Mijn zoontje drinkt per voeding 10 minuten aan 1 borst. Ik heb heel veel melk die er heel snel uit komt en daardoor heeft hij na de voeding er nog vrij lang last van, spuugt dan meestal ook wat terug. De wijkverpleegkundige adviseerde mij om voor de voeding eerst de druk eraf te masseren. Dat heb ik nu steeds gedaan maar dan moet ik wel eerst aanleggen zodat de toeschietreflex komt en dan kan ik het masseren en zo opvangen in een bakje (het is zo`n 10 cc per keer). Maar ik vind dat zo`n gedoe tijdens de voeding (zoontje word dan natuurlijk onrustig omdat hij wil drinken). Nu zit ik te denken om een kolf te kopen en dan voor de voeding even die druk er af kolf. Maar dan ben ik bang dat ik de productie nog meer op gang ga brengen. Is dit zo? En heeft u misschien nog andere tips waar door hij rustiger zou kunnen drinken? Het helpt iig wel om de druk er af te halen want daarna kan hij gewoon rustig drinken en heeft hij na de voeding niet steeds zo`n last er van.
Hoi, De druk eraf kolven is een prima manier om de eerste stroom melk op te vangen. Je kan dit met je hand doen, of met een handkolf. Ik denk dat electrisch niet nodig is voor jou. Het zal je productie niet verhogen, dat gebeurt door het leegdrinken van de borst door je kindje, niet door de eerste druk eraf te halen. Groetjes Saskia
hoi fijn dat je BV geeft en dat het zo goed op gang is. Ik zou ook voorzichtig zijn metkolven om het niet nog meer te stimuleren. Lees eens de tips op deze site, wie weet kun je er iets mee. Bij meer vragen hoor ik het graag, Mirjam Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie verkleinen - Te veel melk