Hoeveel moet ie drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamita feliz, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Mijn zoontje is nu ruim drie maanden en ik geef alleen borstvoeding. Aangezien ik ook weer aan het werk ben kolf ik. Ik weet alleen niet precies hoeveel ik hem moet geven. Met de laatste controle (hji was toen 2,5 maand) woog hij 5400 gr. Ik voed hem nu nog 5 keer per dag en als ik moet werken laat ik 180ml per fles thuis. Is dat genoeg?
    Ik woon zelf niet in Nederland en hier (in Peru) krijg je er weinig over te horen. Ze zeggen gewoon, geef wanneer hij erom vraagt en zoveel mogelijk.

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    een kind van drie maanden dat flesvoeding zou krijgen moet tussen 700 - 1000 ml melk per dag moeten krijgen. dit houdt in dat het 5 x 140 - 200 ml per voeding mag drinken.
    hier op het consultatiebureau raadde ze mij aan om 200 in de fles te doen en te kijken wat hij op zou drinken. echter als je 180 in de fles doet en je kind is daarna tevreden dan is het ook prima. wanneer het kind niet meer tevreden is met 180 cc heb je nog de mogelijkheid om op te hogen naar 200 cc.

Deel Deze Pagina