Ik kon ook niet met mn voeten bij de grond bij mijn gewone fiets, dus met het kinderzitje kon ik ook niet goed op- of afstappen. Ik heb een moederfiets gekocht. Hier is het frame lager waardoor ik wel met mijn voeten bij de grond kan.
Ik heb een gewone fiets, opstappen is geen probleem maar afstappen ga ik gewoon eerst goed oefenen voordat ik mijn zoon in het zitje zet.
Nou meiden, Valerie slaapt, en heb net even op de oprit geoefend. En het valt eigenlijk best mee. Als ze straks wakker is ga ik met haar een klein stukje fietsen naar de brievenbus.
ik ben vrij klein en heb een gewone fiets en na een beetje oefenen kan ik inmiddels goed op en af stappen met alyssa op de fiets. ik ga als ik opstap aan de linkerkant van mn fiets staan en zet mn linkervoet op de trapper, even afzetten en dan mn rechterbeen tussenmn zadel en het zitje door en ik zit. met afstappen doe ik het net omgekeerd. dus eerst van het zadel komen, dan mn rechterbeen tussen het zadel en het zitje door en dan op de grond. tijdens het afstappen wel goed je handremmen inknijpen anders heb je kans dat he struikeld. succes met oefenen. liefs doris
We zijn net terug van het fietsen, ze vond het heerlijk! En het op en af stappen ging erg goed! Bedankt voor jullie adviezen.
Op die manier doe ik het ook. Gaat prima, ik heb overigens geen mamafiets. Als ik mijn zadel te laag zet (om op die manier eventueel op te kunnen stappen), dan krijg ik last spierpijn e.d.
Oh, wat handig zeg, jullie ervaringen te horen. Ga ik er ook een paar van uitproberen. Ik stap ook op als een man, been achterover zwaaiend. Maar dat kan alleen als je geen kind achterop hebt of buggy in de buggydrager. Als ik niet met mijn been achterlangs kan zet ik de verre trapper omhoog en stap op door op die trapper te gaan staan. Mijn lichaam hou ik dan nog even aan de kant waar ik op stap tot ik "boven ben" (sta, en billen boven het zadel uit komen) en ga dan snel zitten. Ik vond het ook vreemd dat ik met mijn moederfiets niet kan staan tussen het kinderzitje en het zadel, maar volgens de fietsenwinkel komt dat doordat dit merk kinderzitje niet bij dit merk moederfiets hoort. Het zitje had ik namelijk al. Overigens vond ik het doodeng de eerste keren, dat op en afstappen, lag de eerste keer ook languit met dochter en al en werd toen al helemaal panisch. Telkens hopend dat de stoplichten op tijd groen zouden worden enzo. Gelukkig ben ik er nu aan gewend, heerlijk!!! En goed voor de lijn, eindelijk weer kunnen fietsen.
Ik heb een moederfiets gehad. Vreselijk!! Je moet vreselijk hard trappen voordat je vooruit komt... Hier in de stad zie ik ook nog andere moeders fietsen. Ze trappen zich wezeloos! Ik ben blij dat ik een city fiets heb (Gamma) met een achterzitje (ik zou een voorzitje kunnen doen maar vindt ik eng). Met fietstassen en een buggydrager erbij. Gepakt en beladen fiets ik heerlijk weg. En ze vindt het prachtig!
@sannedegroot, dat zwaar trappen ligt denk ik aan het type moederfiets. Dit schijnt vaak voor te komen bij de goedkope moederfietsen. Ik heb een duurdere moederfiets, een gazelle. En deze fiets hetzelfde als een gewone fiets.