hallo dames, Gewoon uit pure nieuwsgierigheid. Hoe groot werd jullie kindje geschat in de zwangerschap en wat was het uiteindelijke gewicht? Hier met 32 weken 1538 gram geschat dat is wat klein tussen de p10 en p5 lijn. Onze dochter werd bijna 4 kilo geschat maar woog 3230 gram bij 47 cm. Maat 50 was veel te ruim. Heb dus nu maar maat 44 aangeschaft aangezien ik waarschijnlijk ook eerder zal bevallen.
Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap rond de 28 weken te horen dat de baby erg groot was. Waarschijnlijk 8 pond (terwijl mijn man en ik vrij klein zijn). Ik moest zelfs een suikertest doen maar daar kwam gelukkig niks uit. Bij de liggingsecho konden ze er niet veel van zeggen. Uiteindelijk woog mijn zoon 3470 bij 50 cm. Heel gemiddeld dus. Ik had wel veel vruchtwater en een grote placenta dus daar kwam de misrekening waarschijnlijk vandaan.
Hier schatte ze haar rond de 3200 gram, zou een slanke lange baby worden. Uiteindelijk 1 dag te vroeg geboren en ze woog 3745 gram en was 52 cm.
Hier zeiden ze dat ik een 'gemiddeld' kindje zou krijgen, zo rond de 3500 / 3750 gram. Uiteindelijk met 37 weken ingeleid vanwege zwangerschapscholestase. Ik had een klein ukkie van 2585 gram en 46 cm. Ook als ik tot 40 weken had gelopen, had ik nooit een 'gemiddeld' gewicht gehad, dan zou ze rond de 3000 gram zijn waarschijnlijk. Ook ik had veel vruchtwater en een megatoeter.
Bij de oudste hebben ze een half uur voor de bevalling (keizersnede) haar gewicht geschat op 1800 gram. De schatting was dmv een echo. Ze woog rond de 2300 gram. Bij een zwangerschapsduur van ruim 38 weken. Bij de jongste hadden ze het wel redelijk goed geschat.
De oudste schatte ze 2 dagen voor de bevalling nog op 3500 en zou gemiddeld zijn.... was toch een verrassing dat hij maar 2960gr was en 47cm bij 39+1 Deze schatten ze wat groter. Met 31+2 schatte ze hem op 1963gr.... ben benieuwd
Eerste overschat op 9-10 pond, was 4355 gram (p95). Hij had (en heeft ) een behoorlijk groot hoofd, denk dat het daar mee te maken had. Tweede onderschat op 8 pond, was 4520 gram (p97). Zij had (en heeft) heel stevige armpjes en beentjes, wellicht had dat er mee te maken. Derde goed geschat op 8,5 pond, was 4260 gram (p90).
Bij de oudste klopte het precies. Al vanaf de 20-wekenecho zeiden ze dat het een lange, dunne baby zou worden. Op de uitgerekende datum werd hij op 6 pond geschat. Met 41weken tussen 7 en 8 pond en met 41w4d werd hij geboren en was 3730 gram en 56 cm. Bij de tweede werd steeds gezegd "heel gemiddeld" Hij werd met 40w4d geboren en was 3980 gram en 54 cm. Dit klopte dus niet. Bij de derde zeiden ze met de 20wekenecho dat ze iets onder gemiddeld zou zijn. Dit bleef zo tot 35 weken. Toen zeiden ze ineens dat ze toch wel groot zou kunnen zijn. Met 41w5d zeiden ze ineens: houd rekening met heel groot, mogelijk zelfs 9 pond. Met 42 weken is ze geboren en was 9,5 pond en 57cm
Bij de eerste zou het een baby zijn van 3800. Dat werd ruim 4300 Bij de tweede zou het een baby worden van 3900/4000 Dat werd bijna 3700.
Geschat gewicht (voor 40 weken) en actueel gewicht: Mijn dochter: 3400gr, was 2890 bij 39+0 Nicht: 4500gr, was 2700 bij 39+0 Buurvrouw: 3600, was 4700 bij 41 weken Dus, ze kunnen er heel erg naastzitten
Bij mij zeiden ze dat ik blij moest zijn als mijn kleintje de 3kilo aan zou tikken... .... uiteindelijk 4kilo!
Ik kreeg en krijg elke keer een groei echo en bij beide kinderen klopte het. Dochter min 1 lijn en ze was inderdaad met precies 40 weken 2900 gram. Zoon gemiddeld en hij woog met 39.4 weken 3615 gram. Beide lengte gemiddeld geschat en ze waren 49 cm. Wel was er een keer een afwijkende schatting bij dochter. Nu bijna 34 weken zwanger en deze zat met 29 weken qua buikje bovenin de curve en met 32 weken tussen gemiddeld en de bovenlijn in (en met 20 weken gemiddeld en 23 weken net boven gemiddeld). Met 32 weken was zijn bovenbeen opeens erg lang... Dus deze hobbelt erg heen en weer qua lengte en gewicht. We zullen zien wat het wordt . Maar op basis van 1 echo of zonder echo is het volgens mij erg lastig in te schatten.
Met 36 weken werd ze 3600/3700 gram geschat bij 40 weken. uiteindelijk hebben nog 2 verloskundigen dit de weken erna bevestigd. En bij geboorte was ze 3740 met precies 40 weken.
Het kan dus alle kanten op! Moet zeggen dat ik wel om de 2 weken een groeiecho krijg en het dus niet op 1 foute meting kan gaan. Ze kan natuurlijk ineens nog wel een groeispurt krijgen. Ben echt nieuwsgierig hahah
bij mijn oudste dochter zeiden ze bij de eerste groeiecho iets kleiner als gemiddeld... toen met 35 weken was ze weer mooi gemiddeld... uiteindelijk geboren met 39 weken was ze 50 cm en 3135 gram. bij deze zwangerschap zeiden ze weer met 30 weken iets onder het gemiddelde nu over 2 weken tweede groei en liggingsecho , ze zeggen dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als bij haar zus... ben dus erg benieuwd.. hoorde vandaag van onze gastouder, dat haar buurvrouw bevallen is en haar zoon zou mooi gemiddeld zijn, maar met korte beentjes... hij is dus 2300 gram en 47 cm.. zelfde verloskundige als bij mij... neem het dus met een korreltje zout