Hallo Dames,. Mijn dochtertje van 1,5 week slaapt, eet of huilt, er zijn maar weinig momenten dat ze wakker is en niet huilt en even lekker rond kijkt. Ik herken dit niet van de andere twee. Ik vraag me dan ook af of dit herkenbaar is? Bedankt
HI MamaOktober2013, Ik denk niet dat dit normaal is eerlijk gezegd.. Een tevreden baby die zich goed voelt huilt niet de hele tijd. Uiteraard kunnen ze af en toe krampjes hebben o.i.d... Maar altijd huilen?? Ik zou zeker gaan zoeken naar een oorzaak.. Ik hoor vaak dat een osteopaat uitkomst kan bieden!! Er kan bij de bevalling iets scheef zijn gaan staan bijvoorbeeld! Krijgt ze borstvoeding? Want bij flesvoeding kan het ook nog wel eens zijn dat ze er niet goed tegen kunnen..Ik hoop dat het je gaat lukken om de oorzaak te vinden zodat je een rustig meisje in je armen hebt. Veel succes!
Wat vervelend. Mijn eerste gedachten zijn het uitsluiten van kma, reflux en kiss. Hoe gaat het verder? Drinkt ze goed? Zit ze alweer boven haar geboortegewicht? Veel spugen? Moeilijke bevalling gehad? Heeft ze klem gelegen, kan het zijn dat er iets in haar lichaampje vast zit? Gaat het beter als je haar gewoon lekker tegen je aanhoudt, of bijvoorbeeld in de draagdoek?
Krampjes heeft ze inderdaad last van maar niet altijd als ze huilt(dat idee heb ik). Ook lijkt haar ontlasting wat in de weg te zitten. Ze krijgt flesvoeding misschien moet ik wat extra water toevoegen zodat ze beter kan poepen. Ik lees inderdaad goede dingen over de osteopaat misschien moet ik een afspraak maken. Bedankt
Hier herkenbaar. Mijn zoontje heeft de eerste 8 weken van zijn leventje meer gehuild dan iets anders als hij wakker was. En wakker was hij ook meestal, want inslapen was ook een drama. Hier bleek er dus echt vanalles vast te zitten door de bevalling. Zoontje heeft klem gelegen tijdens de bevalling en de persfase duurde lang en ging moeizaam. Hier bood de osteopaat inderdaad uitkomst. Ik ben er geweest toen hij 7 weken was en toen met 8 weken nog een keertje. Na die tweede keer had ik een tevreden baby.
Bedankt voor je antwoord. Verder gaat het eigenlijk erg goed. Ze krijgt flesvoeding overdag om de 3u en s nachts wanneer ze zelf komt, meestal tussen de 3 en 4 u, 80 cc per keer en dit gaat bijna altijd op. Ze woog bijna 4 kilo bij de geboorte en zal dat nu ongeveer weer wegen (kreeg eerst bv maar dit liep niet). Spugen doet ze nauwelijks. Ook heb ik een fijne bevalling gehad van 4 uurtjes. Ik draag haar inderdaad erg veel maar ook dan huilt ze vaak of valt vredig in slaap. Soms moet ik erg veel moeite doen om haar in de draagdoek rustig te krijgen. Echt onwijs lastig dit, ondanks dit nummer 3 is
Je kunt het altijd proberen, het kan zeker geen kwaad. En zo te lezen aan de andere reacties zijn er meer moeders die er baat bij hebben gehad. 4 uurtjes is ook een vrij snelle bevalling, je weet nooit hoe dat voor een kleintje is geweest. Inderdaad ook kma uitsluiten! Je kunt bijvoorbeeld ook een keer een ander merk fles gebruiken, waardoor ze misschien wat minder krampjes zal hebben. Ach ook al is het de 3e, je doet ook gewoon wat je kunt en ieder kindje is anders! Gaat vast helemaal goed komen.
Hier herkenbaar, onze derde dochter is ook 1,5 week oud, huilt ook echt veel als ze wakker is, sinds een dag of 2 heeft ze gelukkig ook periodes dat ze even rustig ok zich heen ligt te kijken, dus ben blij dat er wel verbetering in lijkt te zitten. Ik had ook niet gedacht dat ik nu bij nummer 3 nog zo onzeker zou worden J. Krijgt overigens borstvoeding en is gehaald met een geplande keizersnede, dus lijkt me dan ook sterk dat iets van Kiss de oorzaak is. Ze spuugt verder ook niet en hoor haar ook niet slikken/ruikt niet zuur oid (onze oudste had zware reflux) verder wel veel last van krampjes/boertjes dus mis ligt het daaraan? Nou ja ik herken het iig, hoop dat het snel beter gaat bij jullie! Is niet leuk he zo'n ontevreden baby'tje
Over keizersnede en kiss; het is wel mogelijk in deze combinatie. Kiss kan ook doordat je kindje bijv al ingedaald was of net niet lekker lag of 'verkeerd' uit je buik is gehaald. Ts, voor een baby kan een bevalling van 4 uur te snel zijn. Dus voor beide; kiss is mogelijk en is bij een osteopaat doorgaans relatief makkelijk op de lossen. Reflux is ook altijd een optie. Bij fv is het vooral opletten op de drinkduur. Hoe groot de fles ook is, deze hoort minimaal 15 minuten te duren, liever 20. Hebben jullie al eens een draagdoek of ergonomische draagzak gepobeerd?
Juist een keizersnede en snelle bevalling staan genoemd als oorzaken van Kiss. Het kan dus wel. Een bezoekje aan een osteopaat kan nooit kwaad. Ik wou dat ik eerder was gegaan en als baby nummer 2 geboren is ga ik sowieso voor een check naar de osteopaat als hij/zij 2 weken is. Krampjes en reflux kunnen overigens gevolgen zijn van Kiss. Dat was hier wel zo in ieder geval.