Zoals de titel al zegt het wippertje van mijn dochter begint een beetje te klein te worden nou is zij ook al ruim over die 8 kg heen, en het wippertje is tot 9 kg maar merk nu al dat ie flink door gaat hangen..... nu willen wij straks een alternatief voor dit geweldige wippertje die wij dagelijks gebruiken maar wat? we hebben een gewone eet-kinderstoel maar daar zit ze lang niet zo chill in......in haar wippertje "lounged" ze toch echt... of bestaan er wippertjes die een zwaarder gewicht aan kunnen? ik hoor graag de mogelijkheden, alvast bedankt
Wij hadden de NUNA Leaf en daar heef tonze soon tot heel lang ingezeten. Zeker tot hij 9,5 kilo was. Dat was het punt dat hij nog niet kon kruipen en zelfst zitten, maar wel bij me wilde zijn tijdens het eten koken. Dus wipstoel in d ekeuken en hij een lekker broodkorstje. Inmiddels kruipt hij nu zel fnaar d ekeuken. Een hele nieuwe wipstoel aanschaffen zou ik , als ik jullie was, zonde vinden. Ze zal er nog maar een korte tijd in zitten, dnek ik. Straks gaat ze toch op ontdekkingstocht. Onze zoon chilled bij ons op schoot en geeft daarna bijvoorbeeld weer aan te willen spelen. Succes, ben benieuwd welke oplossing je kiest!
ja ze is nog niet zo vlotjes, kruipen enz doet ze allemaal nog niet, zelfs omrollen is vaak meer een toeval dan bewust..... ze chillt gewoon erg graag in de stoel en als ik het speelstuk erop zet in de ochtend (het is een rainforest met muziek en licht) dan ramt ze er vrolijk op los ik hoop toch nog een gouden tip te krijgen hier
Schiet me nu te binnen (wat vergeet je eea toch snel) ik had gewoon een speelkleed waar onze zoon op de grond speelde. Op dat speelkleed klikte ik een speelboog vast. ook hij ramde daar behoorlijk op los en is vanaf dat kleed gaan rollen. We hadden daar dan ook een kussen onder liggen, zodat hij er goed bij kon. Dit was op vakantie, toen was hij 5 maanden
thanks, maar die hebben we ook,maar die ligt op de grond.....en we gebruiken hem wel, maar voornamelijk na het eten moet zij 20 min chill zitten (ivm reflux) dus we zijn echt verslaafd aan het wippertje
Wij hadden de BabyBjorn wipstoel. Daar kunnen kindjes in totdat ze 13 kilo zijn. Onze zoon vond hem geweldig en we hebben hem ook heel lang gebruikt. Hij is wel duur dus ik weet niet of het de moeite is om hem nu nog aan te schaffen. Misschien dat je er één op marktplaats kunt vinden.
de box of de babygym inderdaad. een wipper wordt ook te gevaarlijk ivm met omkiepen als ze voorover of opzij kunnen gaan hangen. wij gebruikten na de wipper dus de 2 bovenstaande dingen en soms de maxicosie op wiebelstand, op visite ofzo ( is veel stabieler) en we hadden een kinderstoel die in standen kon dus een eind achterover kon. met name de kinderstoel heeft hij en wij veel plezier gehad. (we gebruiken hem nu nog met 2 en half)
ja maxi cosi dacht ik ook al aan, want idd wat jij zegt dat doorbuigen en omkiepen, ik hou haar nu strak in de gaten ermee want ze gaat soms idd meer aan 1 kant hangen maar de maxi cosi wordt ook al wat krapper, daarom zijn we ook al aan het kijken voor een autostoel (zie mijn andere topic) niet dat mijn meissie echt zo achterlijk groot is hoor, maar stevige bips heeft ze wel
Ok, ja met reflux zal ze idd even rechtop rustig moeten zitten. Zou ze dan in de MC niet t eveel 'opgevouwen' zitten voor haar buikje? Idd op MP even speuren, succes!
ik zou ook voor de babybjorn gaan. Die valt echt niet zo maar om. Mijn dochter kon toen ze net 3 was er nog in zitten en zoonlief van ruim 10 kg (die alsmaar wil rollen, zitten en kruipen) zit er ook heerlijk in te chillen terwijl hij normaal nooit stil wil zitten/liggen.
ja in het wippertje is daarom dus ook relaxter maar ik wil niet haar veiligheid in geding brengen door over de toegestane hoeveelheid te gaan nu is het nog niet zover, maar tis een flinke stouwer kwa eten en ze weegt gewoon meer als een kilo meer dan de dochter van een kennisje van mij die maar 4 dagen jonger is super dat de babybjorn zo goed bevalt nu hopen dat ik zoiets voor een redelijke prijs kan scoren
ik heb de chicco polly voor mijn jongste Daar zit ze heerlijk in en lounched ze ook in voorbeeldje: Kennisgeving voor omleiding
Hier heeft ze door de reflux en darmen nooit lekker in de maxi cosi gezeten en ze wilde er vanaf het begin af aan ook niet in. Hier ook een kinderstoel chicco polly, die kan heel ver naar achteren en ze kunnen er al snel in.
Wij hebben net een babybjorn gekocht en ik heb even op de verpakking gekeken hoe het zit. Tot 9 kilo kan ze met het tuigje er voor en daarna tot 13 kilo zelfsstandig zittend. Dan zet je de wipper rechtop en kan je kind er gewoon in zitten. Ze kan dan nog wel lekker wipperen natuurlijk. Nieuw zijn ze 139,- euri, maar op marktplaats wel goedkoper...
ik zou voor een Doomoo gaan, staan heel veel op MP, is goed voor het rugje omdat dit naar het lichaam vormt en kinderen kunnen erop tot 4 jaar. ook kun je daar een speelboog voor krijgen zodat ze wat te spelen heeft.
ik zou als ik jou was eens naar de winkel gaan en die kantel kinderstoelen gaan bekijken. ik denk dat dat best nog weleens wat zou kunnen zijn, ( ook met de reflux) een maxi cosie is inderdaad een beetje opgepropt.
hier heb ik een wipper van topmark. heeft me 8 euro gekost op marktplaats. mijn meisje is 9 maanden en zo'n 10 kg. en hij zakt nog geen mm door.
Wij hebben ook een Babybjorn Balance wipstoel. Hij is behoorlijk prijzig, maar dan heb je ook wat! Ik vind het echt een super stoel - denk dat het wel zo'n beetje de beste aankoop is die we voor onze dochter hebben gedaan. Zij moet ook veel rechtop zitten ivm reflux, dus vond ik het belangrijk om dan wel een goede wipstoel aan te schaffen waar ze veel steun in heeft. Hij kan in 3 standen, dus ze kunnen er in spelen maar ook lekker in 'chillen'. Volgens mij kunnen ze erin tot ze ongeveer 2 jaar zijn, dus je kunt er nog even mee vooruit!