Lima (mytische godin van de ommekeer) Vida (leven) Amee (geliefde) Dae (stralend geliefde) Lada (godin van liefde en vruchtbaarheid) Luba (liefde) Myma (geliefde) Myrne (geliefde) Ava (adem van leven) Vivi (leven) Yeva (adem van leven) Avie (adem van het leven) Ziven (leven, groeikracht) Febe (helder, lichtend) Jule (juweel) Eres (wonderlijk) Mali (bloem) Nea (bloem) Zara (bloeiende bloem) Bliss (perfect vreugde) Livvy (vrede) Livi (vrede) Yen (vrede) Zenzi (groeien) Rois (roos) Lenne (sterk of dapper als een leeuw) Zonder betekenis: Limée Liva Lua
van jouw lijstje het leukst: pippa, kun je afkorten tot pip (wat je man mooi vindt) Verder: Polly Holly Heather Ayla Mira