Op gewicht maar toch weer niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door HabibiAna, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zag op t.v. een vrouw die betaald kreeg om mannen te verpletteren onder haar gewicht (nou ja, niet helemaal natuurlijk), er zijn mannen die dat geweldig vinden. Dan moest ze op ze springen op het bed. Ze vond het zelf ook wel een beetje bizar, maar goed, ze hoefde alleen op ze te springen of te liggen of ze wilden haar optillen (van die bodybuilders) en daar kreeg ze betaald voor. Vanwege haar omvang werd ze ook nergens anders aangenomen, dus op deze manier verdiende ze toch haar geld.
    Bijzonder beroep 'mannenpletter'!

Maar goed, ik had nog niet eens op de TS gereageerd, ik denk wel dat het kan schelen om oefeningen te doen om het weer wat strakker te krijgen, dat merk ik zelf ook als ik af ben gevallen met of zonder te sporten, ik zie wel duidelijk een ander resultaat al zit ik dan op hetzelfde gewicht. En soms is het ook een kwestie van aanleg, dan valt er weinig aan te toen. Maar goed, je bent zo te lezen hartstikke slank, dus ik zou er verder niet teveel mee zitten.

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Jemig, waarom worden een boel topics zo kinderachtig?:(

@Ts: ik snap wat je bedoelt. Ik heb het helaas al vanaf mijn tienertijd, heb gewoon een verkeerd zelfbeeld. Ik woog toen 56 kilo (lengt 1,65) en durfde niet eens in badpak. Pff als ik nu foto's zie, vraag ik me af waarom ik nou niet van dat lijf heb genoten. Nu weeg ik 62 kilo en voel me ook gewoon dik en niet mooi. Tsja en omdat ik niet in aanmerking kom voor SOS Sonja zou dat kwetsend zijn voor de 'echte dikke mensen';)

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt dik denken te zijn en echt dik zijn dus als je denkt dat je het bent misschien eerst iets aan je zelfbeeld doen?
    En wees trots op die prachtige buik van je! Je hebt immers wel de zegening gehad een baby te mogen dragen en baren!

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over 10 jaar is je lichaam weer anders en hoe zul je dan naar de fot's van nu terug kijken?
    Wees trots op jezelf meid!

5. namya

namya Niet meer actief

hmm heb wel eens gehoord van stevige dames die zichzelf sexy voelen in hun lijf....maar eh de dames van de foto's zijn wel heel erg vol zelfvertrouwen..... ik wordt echt happy van mijn spiegelbeeld na deze foto's

BRR

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb niet alles gelezen hoor, ben bij pag. 6 gestopt.
    Maar TS zegt toch niet dat ze "dik" is, ze geeft aan dat ze een buikrol heeft.. en die wil ze niet.. vind dat niet zo gek. Ik wil ook geen buikrolletjes (helaas heb ook ik buikrollen en geen tjes).

En gewicht zegt niet altijd iets, zo las ik ergens (volgens mij hier bij 10 kilo afvallen) dat iemand die nog net iets zwaarder is als ik wel een kleding maat kleiner heeft als ik heb.
    En van mijn schrikken ze ook vaak als ze horen hoe zwaar ik weeg. Dat ik niet de ligste ben/was (ben inmiddels 10kg kwijt sinds januari) was zichtbaar, maar niet dat ik echt ruim boven een BMI van 30 zat.

Verder is het zo dat als ik 55 weeg met 1.66 dat ik er echt eng dun uit ga zien, niets moois meer aan de vormen dan. Dus dat streef ik ook niet na, maar als je dat altijd gewend bent.

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wilde nog even toevoegen dat ik best snap dat de TS zich, ondanks mooie lengte/gewicht verhouding best 'dik' kan voelen. En dat ik bepaalde reacties daarop erg kortzichtig vind. Ga eerst zelf maar eens afvallen en ervaar dan maar eens dat je lijf en je geest soms niet helemaal op 1 lijn zullen liggen. Ook wanneer je een gezond gewicht hebt bereikt, wat andere dan als 'gezond' en 'slank' zullen beoordelen, kan dit in je eigen ogen en vooral in je hoofd niet altijd zo voelen.

8. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Whahahaha

Moet wel even lachen! Waar zo'n topic al niet toe kan leiden!
    Het begint met iemand die zich dik voelt, daarna een discussie over wanneer je je eigen dik mag noemen, dan over heeel dikke vrouwen en daarna over een leuk beroep??

Die foto's :$, echt hilarisch!:D:D. Maar hoe kom je in vredesnaam zover??

