wij zijn ons aan het orienteren op een autostoel, de eerste voor ons maar jeetje wat heb je veel merken soorten en prijzen zeg en we zien door de bomen het bos een beetje niet meer...... wie helpt ons op weg? wat zijn de goede merken? ik vind kwaliteit = prijs dus het mag best iets meer kosten als het dan ook beter is.... we willen het liefst een neutrale kleur en indien mogelijk ook een ligstand?
Op de site van de ANWB staat volgens mij een test met bijna alle groep 1 autostoeltjes, daar kun je vast wat info vinden. Verder zou ik altijd gaan voor een A-merk, dus niet een stoel van de Hema of van de Karwei ofzo, maar gewoon een merk als Maxi Cosi, Romer etc. Het allerbeste is sowieso om naar een winkel te gaan waar je kindje in de verschillende modellen kan zitten want het verschilt heel erg hoe je kindje erin zit. Onze dochter zat alleen in de Maxi Cosi Tobi echt goed, in de rest hing ze een beetje, dus dat wilden we niet. En als je weet welke je wil, kun je kijken of je bijvoorbeeld een kleur van vorig jaar ergens kunt krijgen (online, of bij een outlet, Babypark heeft bijvoorbeeld ook outlets) waardoor het in prijs erg scheelt terwijl het hetzelfde model is. Onze autostoel was hierdoor meer dan 100 euro goedkoper.
ah dank je wel voor de zit-pas tip dat wist ik niet eens.... wij hebben idd een babypark hier in de buurt dus dan is het wel een optie om daar eens te gaan passen super ,hier kan ik alvast wat mee
Wij hebben de maxi cosi Axiss. Dat is een hele fijne stoel. Je kan hem naar de zijkant draaien zodat je je kindje er gemakkelijk in kunt zetten en draait hem dan weer naar voren. Er zit een extra hoofdsteun in en hij kan goed in ligstand. Wij hebben er toen wel de hoofdprijs voor betaald want hij kwam toen net uit. Ik weet niet hoe duur hij nu is..
wij hebben een Maxi Cosi Tobi. wij zijn gewoon gaan passen in de winkel de tobi heeft een extra neksteuntje ik vonddat toch wel heel fijn in de ander zat hij toch nog onstabiel of vond dat er teveel ruimte tussen zat. hiervoor hadden wij er eentje van hema (niet gebruikt omdat ik de tobi mooier vond) maar voldoet net zo goed hoor ze zijn gekeurd en al als ze slecht waren geweest mocht het toch niet verkocht worden aangezien de regels erg streng zijn.
ben ik het niet mee eens. Die van de hema e.d. mogen dan wel goed gekeurd zijn, maar uit testen van de anwb/consumentenbond komen ze toch niet zo heel erg goed naar voren! En ik heb liever geen ongeluk, maar als we er ooit een moeten krijgen dat heb ik ze liever in een stoeltje dat heel goed uit de testen is gekomen. Overigens zou ik wachten tot ze goed kan zitten en dan uittesten in winkels. Wat ik dacht een romer te willen, maar dochter bleek er niet goed in te zitten.
Wij hebben een Maxicosi Axiss voor in de grote auto en een maxi cosi Tobi voor in de kleine. Heb een prettig gevoel bij maxi cosi en hoorde veel positieve verhalen over de Axiss. Voor de kleine (3 deurs) auto was de Tobi voldoende (daar heeft het draaien naar de zijkant niet zoveel zin ). Overigens zit ons mummeltje er voorlopig nog niet in, dus heb geen persoonlijke ervaring!
thanks, ja onze dochter is ook pas 7 maanden hoor, en gaat nog wel even duren,maar wil graag weten welke het dan wordt, en wat ik dan ook kwijt ben aan prijs, zodat ik het opzij kan gaan leggen we hebben dus geen haast,maar ben gewoon graag goed voorbereid
Het is maar wat je wil. Wij hebben een doorgroei stoel tot ongeveer 6 jaar kan ze er in. HEt is deze. Is ook een prima stoel! Verkrijgbaar bij babydump. Ons meisje zit er vanaf 10,5 maand goed in. De verkoopster zij dat alle stoeltjes a of b merk, die in nederland worden verkocht, door en door getest zijn.
Ik heb een maxi cosi pearl past op de familyfix, gebruik hem nog niet zoontje is te jong maar wilde perse de pearl.
