Dit hebben wij dus ook. Wij wonen ook in een flat. En er wordt ook best vaak bij ons aangebeld. En ook nog eens dat ze lang op het knopje gaan drukken. Als kleine man in bed ligt wordt hij gillend wakker. Of als hij aan het spelen is en hijvhoort de bel, dan gaat hij hier gillen en huilen zo zielig. Vorige week is er ie kon hem jammer genoeg niet zachter zetten. En heeft van een oude theedoek een stuk eraf geknipt en er achter gedaan. Maar nog steeds te luid. Wie heeft de gouden tip?
Wat ik niet begrijp is dat als er een monteur moet zijn in een ruimte, dan lijkt mij toch dat dit medegedeeld word aan de bewoners? of dat de woningbouw/eigenaar er voor zorgt dat die beste man naar binnen kan? Want ze mogen er toch nooit vanuit gaan dat iemand wel open doet? Ik zou namelijk niet open doen als monteur van bedrijf pietje aanbelt met de vraag of ik de deur open doe zodat hij de lift kan repareren. Ik kan namelijk door de bel heen niet controleren dat hij daadwerkelijk van bedrijf pietje is die voor de lift komt. Voor hetzelfde geld laat ik een crimineel binnen. Mijn dochter slaapt door de bel heen en gelukkig ook door het geblaf van de hond, maar asociaal deurbel gedrag zou bij mij 0,0 opleveren.
Nou hier is regelmatig wat stuk of ze zijn nu nog bezig met opknappen, lijkt me niet dat er altijd iemand is die speciaal open komt doen.
Lieseleentje, Inderdaad. Wie weet of hij de waarheid spreekt. Mààr, of je de deur nou wel of niet open doet voor degene die aangebeld heeft, dàt was het punt van TS niet. Oke, dan doe je niet open, maar de bel is mooi WEL gegaan....
Ik haal onze bel er altijd uit als de kleine in bed ligt... Ook omdat de hond anders aanslaat als de bel gaat! (en ik zelf ook wel eens een dutje wil doen).. Als het belangrijk is komen ze nog wel een keer aan de deur toch!