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Snoozie: dat heb ik dus ook. Ik weeg nu 78 kilo bij een lengte van 1.78. Opzich is dat prima ook qua bmi. Maar ik heb wel een mega blubberbuik en daar baal ik van en daar door voel ik me ook nog dik. Ondanks dat ik ruim 10 kilo ben afgevallen de laatste 9 maanden.

Tussen je dik voelen en een "dikkertje"zijn zit een verschil. Maar dat verschil is voor sommigen gewoon moeilijk te zien. Natuurlijk 55 kilo bij 1.70 is gewoon keurig en dan ben je zeker geen "dikkertje". Maar toch kan dat zo voelen.

Ik merk nu wel dat nu ik weer meer wandel en weer buikspier oefeningen doe mijn onderste rol al iets minder wordt. Dus TS ik denk dat je met buikspieroefeningen de boel wel iets strakker kan krijgen.

@natas: ik dat nou een sneer naar SOS sonja of Chantal, dat jij niet "dik"genoeg bent voor het prgramma?

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hahahahhahahaa, dacht dat het mijn schoonzsuje was met haar vriend hihihihi.
    al is die 18 kilo kwijt geraakt door operaties aan haar kaken (ze mocht alleen vleibaar eten)

ben eigenlijk best wel jaloers op vrouwend die ook dik zijn, en zich toch heel zeker voelen en overal scheit aan hebben.
    ik ben vroeger veel gepest, volgens klasgenoten was ik dik, als ik foto`s zie van 6 jaar terug denk ik, jeetje wat was ik toen mooi.
    en als ik nu kijk......
    Mijn vriend vind me mooi, hij houd wel van wat meer vrouw, hij heeft veel vrouw om van te houden. en mijn dochter vind me lief.
    eigenlijk zou ik daar heel trots op moeten zijn, maar as ik dan kleding ga kopen en in de spiegel kijk,,,,,,,,,,,,,,,,
    sos sonja is niks voor mij, ik wil absoluut niet optv, heb een dietist gehad die geen deieten gaf maar alleen je eetgedrag helpt te veranderen, super hoor, maar ik had net ff wat meer nodig (en extra pillen voor schildklier)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

En wat bedoelen we hier mee als ik vragen mag :(

12. mijn zus is ook ooit 44 kilo afgevallen, maar ze keek altijd nog als ze ging winkelen naar de lange xxxl dingen
    Want in dr hoofd was ze nog steeds dezelfde dikkerd
    Heeft ook wel een poos geduurd voordat haar zelfbeeld een beetje was veranderd

dus lijf en geest kunnen zeer zeker van elkaar verschillen

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

herkenbaar hoor! hier op mijn oude gewicht, maar ook overgebleven vel. Ik wil sowieso er nog wel wat kilo's af (was voor ik zwanger werd bezig met afvallen was niet heel veel te dik hoor maar toch. Ik probeer het zoveel mogelijk te accepteren dat ik in iedergeval niet meer eruit kom te zien als toen ik jonger was, want dat gaat niet meer lukken. En als ik bedenk dat ik een prachtig dochtertje op de wereld heb gezet dan hoeft dat ook niet.

ben wel heel blij dat mijn borsten kleiner zijn geworden:) (had ik veel last van voor mijn zwangerschap)

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja vond het ook nogal ja! maar denk zeg maar niks meer;)

15. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik spreek zelf ook uit ervaring ;) (-35 kilo) Ben dus dik geweest en slank en weet dus dat je lijf en geest soms niet met elkaar rijmen! Ik moest vroeger altijd op de grote maten afdeling kijken en liep daar nog jaren als eerste naartoe, om dan te denken, oh nee, past niet meer ;)

Maar wilde dus benadrukken dat je dan eigenlijk niet te snel zou moeten oordelen over een ander en dat als je het zelf ervaart zult zien dat je er wellicht ook anders over denk als je in die situatie zit.

16. chantal1984

Wilde eerst ook niet reageren maar ben toch wel erg benieuwd wat ze bedoeld ;)

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Plurkie en Chantal: vandaar ook mijn opmerking naar haar toe. Heel raar en vaag. Hopelijk krijgen we nog een antwoord.

18. chantal1984

zal wel niet denk ik ... ;)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik DENK (weet het dus niet zeker;)) dat ze bedoeld dat ze dus 'te dun' is om mee te doen aan Sos Sonja.. En omdat ze dus 'te dun' is zou dat kwetsend zijn voor 'de dikkertjes' om in jouw termen te blijven.. want ze mag niet zeggen dat ze dik is..

mmm beetje warrig.. kom ik in de richting?

20. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Idd, zo bedoelde ik dat. ;)

Deel Deze Pagina