Wij hebben een Romer Cowmooflage Romer King Plus Cowmooflage | Babypark Hij zit er echt goed in en hij ziet er ook nog eens leuk uit...in mijn auto heb ik een maxi cosi Tobi ook niet slecht hoor
Hier zit peuter in een kiddy infinity pro. Fijne stoel, geen gedoe met gordeltjes en als je een klap krijgt vangt deze dat naar mijn idee veel fjiner op dan een maxi cosi oid Beste getest in Duitsland en daar testen ze strenger volgens mij... Mensen durven niet snel af te stappen van DE merken als maxi cosi maar er zijn nog veel betere alternatieven naar mijn mening. Ook stoeltjes uit een scandinavische landen zijn vaak beter (achteruit rijden tot veel latere leeftijd bijvoorbeeld)
wij zijn gegaan voor de römer, daar zit ze het beste in. de kleuren die nu in de winkel staan vonden we niet mooi, dus hebben we 1 gekocht van het jaar daarvoor, scheelde nog 3 tientjes ook. We hebben hem nog niet in gebruik, zolang ze nog goed past in de maxicosi en het ook leuk blijft vinden wachten we daar nog even mee.
Deze hadden wij ook. Superstoel! Nu hebben we de opvolger (kiddy discovery pro) die bevalt ook supergoed.
Hier ook de kiddy infinity pro (aangeschaft in 2010) en bevalt heel erg goed. Kwam in dat jaar ook in nl heel erg goed uit de anwb test. Hij is ook gemaakt voor bevestiging met de gordel en is licht en makkelijk in iedere auto te plaatsen. Doorslag gaf destijds de anwb test vs de prijs. Hij scoorde erg hoog en was van de top 5 de goedkoopste. (wanneer in Duitsland besteld, bezorgen naar nl kost nog geen 10E)
ik ben nog even alle reactie's aan het lezen maar inmiddels is onze dochter op een paar dagen na 9 maanden en we hebben nog niet de overstap gemaakt,maar ze wordt nu echt te groot voor haar MC dus we moeten een knoop gaan doorhakken voor ons is de MC priori en tobi afgevallen teveel slechte reviews over gelezen wij denken nu aan de axxis, lijkt ons een fijne stoel de römer hebben wij ook naar gekeken maar vond de standen van de stoel absoluut verrot werken dus ook die viel af voor ons nu dus een twijfel russen een infinity pro, die we eigenlijk niet mooi vinden,maar het gaat tenslotte om comfort en dus de axxis graag hoor ik nog wat voor en nadelen over deze 2?
Wij hebben een groep I/II/III stoel van het merk Kiddy. Zijn uitstekend getest, dat is voor ons uiteindelijk het allerbelangrijkste argument. Verder zijn ze heel makkelijk als je ze af en toe ook in een andere auto wilt gebruiken. In het comfort voor de kinderen bevalt het vangkussen uitstekend. Ze hebben de eerste paar keer wat tegengestribbeld bij het in de stoel zetten, maar daarna totaal niet meer. Ze slapen ook veel lekkerder met zo'n kussen voor zich dan zonder, zie ik nu mijn zoon zonder kussen mag (bijna moet, ivm gewicht). Vanwege het tegenstribbelen de eerste paar keer, hecht ik geen waarde aan een keer oefenzitten in een winkel. Na een paar keer weten ze niet anders en is er niets oncomfortabels meer aan. De enige echte tip die ik voor je heb: kijk naar de veiligheidstests van de ANWB (of de TüV als je ook duits kunt lezen) en baseer daar je keuze op.
hier ook de kiddy infiniti pro en eentje exta voor de oppaskinderen. Ik vind hem ideaal, je zet hem zo over in een andere auto. En ik hoef niets aan te passen of ik er nou een oppasje van 1,5 erin zet of een van 3 jaar. Dochter vond het meteen leuk in deze stoel, geen moeite mee gehad. En ook zoonlief zat er met veel plezier in de gang erin (zit nog in de maxi cosi in de auto).
De Axxis krijgt slechtere revies dan de priori en de tobi, komt ook slechter uit de consumentenbond en anwb-test zelfs.. De axxis is erg zwaar en bevestigen is lastig. Het draaien van de stoel had voor ons geen toegevoegde waarde. Onze dochter accepteerde het blok van de infinity pro niet. Wij twijfelde tussen de priori xp en de romer king en uiteindelijk de priori xp gekozen omdat die iets goedkoper was